Budget Ducce Coffee

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Du kanske hamnade i fel forumkategori ? :krama

Ska beställa en termignoni dekal till kinaburken så du kan va lugn :tummenupp
Nej då, helt rätt kategori.
Det vore lika synd att göra något dylikt med en Triumph Daytona 955i eller något liknande. Det finns också ett och annat bilexempel på Zatzy. Väldigt ofta med en stackars BMW 330 inblandad någonstans.

Att rädda det som räddas kan efter en marksyning kan jag begripa men att göra så här med en hoj i vad det verkar Ok originalskick är något märkligt och sorgligt oavsett vilket märke det än är. : fakta
 
Last edited:

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Det spelar ingen roll om det är rätt eller fel.

Så härligt att det finns folk som dig som vet vad som är rätt och fel för oss andra här i världen :tummenupp
Vem har påstått något om rätt eller fel?

Jag utrycker bara mitt beklagande. Jag tycker att det är synd att o.s.v.

Om det är rätt eller fel struntar jag helt och hållet i. Jag gillar det precis lika mycket vilket som. Givetvis vore det värre om det skulle vara rätt. :fakta

Jag antar dock att du gillar kören av instämmande och uppmuntrade röster lite mer?
Tänk hemska tanke om de skulle ha fel? :rolleyes: Och leda dig på villovägar.
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Det är något med den där tanken som stör mig. Själva utformningen känns inte helt rätt kåplöst.
 

Hockenheim

entreprenör
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Katrineholm
Hoj
K5 Bana
Vem har påstått något om rätt eller fel?

Jag tolkade dina första inlägg som "så här är det"... Därav min spydiga kommentar :krama

Jag förstår att långt ifrån alla gillar min hoj och det är inget mål jag har heller.
Fast att det skulle vara speciellt "synd" att kapa sönder en billig ducati som det finns mängder med likadana av har jag lite svårt att sätta mig in i :)

Visst tycker jag att det är roligare med positiv feedback än negativ - men det viktigaste är nog att det är konstruktiv på något sätt. :tummenupp
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Jag tolkade dina första inlägg som "så här är det"... Därav min spydiga kommentar :krama

Jag förstår att långt ifrån alla gillar min hoj och det är inget mål jag har heller.
Fast att det skulle vara speciellt "synd" att kapa sönder en billig ducati som det finns mängder med likadana av har jag lite svårt att sätta mig in i :)

Visst tycker jag att det är roligare med positiv feedback än negativ - men det viktigaste är nog att det är konstruktiv på något sätt. :tummenupp
Vem vet, du är väl inte klar än? Fortfarande tillfälle att överraska?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
 

Fightercor

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2017
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 1000DS 2003
När allt är borttaget så dominerar tanken för mycket. Det finns ingen balans. Åtminstone vad bilderna visar. Borde kompenseras med någonting. IMHO med den främre kåpen skulle vara bättre. Med annorlunda lackering kan man förändra saker. Eller byt till en mindre tank.
 

Hockenheim

entreprenör
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Katrineholm
Hoj
K5 Bana
När allt är borttaget så dominerar tanken för mycket. Det finns ingen balans. Åtminstone vad bilderna visar. Borde kompenseras med någonting. IMHO med den främre kåpen skulle vara bättre. Med annorlunda lackering kan man förändra saker. Eller byt till en mindre tank.


Japp, min tank är lite bred och har kanske för modern form för att passa på en kaffehoj egentligen.
Skulle gärna få tag på en ss-tank från 90-talet - den passar troligtvis bra mot ramen också.
Fanns några på ebay - tyvärr ganska dyra, men ska hålla utkik om jag kan hitta någon billigare...

Bygget ska fortsatt vara budget.. har hittills spenderat:

hoj - 15ooo
lysen, instrument å ljuddämpare mm - 1ooo ca
Service - 15oo ca

:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top