REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 2 av 23 FörstaFörsta 12345678 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 457
  1. #21
    Masjävel and proud of it! Aryeys avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    På rätt sida älven
    Hoj
    Looking...
    Inlägg
    3 864
    Citat Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
    Det var det här svaret jag fick av motospeed idag. Det samt att det blir lite missvisade tydligen då bänken kan visa mindre effekt än vad den egentligen har. Den biten förstod jag inte riktigt men valde att inte gå in så djupt i telefonsamtalet.
    Att den visar lite mindre är väl struntsamma det viktiga är ju att du får en bra mapp och börjar däcket gå sönder blir nog det svårt.
    Vad vet jag? Jag föredrar svartmålade väggar, igenmurade fönster och hårdrock...

  2. #22
    2018: Comeback och fetrevansch! Fordons avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Täby
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Inlägg
    2 817
    Citat Ursprungligen postat av Axxexs Visa inlägg
    Med ett hårt gatdäck visar bänken 1-2 hk eller mer än med ett racedäck. Så lite effekt försvinner på att däcket sviktar av att det är mjukare.

    Vi har tom problem med att regndäck kan gå sönder på våra Moto3:or bara för att starta upp hojarna på startern som bara varar en riktigt kort stund.
    Det låter ju helt galet Vad har ni för supermjuka special edition regndäck??

    Citat Ursprungligen postat av Aryey Visa inlägg
    Att den visar lite mindre är väl struntsamma det viktiga är ju att du får en bra mapp och börjar däcket gå sönder blir nog det svårt.
    Hehe. Den kan gärna få visa 10hk mindre. Det skulle ge en undanflykt till uteblivna resultat Näe men det hade ju varit trevligt med ett såpass exakt resultat som möjligt.
    Jag finns på Winblad Racing på Facebook!

    2018: Revansch & comeback till Superbike!
    #85


    2017: Winblad tar steget till SM!
    #85


    2016: Rookie!
    #85



    2015: Speedster Cup med en KTM 1290 Superduke!
    #85

  3. #23
    2018: Comeback och fetrevansch! Fordons avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Täby
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Inlägg
    2 817
    Jag kommer köra med ett skräddarsytt skinnställ i år från Gimoto på tävlingarna. Troligtvis Gimoto Tornado.
    Nu är frågan om jag ska välja känguruskinn. Jag har aldrig haft det tidigare så jag vet inte vad jag kan förvänta mig.

    Det är ju dels skräddarsytt vilket borde vara helt underbart tillsammans med tunnare skinn. Nästan 50% tunnare om man ska gå efter tunnaste respektive tjockaste angivna tjockleken på skinnställen (känguru 0,9-1,0mm och 1,2-1,3mm för nöt). Hur mycket borde viktbesparingen ligga på? Det borde väl bli något kilo eller två?
    Jag finns på Winblad Racing på Facebook!

    2018: Revansch & comeback till Superbike!
    #85


    2017: Winblad tar steget till SM!
    #85


    2016: Rookie!
    #85



    2015: Speedster Cup med en KTM 1290 Superduke!
    #85

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Bromölla
    Hoj
    2010 BMW S1000RR
    Inlägg
    9
    Ett mjukt racedäck ger upp till 10hk mindre på en 600 enligt en firma som bänkar hojar. Det går för varmt och klibbar.

  5. #25
    Strandraggare
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Linköping
    Hoj
    Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
    Inlägg
    1 355
    Du köpte ju ett airbag-ställ för 20 lök i år?

  6. #26
    2018: Comeback och fetrevansch! Fordons avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Täby
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Inlägg
    2 817
    Citat Ursprungligen postat av nissepelle Visa inlägg
    Du köpte ju ett airbag-ställ för 20 lök i år?
    I knooooow. Det kommer bli mitt träningsställ.
    Jag finns på Winblad Racing på Facebook!

    2018: Revansch & comeback till Superbike!
    #85


    2017: Winblad tar steget till SM!
    #85


    2016: Rookie!
    #85



    2015: Speedster Cup med en KTM 1290 Superduke!
    #85

  7. #27
    För gammal för att dö ung. PeteR1s avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlstad
    Hoj
    600+650+800+1000x2
    Inlägg
    2 945
    Citat Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
    Jag kommer köra med ett skräddarsytt skinnställ i år från Gimoto på tävlingarna. Troligtvis Gimoto Tornado.
    Nu är frågan om jag ska välja känguruskinn. Jag har aldrig haft det tidigare så jag vet inte vad jag kan förvänta mig.

