Var är alla hojar?

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Jag körde på nyårsafton sen ställde jag av. Igår ställde jag på igen.
Tog en 15-milatripp i dag i stan och ut till Jordbro, Huddinge och vidare till Saltsjöbaden. Såg inga andra hojar ute idag.

En bild från Älgö.

kawan_algo.jpg
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Prognosen på yr för Stockholm säger snö och neråt -10. Man får passa på. Jag har inte kört tidigare vintrar med min Kawa 750 ltd twin tidigare. Körde med min tdm fram till 20 dec för några år sedan. Då var det +5 som lägst. Jäkligt skönt att slippa bilköerna på Essingeleden och kul, som alltid, att köra hoj.

Hittills har jag haft en gräns vid +5 för att slippa riskera att dra på arslet. Jag kollar yr.no flera gånger om dagen. Ändrade till +2,0 vilket de lovat för idag. Min utetermometer visade +1,4 vilket var för lite men sen hoppade den upp till +2,1! Svepte kaffet och hämtade hojen.

Nu är det inte särskilt kallt när man åker i stan eller runt i förorterna. Inte är det halt heller. Men man får ju hålla koll på var man sätter framhjulet men det är ju samma året runt.

Såg en offroadare i dag och en parkerad hoj som verkade vara i drift. Inga andra gubbar på customhoj.

bast1.jpg
tim1.jpg
 

DrZync

Ny medlem
Gick med
24 May 2015
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Honda CBF1000F
En gubbe på custom ute idag! Vädrade min "slowzuki" m800 för att få lite värme i motorn inför oljebyte. Helt ok men tog det lite lugnt för det är så sörjigt ute. Fukten på vägen verkar aldrig vilja försvinna, måste saltet och sandningen som samverkar med 0-gradersvädret... Men lite kul var det! :banana
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Med sonen i Älvsjö i dag.
16463375_10212470519267818_1301161321661189853_o.jpg
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Stannade till i fotokurvan. När det inte dånade förbi en grusbil så var det alldeles knäpptyst.
Jag mötte en hoj i Tungelsta och en vid Flempan. Träffade en hojåkare på fiket vid Eldtomta. Hans hoj låg på operationsbordet. Han var avis. :)

Bild2 025.jpg

Bild2 028.jpg

Bild2 024.jpg
 
Last edited:

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Bild 006.jpg
Jag mötte en hoj lite söder om Södertälje. Inga andra hojar ute idag vad jag såg.
Stockholm-Södertälje-Oaxen-Trosa-Skanssundet-Tumba-Stockholm.
18 mil i sol. :)
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Körde min första runda för året - tidigare än någonsin förr. Strålande sol och ett par plusgrader och vind som enda negativa. Att man kan känna sådan glädje att trycka på startknappen och dra ur någon växel när allt är uppvärmt. Skönt att man har barnasinnet kvar.

Passade på att svänga in om bilprovningen och fick ett blankt papper tillbaka. Skönt att slippa göra det senare under våren när alla ska ta fram sina mc.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Väderprognosen för nästa vecka säger upp till 10-11 grader i Stockholm. :banana:banana (Nä prognoserna ändras aaaldrig.)
TS har sedan länge slutat undra var alla hojar är. :D
Hojpriserna på blocket har gått upp med 100% och allt är som vanligt igen. :dummer
Jag är i alla fall glad att jag kunnat åka hoj så mycket i vinter utan några problem. Bara ett stort leende. Ska stoppa i batteriet i TDMen och ut och lufta den också.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Min står tyvärr fortfarande här som på bilden. Blir ju distraherad från meckandet om något intressant uppenbarar sig på TVn....

Hojen.jpg
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Finfint väder idag. Åkte fyra mil kors och tvärs i stan. Såg två hojar på hela dan. De andra kanske inte höll till i stan då?

Jag hittade en cool XT500. Perfekt stadsmoppe. När de kom på sjuttiotalet körde många tyskar till Nordkap på dom. Eller runt i Afrika. Eller hela jorden runt. Detta utan växelindikator och skit som en riktig äventyrshoj måste ha idag.

Idag var första dagen jag var tvungen att peta på visiret med handsken. Jag gillar inte det men jag såg inget pga snöandet.
 

Bifogat

  • Bild 049.jpg
    Bild 049.jpg
    1 MB · Visningar: 66
  • Bild 045.jpg
    Bild 045.jpg
    1.4 MB · Visningar: 67

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag hatar fyra plusgrader med en djup passion.. blir bara klenare med åren! Skadorna gör ondare i kylan.. gnäll gnöl..
 

Babe2

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2013
Ort
Bergum
Hoj
Honda 2016 CB1000R BMW800f
Jag tog mig en hästfri kväll idag, tog en tur till Stora höga i det fina vårvädret.

storahöga.jpg

/B
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top