Trump vann

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Karln är en psykopat. Ondska i sin allra renaste form. Han vet mycket väl att det är skillnad på invandring och invandring. Den vi har i Sverige är inte lönsam. För övrigt förstår jag inte hur nån kan vilja läsa en bok skriven av den där stofilen. Han är ju inte direkt känd för sin förmåga att underhålla. Kan tänka mig att den är skriven med ungefär samma levande berättarkonst som lagboken.
Han erkände väl villigt i sina memoarer att om befolkningen inte var så förbannat korkade hade vi lynchat honom över det här med pensionerna.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad tror ni gäller i Fake News debaclet angående antal besökare i fredags?
Hanif Bali (M) går ut och påstår att DN m.fl. världsnyheter ljuger, att han var där. Det finns dessutom flera bilder som tyder på att CNN's montage inte är rättvist.
Obehagligt att det mesta tyder på att Hanif egentligen är rysk spion eller att vi faktiskt för(t)s bakom ljuset av MSM.

Annars är den här brutalt bra, anti-Trump förstås, men ändå.

https://www.youtube.com/watch?v=ELD2AwFN9Nc
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Vad tror ni gäller i Fake News debaclet angående antal besökare i fredags?
Hanif Bali (M) går ut och påstår att DN m.fl. världsnyheter ljuger, att han var där. Det finns dessutom flera bilder som tyder på att CNN's montage inte är rättvist.
Obehagligt att det mesta tyder på att Hanif egentligen är rysk spion eller att vi faktiskt för(t)s bakom ljuset av MSM.

Annars är den här brutalt bra, anti-Trump förstås, men ändå.

https://www.youtube.com/watch?v=ELD2AwFN9Nc

Lite lustigt att det spelar roll hur många som var där, vem fan bryr sig?

Bara ett ytterligare försök att utmåla honom som sämre, men han hade iaf fyra gånger så många som hans motståndares man hade sist...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag gillar den nya tonen på Sean Spicer i gårdagens och dagens (som jag ser nu) breifing.
Politiken: good and bad.
Man vill bara ha bilaterala avtal.
Förståligt om man är en stor spelare som USA.
Kan bli problematiska förhandlingar med ett tufft USA om man är en liten plutt som tex Sverige.
Men tillsvidare förhandlar vi ju via EU som är en lika stor spelare.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det bra att han direkt samlar toppar i näringsliv och fack för att be om deras vardag, verklighet, problem och drömmar.
Varav många representanter/organisationer aldrig har varit där förut.
Snyggt! :tummenupp
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vad tror ni gäller i Fake News debaclet angående antal besökare i fredags?
Hanif Bali (M) går ut och påstår att DN m.fl. världsnyheter ljuger, att han var där. Det finns dessutom flera bilder som tyder på att CNN's montage inte är rättvist.
Obehagligt att det mesta tyder på att Hanif egentligen är rysk spion eller att vi faktiskt för(t)s bakom ljuset av MSM.

Annars är den här brutalt bra, anti-Trump förstås, men ändå.

https://www.youtube.com/watch?v=ELD2AwFN9Nc

Jag är på pressekreteraren Seans sida där:
Flest på plats: Obama
Flest totalt (TV, på plats, stream osv): Jordskredsseger Trump

Annars håller jag med Skäggot: Ickefråga.
Han är demokratiskt vald och installerad.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag är på pressekreteraren Seans sida där:
Flest på plats: Obama
Flest totalt (TV, på plats, stream osv): Jordskredsseger Trump

Annars håller jag med Skäggot: Ickefråga.
Han är demokratiskt vald och installerad.
Det är en icke fråga, naturligtvis, men om CNN och DN (som exempel) medvetet ljuger så är det ju oerhört allvarligt. Hanif Bali verkar påstå det, jag har förtroende för honom

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Visst är det ickefrågor, men problemet är att Trump och folk omkring honom ljuger när det tom går att bevisa motsatsen.

Det är helt egentligen helt ointressant att det var fler närvarande på plats under Obamas installation, bland annat var det ju större artister närvarande. Ändå måste Trump och hans anhang försöka ljuga ihop att fler var där (ja dom, pressekreteraren inkluderad pratade om på plats), bland annat med direkt felaktiga siffror om tunnelbanebesökare, att vita gräsmatteskydd ej skulle vara under Obamas installation (vilket de var) etc.

Samma sak med popular vote. Amerikanska valet går ut på att få flest elektorer, inte flest röster totalt. När valet just var klart gjorde Trump ett vettigt Tweet där han skrev att hade han varit ute efter flest röster totalt så hade han kampanjat på ett annat sätt vilket är helt korrekt. Men sen några dagar senare var han tvungen att börja påstå trams om miljontals illegala röstare och annat trams som det inte finns något belägg för från officiellt håll.

Två exempel på helt onödiga lögner i icke-frågor som gör att förtroendet för honom urholkas helt i onödan.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Visst är det ickefrågor, men problemet är att Trump och folk omkring honom ljuger när det tom går att bevisa motsatsen.

