Rickard Winblad tar steget upp till Svenska mästerskapen - Superstock 600!

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Fy fan, riktigt jobbigt att läsa vad en liten regnskur kombinerat med en massa otur kan ställa till med.

Förstår att det är ett riktigt helvete och att det kommer bli tufft även framöver men med tanke på skadorna och statusen från början verkar det faktiskt ändå gå åt rätt håll med stormsteg. Och med din inställning lär du förvåna varenda läkare med hur fort du kommer tillbaka.:tummenupp
 

ollesonen

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Insjön
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Vad skönt att höra från dig Rickard!!

Jag ska erkänna att jag gått och väntat på denna uppdatering sedan jag hörde dig kvida i smärtor efter olyckan. Du inspirerar mig liksom många andra inom denna sport. Jag lider med dig och håller alla tummar jag kan för att det ska bli så bra det bara kan för dig. Kämpa på så hoppas jag vi stöter på varandra i en depå någonstans. :banana
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Såg på fejjan att du vurpat o att det var allvarligt. Alltid trist att man måste gissa men nu när man läser är det skönt att höra att du vet vad du vill och fokuserar på rehab för att snabbt komma upp igen och glömma det hemska.

Jag har missat dock HUR vurpan uppstod. Falken är ju en högfartsbana på många sätt. Har även jag vurpat o skadat mig för gott där. Hade 4:e fotoperationen nu 11 år efter min egen krasch där. Suger röv. Dagliga besvär fortfarande.

Krya o det där :tummenupp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Att vakna upp på ett sjukhus samma dag är en otroligt obehaglig upplevelse, jag har svårt att tänka mig hur det är att vakna upp 6 dagar senare.

Du är en envis och målmedveten kille, det har din satsning visat stora prov på, egenskaper som är guld värda nu. Som Ulvhamne skrev, kroppens skador är konkreta och där får du hjälp, den mentala biten är en större utmaning. Att vilja, men inte kunna, och tristessen som kommer efter ett tag. Sikta framåt, ha mål som ger mening, men om det går tungt, och det kommer det göra bitvis, får du helt enkelt bara ge det mer tid, ge aldrig upp!

Jag jobbar på Nya Karolinska i Solna, jag gissar att du är här i krokarna :) Skicka ett PM om du vill snacka skit en stund.

Krya på dig!
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Krya på dig Rickard :hej
Dina äventyr på banorna har varit roligt att följa, hoppas du läker ihop som du ska på både in och utsida och att du tar dig upp på en hoj igen, det är du värd.:)
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Nyss va du "online" på FB så nästa stopp blev här så klart !!

Epiduralen är kanonbra, men inget man vill ha för länge.
Som jag fått veta efteråt så är det en kirurg på Mölndals som är en av dom absolut bästa i Europa på bäckenbrott, har skrivit en del böcker i ämnet osv, så du har säkert fått top-notch renovering av bäcken.

Vi kanske snart kan bilda en liten klubb för dom som flugit ambulansflyg ?
och jag vägrar ge upp humorn då man lätt tappar livsgnistan mellan varven och måste få skämta om det tragiska.

Jag tror på dig RW !! Fysträna kan du, och rehab är viktig, samt jag vet att du är väl insatt i den mentala biten med så KÄMPA och om någon ifrågasätter ditt måla att ev köra hoj igen, så be dom att stanna kvar i sin låda och leva ett enahanda liv !

KRAM
 

Jimmy

Guest
Jag täker på dig Rickard och håller tummarna för att allt går så bra det kan för dig!
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Jag tror det är många liksom jag som gått in och kollat efter en uppdatering här dagligen sen man förstått att du skadat dig. Skönt att äntligen se en uppdatering och höra att det verkar gå åt rätt håll. Krya på dig!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Har också gått och väntat på uppdatering från dig. Inte för att vi känner varann men har följt dina trådar och tycker du verkar vara en riktig kämpe och en jävligt bra person. Krya på dig Rickard!
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Kollat nästan dagligen efter en uppdatering, gött att du pallat skriva.
Samt, krya på alla möjliga tänkbara sätt!
 

Miika80

Medlem
Gick med
13 Aug 2011
Ort
Norr om stan
Hoj
R1-2011 & Duke 790
Skönt att höra att du är på bättringsvägen, jag som många många här inne följer nog dig vid sidan om och hoppas nu på att du blir så återställd som det bara går, varädd om dig nu och tack för att du tog dig tid och uppade för oss som väntat på att få höra från dig =)
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Oj då. Om det är minsta lilla vi kan hjälpa till med skicka pm till mig eller Ulvhamne.
Massa kramar
Milla
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Önskar dig ett snabbt tillfrisknande. :tummenupp
Trots aningar om att det kommer ta tid. :huvet
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Rickard! Vilken jäkla rökare!!!! Varenda gång någon frågar mig "Hur är det?" och jag svarar "Kalas!", så tänker jag på dig. Att jag och de andra två som också gick omkull hade tur, och att du hade en himla otur!
Hoppas verkligen att din läkning går som tåget, och att dina rapporter om rehabiliteringsframsteg är lika positiva som dina racerapporter varit!
Håller alla tummar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Last edited:

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
När det känns mörkt, kom då ihåg att anledningen till att prognosen för ditt tillfrisknande är svår att säga något om till stor del av den enkla anledningen att den beror på din egen insats. Med andra ord är den en ganska viktig variabel! Varenda litet framsteg du når, eller hinder du övervinner, är en jäkla bit på vägen mot att bli så bra i kroppen du kan bli igen, kom ihåg det! Med ditt pannben är jag övertygad om att du kommer köra hoj igen! :tummenupp

Mvh Läkarstudent på kirurgklinik
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top