    Det är ju dels skräddarsytt vilket borde vara helt underbart tillsammans med tunnare skinn. Nästan 50% tunnare om man ska gå efter tunnaste respektive tjockaste angivna tjockleken på skinnställen (känguru 0,9-1,0mm och 1,2-1,3mm för nöt). Hur mycket borde viktbesparingen ligga på? Det borde väl bli något kilo eller två?
    Min erfarenhet när det gäller skinn är att känguru är tunnare (vid samma slitstyrka), mjukare och smidigare än nöt, men det töjer sig nästan inget alls till skillnad från nöt. Viktbesparingen är marginell på skinndelarna, det som väger har du oavsett skinntyp: Skydd, skydd, skydd och foder. Jag röstar för känguru.

    Om du inte redan har tänkt på det så se till att beställa ett perforerat ställ. Det är grymt skönt och bröstplattan håller borta de kalla sommarvindarna lagom mycket.

  8. #28
    2018: Comeback och fetrevansch! Fordons avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Täby
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Inlägg
    2 817
    Citat Ursprungligen postat av PeteR1 Visa inlägg
    Min erfarenhet när det gäller skinn är att känguru är tunnare (vid samma slitstyrka), mjukare och smidigare än nöt, men det töjer sig nästan inget alls till skillnad från nöt. Viktbesparingen är marginell på skinndelarna, det som väger har du oavsett skinntyp: Skydd, skydd, skydd och foder. Jag röstar för känguru.

    Om du inte redan har tänkt på det så se till att beställa ett perforerat ställ. Det är grymt skönt och bröstplattan håller borta de kalla sommarvindarna lagom mycket.
    Just det. Precis, det töjer sig inte nämnvärt heller. Och det är ju extremt bra vid skräddarsytt ställ kan jag ju tycka. Även det tightaste nötstället blir ganska slappt efter en stund. Men okej, vikten kanske inte ändras speciellt mycket alltså. Perforerat ställ it is, samt urtagbart foder är ett måste för snabb och smidig reparation när det väl behövs.

    Jag funderar även på att köpa en värmeväst att ha vid kalla dagar. Antingen direkt under skinnstället när jag tränar, eller bara ha på mig när jag inte kör. Det suger faktiskt en HEL DEL energi av en att gå runt kall och stel mellan körpassen. Men det är en jungel ju. Vilken bör man välja liksom
    Jag finns på Winblad Racing på Facebook!

    2018: Revansch & comeback till Superbike!
    #85


    2017: Winblad tar steget till SM!
    #85


    2016: Rookie!
    #85



    2015: Speedster Cup med en KTM 1290 Superduke!
    #85

  9. #29
    För gammal för att dö ung. PeteR1s avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlstad
    Hoj
    600+650+800+1000x2
    Inlägg
    2 945
    Citat Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
    Just det. Precis, det töjer sig inte nämnvärt heller. Och det är ju extremt bra vid skräddarsytt ställ kan jag ju tycka. Även det tightaste nötstället blir ganska slappt efter en stund. Men okej, vikten kanske inte ändras speciellt mycket alltså. Perforerat ställ it is, samt urtagbart foder är ett måste för snabb och smidig reparation när det väl behövs.

    Jag funderar även på att köpa en värmeväst att ha vid kalla dagar. Antingen direkt under skinnstället när jag tränar, eller bara ha på mig när jag inte kör. Det suger faktiskt en HEL DEL energi av en att gå runt kall och stel mellan körpassen. Men det är en jungel ju. Vilken bör man välja liksom
    Nu är jag varken bra, snabb eller snygg, men jag svarar ändå.

    Jag avråder från att köpa en värmeväst att ha under stället när du kör, du vill ju ha stället så tight som möjligt. Kör med ett lite tjockare merinounderställ de dagarna och lita på att bröstplattan tar bort fartvinden. Det funkar. Om det ändå är för kallt så dra på en tunn vindjacka eller raceregnställsjackan över skinnstället för att få bort vinden.

