MotoGP 2016: Gran Premio Motul de Valenciana

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Med full insikt om att detta inte kommer bli årets längs tråd lägger jag ändå upp den. :hihi

Sista rundan är här och ettan resp tvåan är redan korade.
Vad finns då att sia om?
För mig blir KTM's start det självklara huvudnumret denna helg! :)
Hur långt efter är man?

Sorry men tider i bilder från MotoGP.
Skärmklipp.PNG
Skärmklipp.PNG
Skärmklipp.PNG
 

Johyy K

Medlem
Gick med
28 Aug 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha WR450F, Suzuki DR650
Är ledig i morgon så kommer sitta som klistrad för att se hur det går för KTM på dem första träningarna ska bli jätte intressant :)
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Ser faktiskt mest fram emot testerna efter racet,

Lorenzo och Ducati, kan bli hur stort som helst!
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Resultat pallen på söndag !
1. Marquez
2. VR
3 . Viñales

Går alla team/ något team in med sina 2017 hojar i testet efter helgen? Vad jag minns från tidigare år kan det variera! Vad vet man om detta?
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Går alla team/ något team in med sina 2017 hojar i testet efter helgen? Vad jag minns från tidigare år kan det variera! Vad vet man om detta?

Yamaha, Honda, KTM, och Ducatis fabriksteam kommer alla att testa på sina 2017 cyklar. Suzuki har jag inte hittat nån information om. Aprilia kommer att testa på 2016 cyklarna.

När det gäller independent teamen så är det lite blandat vad jag förstår. Cal Crutchlow kommer eventuellt att få testa en av Hondas 2017 motorer. Tech3 kommer att ta över Yamaha teamets 2016-cyklar rakt av, som kommer rullas direkt in i deras box efter söndagen. Pramac, Avintia, och Aspar kommer väl att ha ett virrvarr av olika GP15, GP16 och GP17 cyklar...
Aspar och Avintia kommer att testa på dom cyklar dom ska köra på 2017. (Barbera GP16, Baz GP15, Bautista GP16, Abraham GP15). I Pramac är det väl inte bestämt ännu vem som kommer få vilken hoj men det lutar väl åt att Petrucci får en GP17 och Redding en GP16 (Petrucci leder med 16p över Redding i dagsläget).

Framförallt så kommer ju även Michelin att ha med sig ett helt nytt framdäck för 2017 till testerna på Valencia.

Blir nästan lika spännande att se testerna som helgens race... :)
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Tack Macke. Intressant med test av ett nytt framdäck. Känslan är att där har de nog/förhoppningsvis jobbat hårt.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Är ledig i morgon så kommer sitta som klistrad för att se hur det går för KTM på dem första träningarna ska bli jätte intressant :)

Är också ledig imorgon. Sååå nice att det är MotoGP-race igen. :tummenupp
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Ser faktiskt mest fram emot testerna efter racet,

Lorenzo och Ducati, kan bli hur stort som helst!

Lorenzo är inte KARL nog att mästra en Ducce såsom Capirossi, Bayliss och Stoner.
Om du redan nu är nyfiken på hur Lorenzo placerar sig 2017 så kan du kolla Rossis resultat med Duccen eftersom dem har snarlik körstil.

Hade han däremot börjat köra en skurhink ( läs Suzuki )
eller Repsol Honda så skulle han bli nöjd med 2017.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Såg igår 2001 års valencia rejs på viasat motor. ALltså snacka om kö körning och paradåkning. NÄr jag på dentiden såg de rejsen live på tv,n tyckte man ju att de var hutlösa och tog enorma risker. I går skratta jag åt hur tveklöst tanigt allt såg ut med dagens måttmätt. Idag tar man chansen varje gång det bjuds och mer där till. Självklart ska mkt spela in för att kunna köra som idag. Däcken o motorerna gissar jag är så många ggr bättre /långlivade etc .. Men kul reflektion iallafall och summering att rejsen gått framåt är otvivelaktig.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Lorenzo är inte KARL nog att mästra en Ducce såsom Capirossi, Bayliss och Stoner.
Om du redan nu är nyfiken på hur Lorenzo placerar sig 2017 så kan du kolla Rossis resultat med Duccen eftersom dem har snarlik körstil.

Ducatin Rossi körde var en helt annan hoj.

Stoner är i princip den enda som kunde köra den gamla Duccen så snabbt. Hans sista race på Desmon i Valencia, där tog han pole och slutade på podiumet. Dagen efter testade Rossi Desmon. Rossi var givetvis inte ens i närheten.... det är en rättvis jämförelse. När Rossi kom in så blev Duccen sämre och sämre, Stoner kraschade mer och mer men var fortfarande snabb.

Rossi och Lorenzo kör väldigt olika. Märks bland annat på racen där däcken är den svaga länken, t.ex. Jerez.

Lorenzo har alla förutsättningar att vinna titeln med Ducatin om han kan anpassa sig. Det var manga år sen Ducati hade en så snabb förare. Ducatin i år är riktigt konkurrenskraftigt - nu saknas bara en alien.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Lorenzo är inte KARL nog att mästra en Ducce såsom Capirossi, Bayliss och Stoner.
Om du redan nu är nyfiken på hur Lorenzo placerar sig 2017 så kan du kolla Rossis resultat med Duccen eftersom dem har snarlik körstil.

Hade han däremot börjat köra en skurhink ( läs Suzuki )
eller Repsol Honda så skulle han bli nöjd med 2017.

Din jämförelse haltar rejält. Gp11 va inte i närheten lika konkurrenskraftig som Gp17 (troligtvis) kommer vara.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Möjligt att ni har rätt om att Duccen är bättre nu och att den är lite mer körbar, men varje hoj har en "själ" som ska betvingas och "ränderna går aldrig ur".

Svaret har vi om ett år.
 
Last edited:

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Nja, inte helt sant. Capirossi hade chans på VM-titeln 2006, tog flera vinster men slutade till sist tvåa. Så inte bara Stoner!

Rossi kom tvåa efter Hayden, med fem poäng.

Tror Lorenzo tar det på söndag, han vill nog avsluta på topp och har varit väldigt blek senaste racen.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hitta denna på fejan, 9 olika vinnare hittils iår.

Vem är er mest oväntade vinnare och vem saknar ni?
Screenshot_2016-11-10-21-36-46.jpg
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Glömde ju att själv tycka till.. Ja faan. . Miller i vätan på Assen var riktigt kul o överaskad. Synd att han inte lyckats följa upp detta.. behöver nog kurera sig hel till 2017 nu. Om jag saknar någon som i teorin skulle kunna utmana är det ju Tech3 förarna. Har överhuvudtaget tyvärr inte sett dem så högt upp iår som jag förväntat mig. Smith krasch i endurance rejset sabba väl hans resterande säsong. Tech3 cykeln kan mkt mer, känns att förarna i det här fallet inte lyckats ända fram.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Bra fråga! :tummenupp
Utan tvekan Miller följt av Cal.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Nu börjar FP1. Nästan lika spännande som årets första race. Inga förväntningar på KTM, men det vore skoj om de kunde ta en 12-14:e plats. :)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jlo verkar onekligen ha lyckats dra loss innetyget även på Sharkhjälmen. Vad sysslar den gubben med ; )
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top