Donald Trump är president

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Antal röster:
Hillary Clinton: 59 036 741
Donald Trump: 58 914 866

:va

USAs röstsystem är inget vidare. Det är elektorsrösterna som räknas, inte folkets. Det var samma ska som hände år 2000, Gore förlorade trots att han hade fått fler röster än Bush.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Fast hans agenda är mycket märklig ur ett affärsmässigt perspektiv.

Han måste vara den enda affärsmannen i världen som förespråkar handelshinder, och han vill även höja räntorna vilket få ekonomer förespråkar. Men på räntepunkten håller jag personligen iofs med honom.
Han vill bygga murar mot Mexico samtidigt som stora delar av det landet är uppbyggt till sin höga standard just med hjälp av billig illegal arbetskraft från Mexico.

Jag vet inte om han bara säger allt detta av populism eller om han räknar med att det ska gynna hans egna företag men jag tror i alla fall inte han drivs av någon slags idealism.

Ja det är fritt att tycka vad man vill om hans agenda, jag pratade bara om förmåga.

Det enda jag hoppas på att han verkligen genomför är att slopa TPP och TTIP. Sen får han gärna bli kompis med Putin också, världen hade mått bra av bättre relationer mellan Ryssland och USA. Inget av det hade vi fått med Clinton.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja det är fritt att tycka vad man vill om hans agenda, jag pratade bara om förmåga.

Det enda jag hoppas på att han verkligen genomför är att slopa TPP och TTIP. Sen får han gärna bli kompis med Putin också, världen hade mått bra av bättre relationer mellan Ryssland och USA. Inget av det hade vi fått med Clinton.

Bra kompis med Putin så att han inte lägger sig i när Putin vill ta över Gotland?
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Bra kompis med Putin så att han inte lägger sig i när Putin vill ta över Gotland?

Ja, för Rysslands aggressiva politik de senaste åren är inte alls kopplad till de extremt försämrade relationer mellan USA och Ryssland som har uppstått under Obamas tid som president? Hur bra respons får man när man bygger en "missilsköld" (som bara händelsevis också kan kärnvapenbestyckas utan att det syns på det yttre av systemet) precis på gränsen till Ryssland?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
För att det inte är samma sak att driva ett företag som att driva ett land. Konsekvenserna vid misslyckanden blir lite annorlunda i och med att du kan skaffa dig fiender på ett annat sätt.

Du menar att man kan driva större företag genom att alltid försöka vara störst och få rätt?
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Ja det är fritt att tycka vad man vill om hans agenda, jag pratade bara om förmåga.

Det enda jag hoppas på att han verkligen genomför är att slopa TPP och TTIP. Sen får han gärna bli kompis med Putin också, världen hade mått bra av bättre relationer mellan Ryssland och USA. Inget av det hade vi fått med Clinton.

De har väl lite olika intressen för att det skulle funka optimalt. Jag har väl helt enkelt lite svårt att se att någon av de två skulle vika sig för den andre.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ja, för Rysslands aggressiva politik de senaste åren är inte alls kopplad till de extremt försämrade relationer mellan USA och Ryssland som har uppstått under Obamas tid som president? Hur bra respons får man när man bygger en "missilsköld" (som bara händelsevis också kan kärnvapenbestyckas utan att det syns på det yttre av systemet) precis på gränsen till Ryssland?

Nu är du bara jobbig, läs aftonbladet så du får rätt information.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Fast hans agenda är mycket märklig ur ett affärsmässigt perspektiv.

Han måste vara den enda affärsmannen i världen som förespråkar handelshinder, och han vill även höja räntorna vilket få ekonomer förespråkar. Men på räntepunkten håller jag personligen iofs med honom.
Han vill bygga murar mot Mexico samtidigt som stora delar av det landet är uppbyggt till sin höga standard just med hjälp av billig illegal arbetskraft från Mexico.

Jag vet inte om han bara säger allt detta av populism eller om han räknar med att det ska gynna hans egna företag men jag tror i alla fall inte han drivs av någon slags idealism.

Fast går det bra för usa går det bra för hans egna företag, kan vara så enkelt att han försöker stävja något många ser som oundvikligt.,
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Den jämförelsen har faktiskt jag också missat, men å andra sidan brukar jag undvika att lägga energi på att läsa/lyssna på sånt.

Det jag ser som kan bli största problemet är att jag upplever att han kan ha svårt att backa och stryka någon medhårs i situationer som kräver det för att undvika konflikt, för att det är viktigare för honom att visa sig störst och mäktigast. Men förhoppningsvis var det valtaktik, så att förhandlingsförmågan kommer fram nu.

Gjorde en snabb googling, utelämnade namnet hitler....https://www.google.se/search?q=trum...UKEwjZyPK35JvQAhWElCwKHWlJAvMQsAQIGg&dpr=1.25
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Finns det nog ekonomiskt intresse kan man lyckas med en hel del och man kan komma rätt långt på att övertyga andra om att man är bäst på det man gör.

Du menar att man kan stå ut med en pompöst kukhuvud så länge man tjänar på det?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tror att det här kanske är den viktigaste dagen för demokrati sedan andra världskrigets slut, kanske i konkurrens med Sovjets fall.

Sveriges Radio sänder extra hela dagen, till och med vetenskapsradion får maka på sig, eftersom eliten var så säkra på att folket i USA ville ha Sharia och Genus-skit så är de nu i chock. Runt hela världen sitter en massa vulgärliberaler och attackfeminister och surar, de var ju så säkra på att USA minsann skulle förstå att en krigsgalen etablissemangskärring är vad folket ville ha. Guess what, det var det inte.

Och fortfarande, inte tillstymmelse till självkritik någonstans, tydligen finns >100 miljoner arga vita arbetslösa gruvarbetare i USA, det är deras fel.

Det kommer bli värre, Trump är inte den sista extrema politikern, det kommer komma många fler.

Vi vill inte ha Sharia, vi vill inte ha genusdagis, vi vill inte ha trängselskatt, ni skall tjäna oss och skotta snö.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag tror att det här kanske är den viktigaste dagen för demokrati sedan andra världskrigets slut, kanske i konkurrens med Sovjets fall.

Sveriges Radio sänder extra hela dagen, till och med vetenskapsradion får maka på sig, eftersom eliten var så säkra på att folket i USA ville ha Sharia och Genus-skit så är de nu i chock. Runt hela världen sitter en massa vulgärliberaler och attackfeminister och surar, de var ju så säkra på att USA minsann skulle förstå att en krigsgalen etablissemangskärring är vad folket ville ha. Guess what, det var det inte.

Och fortfarande, inte tillstymmelse till självkritik någonstans, tydligen finns >100 miljoner arga vita arbetslösa gruvarbetare i USA, det är deras fel.

Det kommer bli värre, Trump är inte den sista extrema politikern, det kommer komma många fler.

Vi vill inte ha Sharia, vi vill inte ha genusdagis, vi vill inte ha trängselskatt, ni skall tjäna oss och skotta snö.

Skitsnack, finns gott om folk, kvinnor tom, i usa som vill ha sharia.:fakta
 

gamfors

Medlem
Gick med
17 Aug 2014
Ort
Nyköping
Hoj
kawasaki z500 -82, z500 -81, z750 -81
Forrest gump for president!!!
Oavsett hur det går får vi hoppas att det blir bra. Spekulera går ju men det är resultatet som räknas.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top