    Mellan körpassen kan du dra av dig stället och dra på civila varma kläder, eller så köper du en fodrad softshell-jacka som du kan dra på över stället.

  10. #30
    ----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Inlägg
    6 084
    Du får ingen kylande fartvind i stället när du ligger gömd bakom kåpglaset!
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

    Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

  11. #31
    För gammal för att dö ung. PeteR1s avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlstad
    Hoj
    600+650+800+1000x2
    Inlägg
    2 945

  12. #32
    Racing is life Rashs avatar
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Mölndal
    Hoj
    R1, YSR 50
    Inlägg
    4 628
    Går Rossi runt i sitt skinnställ mellan träningarna? Skit i värmeväst och byt om istället, det tar 2-3min max

    Vad är Gimoto för något? Aldrig hört talas om.. via svensk återförsäljare eller köper själv från utlandet?

  13. #33
    bilar hamnar till slut alltid i köer Klotgrens avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Chillentuna
    Hoj
    KTM 990SMR 2010
    Inlägg
    1 245
    Jag hade pulsklocka hela förra säsongen, låg som max på 125 i puls, peaken hade jag vid en avåkning på ca 160.

  14. #34
    2018: Comeback och fetrevansch! Fordons avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Täby
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Inlägg
    2 817
    Citat Ursprungligen postat av PeteR1 Visa inlägg
    Nu är jag varken bra, snabb eller snygg, men jag svarar ändå.

    Jag avråder från att köpa en värmeväst att ha under stället när du kör, du vill ju ha stället så tight som möjligt. Kör med ett lite tjockare merinounderställ de dagarna och lita på att bröstplattan tar bort fartvinden. Det funkar. Om det ändå är för kallt så dra på en tunn vindjacka eller raceregnställsjackan över skinnstället för att få bort vinden.

    Mellan körpassen kan du dra av dig stället och dra på civila varma kläder, eller så köper du en fodrad softshell-jacka som du kan dra på över stället.
    Citat Ursprungligen postat av Rash Visa inlägg
    Går Rossi runt i sitt skinnställ mellan träningarna? Skit i värmeväst och byt om istället, det tar 2-3min max

    Vad är Gimoto för något? Aldrig hört talas om.. via svensk återförsäljare eller köper själv från utlandet?
    Jag tänker att under regniga dagar så är det guld värt att vara varm och go. Framförallt under körning. Regnar det mycket under SMC RR-träning så kan det vara öppen depå men man behöver ändå svänga av banan och värma sig efter 30-40 minuter. Att mysa runt med Värmeväst hade varit oslagbart ju

    Jag byter såklart om från skinnstället mellan körningarna men det går inte att jämföra vanliga kläder med en uppvärmd sådan. Tänk er den där känslan när kläderna tas ut direkt från torktumlaren

    Citat Ursprungligen postat av Klotgren Visa inlägg
    Jag hade pulsklocka hela förra säsongen, låg som max på 125 i puls, peaken hade jag vid en avåkning på ca 160.
    125?! Jag låg på 150-160 vid starten på Anderstorp och pulsen ökade stadigt upp till över 190 de sista varven. Jag ska försöka använda mig av pulsband igen i år om det inte blir för omständigt.
    Jag finns på Winblad Racing på Facebook!

    2018: Revansch & comeback till Superbike!
    #85


    2017: Winblad tar steget till SM!
    #85


    2016: Rookie!
    #85



    2015: Speedster Cup med en KTM 1290 Superduke!
    #85

  15. #35
    Brumm brumm håkans avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Mantorp Park
    Hoj
    Honda CBR 1000RR SP
    Inlägg
    3 532
    Citat Ursprungligen postat av Klotgren Visa inlägg
    Jag hade pulsklocka hela förra säsongen, låg som max på 125 i puls, peaken hade jag vid en avåkning på ca 160.
    det var kul att testa din klocka, träningspass med snitt på 85 o max 150 eller nåt när jag var på väg av banan :-)
    mer pulsklocka blir det!
    StensbyRacing goes www.stensby-racing.se

  16. #36
    Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    västkusten
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Inlägg
    9 086
    Härligt Rickard!
    Det ska bli kul att fightas i samma klass nästa år; Superstock 600 är en FIN klass. Lycka till!

