Rookie 1000 2017

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Vet inte om jag orkar vara så seriös. Läser han det här så kanske det löser sig.
Är ingen jättestor grej, lite surt bara att det var ledigt, men så funkade inte bokningen

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Vet inte om jag orkar vara så seriös. Läser han det här så kanske det löser sig.
Är ingen jättestor grej, lite surt bara att det var ledigt, men så funkade inte bokningen

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Enligt TA är #42 bokad av Mattias Boström.
 

ollesonen

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Insjön
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Tomas Berglund
#115

Race premiär ifjol, Speedster på Anderstorp och Rookie 1000 resterande del av säsongen.
Berg o dalbana förra säsongen med pallplatser, sistaplaceringar och krascher.
Hoppas på en jämnare säsong om jag får möjligheten att köra kommande säsong.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Mv agusta produceras även med 675 motor såvida inget ändrats. Zx6r går att få som 599cc om man beställer den så. MT-09 är lika mycket sporthoj som FZ8, dvs inte alls. De egentliga sporthojarna som hamnar konstigt är gixxer 750 och ducatis "lillgalenpanna", 848, 899 och nu 959 om jag inte fått siffrorna om bakfoten, även 1299 är ju för stor om inte regeländringen från förra året finns kvar.

Även MV Agustas F3 800 bör väl falla inom ramarna för vad idag betraktas som udda. Det är ju iaf en riktig sporthoj precis som de du nämner ovan.
 

StaLin

Braxar vidare
Gick med
18 Jan 2004
Ort
Borensberg
Hoj
CBR1000rr -08
Efter två Rookie race 2015 och några race4fun från 2014 och framåt så blir det huvuddelen av serien i år :)

Staffan Lindahl
48år
Borensberg
#97
S1000RR

Mål: topp 10 i respektive race och uppklassad till elit innan 50 :rock
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Rodracing är materialsport. Den som säger något annat bedrar sig själv.

det är helt klart lättare att lägga presentabla tider med en Modern 1000cc på tex Anderstorp än med något mök från slutet på 90 talet alt en 600a.

Så är det väl säkert, men Schwantz körde 1,29 på anderstorp för typ 30 år sedan. Dagens topp i spb kör som bäst 1,32. Alltså hänger väldigt mycket på föraren. Är du tillräckligt bra förare kan du uppenbarligen vinna superbike SM med en urgammal 500cc tvåtaktare utan hjälpsystem och ny teknik. Till och med körandes på däck med 90 tals prestanda.
 

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Vad kör ni Rookie 1000 förare för varvtider på t.ex. Gelleråsen?
Om man ska köra nån tävling kan det vara bra att veta hur snabb man lär vara för att försöka undvika sistaplatsen.

Är bra sugen på att köra nån tävling, men iår finns inte tiden. Siktar på att köra 1 eller 2 tävlingar nästa år.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vad kör ni Rookie 1000 förare för varvtider på t.ex. Gelleråsen?
Om man ska köra nån tävling kan det vara bra att veta hur snabb man lär vara för att försöka undvika sistaplatsen.

Är bra sugen på att köra nån tävling, men iår finns inte tiden. Siktar på att köra 1 eller 2 tävlingar nästa år.

Om du kör samma race som mig blir du inte sist vågar jag nästan lova. Vad jag kör för tider vet jag inte eftersom att jag inte lyckats lägga ett vettigt varv sedan jag skaffade mig, men det är inte snabba varv kan jag iaf lova.
 

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Om du kör samma race som mig blir du inte sist vågar jag nästan lova. Vad jag kör för tider vet jag inte eftersom att jag inte lyckats lägga ett vettigt varv sedan jag skaffade mig, men det är inte snabba varv kan jag iaf lova.

Ungefär sådär uttryckte sig en polares son som då var 16 år inför en motionstävling när jag körde cross. Slutade med att han varvade mig :gnissla



Muchos gracias :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ungefär sådär uttryckte sig en polares son som då var 16 år inför en motionstävling när jag körde cross. Slutade med att han varvade mig :gnissla




Muchos gracias :tummenupp

Jag var inte snabb innan jag skadade mig, och eget är jag markant långsammare. Det togs två år innan jag kunde hänga av hjälpligt igen, så jag tror nog att du kan köra snabbare. :hihi
 

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Jag var inte snabb innan jag skadade mig, och eget är jag markant långsammare. Det togs två år innan jag kunde hänga av hjälpligt igen, så jag tror nog att du kan köra snabbare. :hihi

Det får vi kanske se nästa år. Får lite mera fritid då iaf så man ska nog kunna göra ett försök i en tävling :tummenupp
 

Kolben

I vägen!
Gick med
10 Jun 2015
Ort
Skogen
Hoj
Ja
Siden Speedster er borte,så burde det vel bli flere nybegynnere i Rookie klassene,som gjør at en del kjører saktere enn i fjor?
Eller kanskje jeg tenker helt feil.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Water wetter eller Biltemas vattenpumpsmörjning? Har en oöppnad av Biltemas vattenpumpsmörjning i garaget som jag tänkte hälla i till säsongen nu, men undrar lite vad ni andra kör med i kylaren? Någon speciell fördel med den dyrare Water wetter?
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Water wetter eller Biltemas vattenpumpsmörjning? Har en oöppnad av Biltemas vattenpumpsmörjning i garaget som jag tänkte hälla i till säsongen nu, men undrar lite vad ni andra kör med i kylaren? Någon speciell fördel med den dyrare Water wetter?

Jag kör med Motuls MoCool.
Mest för att det var det den lokala mc-handlaren hade hemma.
Det har fungerat bra, men det gör även Water Wetter och förmodligen även Biltemas variant.
Även om jag drar mig för att använda delar eller vätskor till nån av mina mc från Biltema...
 
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top