Det är helt egentligen helt ointressant att det var fler närvarande på plats under Obamas installation, bland annat var det ju större artister närvarande. Ändå måste Trump och hans anhang försöka ljuga ihop att fler var där (ja dom, pressekreteraren inkluderad pratade om på plats), bland annat med direkt felaktiga siffror om tunnelbanebesökare, att vita gräsmatteskydd ej skulle vara under Obamas installation (vilket de var) etc.

Samma sak med popular vote. Amerikanska valet går ut på att få flest elektorer, inte flest röster totalt. När valet just var klart gjorde Trump ett vettigt Tweet där han skrev att hade han varit ute efter flest röster totalt så hade han kampanjat på ett annat sätt vilket är helt korrekt. Men sen några dagar senare var han tvungen att börja påstå trams om miljontals illegala röstare och annat trams som det inte finns något belägg för från officiellt håll.

Två exempel på helt onödiga lögner i icke-frågor som gör att förtroendet för honom urholkas helt i onödan.
Ja, visst, Trump är en pajas och det har världen nu att hantera.
Men om det visar sig vara CNN som ljuger och lokala media som DN eldar på, vad gör vi då?
Och är det någon som läst om Martin Luther King fiaskot i svensk media? Vart då i så fall?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Visst är det ickefrågor, men problemet är att Trump och folk omkring honom ljuger när det tom går att bevisa motsatsen.

Det är helt egentligen helt ointressant att det var fler närvarande på plats under Obamas installation, bland annat var det ju större artister närvarande. Ändå måste Trump och hans anhang försöka ljuga ihop att fler var där (ja dom, pressekreteraren inkluderad pratade om på plats), bland annat med direkt felaktiga siffror om tunnelbanebesökare, att vita gräsmatteskydd ej skulle vara under Obamas installation (vilket de var) etc.

Samma sak med popular vote. Amerikanska valet går ut på att få flest elektorer, inte flest röster totalt. När valet just var klart gjorde Trump ett vettigt Tweet där han skrev att hade han varit ute efter flest röster totalt så hade han kampanjat på ett annat sätt vilket är helt korrekt. Men sen några dagar senare var han tvungen att börja påstå trams om miljontals illegala röstare och annat trams som det inte finns något belägg för från officiellt håll.

Två exempel på helt onödiga lögner i icke-frågor som gör att förtroendet för honom urholkas helt i onödan.

Tänkte skriva några rader till om denna ickefråga. :)

Jag antar att du menar den första pressintervjun när det brann rejält hos Pressekreterare Sean?
De "alternative facts" (©Kellyanne :hihi ) han presenterade där togs tillbaka allihop i briefing 2.
Allt utom att det TOTALA följandet var större för Trump, vilket också är mätbart sant.
Det var en helt annan ton i Sean under den sessionen, där han bad om ursäkt för att ha presenterat de felaktiga data han i sin tur fått presenterat för sig av medarbetare.

Att det finns "ett mått" av narcissism/självförhärligande i Trump är nog ett av skälen till briefing-1-utbrottet och även till "3-5 miljoner illegala röster" tramset.
Är nog tyvärr inte sista gången under hans mandatperiod det kommer skapa problem för honom.

Men det ÄR också viktigt med Trump-stabens underliggande kritik om att media inte skall/bör försöka de-legalisera hans presidentskap.
Det kan, naturligtvis av många skäl, vara förödande för ämbetet i synnerhet och Trump i allmänhet.
Till en del får nog Trump ta på sig det själv då han uttalade en del "de-legaliserande" om president-posten själv under valrörelsen.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Ja, visst, Trump är en pajas och det har världen nu att hantera.
På vilket sätt är det positivt att vi har en "pajas" i vita huset? Frågar då du stödde honom redan under primärvalen..

Men om det visar sig vara CNN som ljuger och lokala media som DN eldar på, vad gör vi då?

Har de medvetet spridit lögner är det såklart mindre bra. Men vad finns det för trovärdiga källor? Ärkekonservativa Foxnews brukar gilla att påtala "liberal bias" i CNN och andar konkurrenter men har inget om detta när jag går in och kollar just nu. Att Hanif Bali upplevde som att det var många när han var på plats säger ju inte så mycket...

Och är det någon som läst om Martin Luther King fiaskot i svensk media? Vart då i så fall?

Känner inte till någonting. Konsulterade ärkekonservativa foxnews och hittade en skottlossning med några döda i Miami på MLK-dagen och någon protest i samband med dagen om att få väck en sydstatsflagga, inget av dessa känns ju sådär överväldigande nyheter. Vad har vi missat?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
På vilket sätt är det positivt att vi har en "pajas" i vita huset? Frågar då du stödde honom redan under primärvalen..



Har de medvetet spridit lögner är det såklart mindre bra. Men vad finns det för trovärdiga källor? Ärkekonservativa Foxnews brukar gilla att påtala "liberal bias" i CNN och andar konkurrenter men har inget om detta när jag går in och kollar just nu. Att Hanif Bali upplevde som att det var många när han var på plats säger ju inte så mycket...