    Jag hoppas såklart att den bild du hade längst upp på sidan ska bli vanligt förekommande 2017, VÄLDIGT snygg är den tycker jag!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	Falken.jpg
Visningar:	187
Storlek:	113,8 KB
Id:	434416  
    [https://www.facebook.com/magnus.mossberg.9]Tjohooo!!! Nu har #22MOZZ racing hemsida! Gå in och läs!

    Tack ska ni ha: Varbergs Precision, Scorett, Held Skinnställ, ARAI Hjälmar, Scorett, Detaljdäck, NEF, [/URL]

  17. #37
    2018: Comeback och fetrevansch! Fordons avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Täby
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Inlägg
    2 817
    Citat Ursprungligen postat av magnus_moss Visa inlägg
    Härligt Rickard!
    Det ska bli kul att fightas i samma klass nästa år; Superstock 600 är en FIN klass. Lycka till!

    Jag hoppas såklart att den bild du hade längst upp på sidan ska bli vanligt förekommande 2017, VÄLDIGT snygg är den tycker jag!
    Tack så jättemycket!

    Jag hoppas också på flera såna här bilder! Tyvärr kommer jag skymma dig så du blir svårare att se. Jag lovar att ha en actionkamera som filmar bakåt och sen kan jag klippa in dig i bilden så du också syns

    170 dagar kvar nu!! Tagga!!!!!!!!!
    Jag finns på Winblad Racing på Facebook!

    2018: Revansch & comeback till Superbike!
    #85


    2017: Winblad tar steget till SM!
    #85


    2016: Rookie!
    #85



    2015: Speedster Cup med en KTM 1290 Superduke!
    #85

  18. #38
    Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    västkusten
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Inlägg
    9 086
    Citat Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
    Tack så jättemycket!

    Jag hoppas också på flera såna här bilder! Tyvärr kommer jag skymma dig så du blir svårare att se. Jag lovar att ha en actionkamera som filmar bakåt och sen kan jag klippa in dig i bilden så du också syns

    170 dagar kvar nu!! Tagga!!!!!!!!!
    Det är många som är snabba i november... Gäääääääääääsp!!!!

    [https://www.facebook.com/magnus.mossberg.9]Tjohooo!!! Nu har #22MOZZ racing hemsida! Gå in och läs!

    Tack ska ni ha: Varbergs Precision, Scorett, Held Skinnställ, ARAI Hjälmar, Scorett, Detaljdäck, NEF, [/URL]

  19. #39
    2018: Comeback och fetrevansch! Fordons avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Täby
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Inlägg
    2 817
    Citat Ursprungligen postat av magnus_moss Visa inlägg
    Det är många som är snabba i november... Gäääääääääääsp!!!!

    Det gäller att passa på innan man måste kunna backa upp sina ord
    Jag finns på Winblad Racing på Facebook!

    2018: Revansch & comeback till Superbike!
    #85


    2017: Winblad tar steget till SM!
    #85


    2016: Rookie!
    #85



    2015: Speedster Cup med en KTM 1290 Superduke!
    #85

  20. #40
    2018: Comeback och fetrevansch! Fordons avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Täby
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Inlägg
    2 817
    Har du svårt att komma igång med träningen inför säsongsstarten så är den här texten till dig!

    What’s the difference?


    Motivation, broadly speaking, operates on the erroneous assumption that a particular mental or emotional state is necessary to complete a task.

    That’s completely the wrong way around.

    Discipline, by contrast, separates outwards functioning from moods and feelings and thereby ironically circumvents the problem by consistently improving them.

    The implications are huge.

    Successful completion of tasks brings about the inner states that chronic procrastinators think they need to initiate tasks in the first place.

    Put in simpler form, you don’t wait until you’re in olympic form to start training. You train to get into olympic form.
    http://www.wisdomination.com/screw-m...is-discipline/
    Jag finns på Winblad Racing på Facebook!

    2018: Revansch & comeback till Superbike!
    #85


    2017: Winblad tar steget till SM!
    #85


    2016: Rookie!
    #85



    2015: Speedster Cup med en KTM 1290 Superduke!
    #85

Sidan 2 av 23 FörstaFörsta 12345678 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Här får det plats rätt många per kvadratmeter mark...

BrooklynS
Vill du annonsera ovan? Klicka här