Donald Trump är president

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Själv tyckte jag det var ganska uppenbart att han skulle vinna så jag gjorde mig en liten hacka på oddset :tuttar Nu blir det lite nya pryttlar till hojen :banana
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Samtidigt, om någon lyssnade på hans tal så tycker jag det gav en aningen annorlunda bild mot vad media propagerat är sanningen för vad Trump ska göra. Inte alls lika hård ton, utan han söker partnerships, not conflicts.

Man kanske skall lyssna på talen istället för att låta någon annan göra det, och se ge sin syn på vad han egentligen sade.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Simpsons har ju redan förutspått att han skall bli president och köra usa i kras, någon gång på 90-talet, så varför skulle det inte bli så?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Man kanske skall lyssna på talen istället för att låta någon annan göra det, och se ge sin syn på vad han egentligen sade.

Då är vi åtminstone två som lyssnat mer än korta klipp! :tummenupp

Han är en lysande talare, det går inte att förneka och han säger det folk vill höra. Enkla lösningar när de vanliga politikerna gör det så besvärligt. Hur svårt kan det va? :D
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Då är vi åtminstone två som lyssnat mer än korta klipp! :tummenupp

Han är en lysande talare, det går inte att förneka och han säger det folk vill höra. Enkla lösningar när de vanliga politikerna gör det så besvärligt. Hur svårt kan det va? :D
"Hitler var också en jättebra talare!!" är ett argument som jag hört hundratals gånger senaste veckorna :rofl
Är klart nöjd med resultatet, allt för att Hillary inte ska vinna!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vi som snickrar på amerikanska hojar kan iaf se fram emot Bush-låg dollarkurs igen!
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Skall bli roligt att se vad som händer när det visar sig att han inte var hitler 2.0 som alla vill få det till.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag vet inte vilka kanaler du får dina nyheter ifrån men jag har då inte hört det från "alla". :va

Du inser väl förhoppningsvis att, när man skriver alla på det viset, inte syftar på en universell regel eller för det delen ens i de exakta ordalagen.

Men du menar att han inte har framställts som en fara för framtiden med hitler som referens?
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Du inser väl förhoppningsvis att, när man skriver alla på det viset, inte syftar på en universell regel eller för det delen ens i de exakta ordalagen.

Men du menar att han inte har framställts som en fara för framtiden med hitler som referens?

Den jämförelsen har faktiskt jag också missat, men å andra sidan brukar jag undvika att lägga energi på att läsa/lyssna på sånt.

Det jag ser som kan bli största problemet är att jag upplever att han kan ha svårt att backa och stryka någon medhårs i situationer som kräver det för att undvika konflikt, för att det är viktigare för honom att visa sig störst och mäktigast. Men förhoppningsvis var det valtaktik, så att förhandlingsförmågan kommer fram nu.
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Skäggot;6299236 Men du menar att han inte har framställts som en fara för framtiden med hitler som referens?[/QUOTE skrev:
Har sett men tycker det är en smula nervärderande.
Mot Hitler alltså. Hur vedervärdig han än var så hade han nån slags politisk idé som han drev till avgrunden. Trumpen förefaller åas vara en narcissistisk tomte utan någon annan politisk linje än att vinna valet. Precis som gatukatten redan skrivit så tror jag det stora problemet framöver ligger i hans ego och (brist på) humör. Sedan finns ju riktiga sagotroende mörkermän som Mike Pence strax bakom också.....
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Men förhoppningsvis var det valtaktik, så att förhandlingsförmågan kommer fram nu.
Det här tycker jag är konstigt. Han är en av USAs mest kända och framgångsrika affärsmän. Varför är det så många som tror att han inte kan förhandla eller vara diplomatisk? Hur tror folk att affärsvärlden ser ut egentligen?
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Det här tycker jag är konstigt. Han är en av USAs mest kända och framgångsrika affärsmän. Varför är det så många som tror att han inte kan förhandla eller vara diplomatisk? Hur tror folk att affärsvärlden ser ut egentligen?

För att det inte är samma sak att driva ett företag som att driva ett land. Konsekvenserna vid misslyckanden blir lite annorlunda i och med att du kan skaffa dig fiender på ett annat sätt.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Antal röster:
Hillary Clinton: 59 036 741
Donald Trump: 58 914 866

:va

'murica

För att det inte är samma sak att driva ett företag som att driva ett land. Konsekvenserna vid misslyckanden blir lite annorlunda i och med att du kan skaffa dig fiender på ett annat sätt.

Med tanke på hur tätt bunden stat och företagsvärlden är i USA (och resten av världen) så är jag faktiskt väldigt tveksam till att det är så stor skillnad.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det här tycker jag är konstigt. Han är en av USAs mest kända och framgångsrika affärsmän. Varför är det så många som tror att han inte kan förhandla eller vara diplomatisk? Hur tror folk att affärsvärlden ser ut egentligen?

Fast hans agenda är mycket märklig ur ett affärsmässigt perspektiv.

Han måste vara den enda affärsmannen i världen som förespråkar handelshinder, och han vill även höja räntorna vilket få ekonomer förespråkar. Men på räntepunkten håller jag personligen iofs med honom.
Han vill bygga murar mot Mexico samtidigt som stora delar av det landet är uppbyggt till sin höga standard just med hjälp av billig illegal arbetskraft från Mexico.

Jag vet inte om han bara säger allt detta av populism eller om han räknar med att det ska gynna hans egna företag men jag tror i alla fall inte han drivs av någon slags idealism.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top