Känner inte till någonting. Konsulterade ärkekonservativa foxnews och hittade en skottlossning med några döda i Miami på MLK-dagen och någon protest i samband med dagen om att få väck en sydstatsflagga, inget av dessa känns ju sådär överväldigande nyheter. Vad har vi missat?
Sitter i möte, men kort:
Trump har en del bra åsikter men är den sämsta av alla republikanska kandidater. Dock republikan. Dvs lite vad Reinfeldt var för moderaterna. Bättre än Clinton.

Martin, gömd byst. Google Martin bust el liknande.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Sitter i möte, men kort:
Trump har en del bra åsikter men är den sämsta av alla republikanska kandidater. Dock republikan. Dvs lite vad Reinfeldt var för moderaterna. Bättre än Clinton.

Martin, gömd byst. Google Martin bust el liknande.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Ok, minns det som att du stödde Trump redan under primärvalen mot de andra kandidaterna, men jag hade väl fel i sådana fall.

Hittade MLK-storryn, verkar ju mest ha varit en storm i ett vattenglas http://www.theblaze.com/news/2017/0...use-in-statement-about-false-mlk-bust-report/
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ok, minns det som att du stödde Trump redan under primärvalen mot de andra kandidaterna, men jag hade väl fel i sådana fall.

Hittade MLK-storryn, verkar ju mest ha varit en storm i ett vattenglas http://www.theblaze.com/news/2017/0...use-in-statement-about-false-mlk-bust-report/

Du har rätt, Markus har stött Trump länge.
Men jag kommer ihåg då jag "pressade på" lite innan valet att Markus redan då skrev att det var den sämsta kandidaten och ingen han var direkt stolt över (rätta mig om jag har fel Markus) dock bättre än valfri demokrat.
Borde finnas i någon tråd men jag hittar inte nu.

HADE det varit sant så hade stormen varit befogad.
När det nu inte var sant (någon stod i vägen vid fototillfället) tog Sean det som ett till exempel på att media försöker "uppfinna" strider genom falska rapporter.
Han sade också att respekten måste gå åt båda hållen sas.
När Sean pudlade om sina "fakta" i Briefing-1 så undrade han samtidigt var ursäkten från media kring ovan var?
Där ger jag Sean rätt.
Ja tror det är otroligt viktigt att vara extra noga med vad man skriver från media sida när presidenten redan "förklarat krig" mot dem.
Jag är säker på att det kommer finnas tillräckligt att skriva om utan "hitte-på-nyheter". :)

Edit: Kan säga att jag inte stödde Trump. Av de lilla jag såg var det väl närmast Sanders åsikter som låg mig närmast.

Edit2: Ser att jag ovan skriver att jag är säker på något.
Har aldrig hänt förut i mina inlägg. :)
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du har rätt, Markus har stött Trump länge.
Men jag kommer ihåg då jag "pressade på" lite innan valet att Markus redan då skrev att det var den sämsta kandidaten och ingen han var direkt stolt över (rätta mig om jag har fel Markus) dock bättre än valfri demokrat.
Borde finnas i någon tråd men jag hittar inte nu.

HADE det varit sant så hade stormen varit befogad.
När det nu inte var sant (någon stod i vägen vid fototillfället) tog Sean det som ett till exempel på att media försöker "uppfinna" strider genom falska rapporter.
Han sade också att respekten måste gå åt båda hållen sas.
När Sean pudlade om sina "fakta" i Briefing-1 så undrade han samtidigt var ursäkten från media kring ovan var?
Där ger jag Sean rätt.
Ja tror det är otroligt viktigt att vara extra noga med vad man skriver från media sida när presidenten redan "förklarat krig" mot dem.
Jag är säker på att det kommer finnas tillräckligt att skriva om utan "hitte-på-nyheter". :)

Edit: Kan säga att jag inte stödde Trump. Av de lilla jag såg var det väl närmast Sanders åsikter som låg mig närmast.

Edit2: Ser att jag ovan skriver att jag är säker på något.
Har aldrig hänt förut i mina inlägg. :)
Jag tycker det behövs mer av Trump-politiker för att elda på etablissemanget men verkligen inte som ledare för USA.

Tror du minns rätt, det är i princip min hållning.

Jag rekommenderar alla att titta på vice president-debatten, Pence, han borde vara president. Mogen, kunnig, sansad och behaglig på alla sätt.

Utan att vara insatt i alla kandidater hade jag mest hoppats på Jeb. Bäst hade varit om Condoleezza ställt upp, svart, kvinna, höger.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kan någon tala om varför fan Sven Melander gett sig in i samhällsdebatten?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

record collector

shaken, not stirred
Gick med
26 Jan 2017
Ort
Lönneberga
Hoj
Yamaha Virago
Jag tror att inte bara Sverige utan hela Europa skulle behöva en President Trump som statschef för att få lite ordning på både Sverige och Europa.

Make Sweden and Europe Great Again.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top