Yamaha T7 concept

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Hoppas dom gör en öken racer av MT09 oxå :banana
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Okay, alla ni som ärkedissade CRF 1000:
erkänn åtminstone att Honda gjorde en sak bra - att trigga de andra att haka på rejset!
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Öh, va? :va Vad har Negertwinnen med T7 att göra? Det är ju den logiska uppföljaren till XT660Z som slopades pga Euro IV.


Då kontrar jag med: "Vad har Africa Twin med CRF 1000L att göra?" Igenklien?

Vad jag är ute efter är att både Honda och Yamaha på ett märkligt sätt lade ner två ikoner: XRV 750 Africa Twin respektive XTZ 750 SuperTenere utan att ens bry sig om att utveckla dem vidare.

Tidsmässigt är det ett större glapp mellan XTZ 750 och en eventuell efterträdare än mellan AT och CRF 1000, men fasen vet om inte T7 Concept andas mer SuperTenere än vad CRF är AT...?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Då kontrar jag med: "Vad har Africa Twin med CRF 1000L att göra?" Igenklien?

Den har fått namnet Africa Twin? Det sitter smetat på hojarna ganska precis mitt i blickfånget, dessutom. Det om något säger ju att CRF1000L ÄR en africa twin, om än en besvikelse för en grupp människor som höjde den gamla ATn till skyarna.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Då kontrar jag med: "Vad har Africa Twin med CRF 1000L att göra?" Igenklien?

Vad jag är ute efter är att både Honda och Yamaha på ett märkligt sätt lade ner två ikoner: XRV 750 Africa Twin respektive XTZ 750 SuperTenere utan att ens bry sig om att utveckla dem vidare.

Tidsmässigt är det ett större glapp mellan XTZ 750 och en eventuell efterträdare än mellan AT och CRF 1000, men fasen vet om inte T7 Concept andas mer SuperTenere än vad CRF är AT...?

Som Ulvhamne säger, CRF1000L är ju en Africa Twin? Den heter liksom "CRF1000L Africa Twin" :död CRF1000L är ju dessutom inte i samma klass som T7, Negertwinnen är en fettotourer men det ser knappast T7 ut att vara. CRF1000L är ju dessutom bara ett svar på GSA och 1190, så nej, Honda har inte triggat ett skit :fakta
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Om det nu är en uppföljare till XT660Z så får man hoppas den är en anorektisk sådan med avseende på vikten, samt med riktig fjädring.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
700 kubik är för fjuttigt, orkar den ens hänga ut bakhjulet? Njäe, 1000 ska det va! :tummenupp
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Den fronten var inte vacker, snälla Yamaha, när man designar en motorcykel är tanken att man ska designa hela motorcykel, inte bara delar av den! :ajjabajja
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Bra där Yamaha :tummenupp Om den inte väger för mycket kan det nog bli en framtida garagekompis.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja, "lyktan" är ju onekligen lite sorglig. :3freak

Men, lyckas de bara hålla vikten & prislappen nere kan det nog vara en mysig grussprättare!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top