Vad ska du göra när du vunnit jackpot?

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Satt just och rättade dagens tipsomgång, och funderade som vanligt på hur mycket jag vunnit.
Skulle jag lägga nycklarna till jobbet i en taxi tillsammans med en lapp med "hejdå" på, eller skulle jag lägga en klubba på bossens skrivbord, eller helt enkelt skita i att dyka upp, lösningarna hopade sig.
Hur som helst så skulle jag resa, jorden runt i ett par år, hinna med allt jag missat, köpa hojar till höger och vänster, av alla sorter ( utom BMW R1200 GSA ), bjussa hela SH på bärs, utom dems såm blir krengta av dems inbjudan.

Och som vanligt så läste jag " ingen vinst denna gång "




piss

stavar som ett arsle gör man åxå
 
Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag har kommit fram till att jag skulle mörka, och fortsätta som vanligt. Med skillnaden att jag skulle tänja på gränserna på jobbet och se hur långt jag kunde dra det innan de kastar ut mig.

Typ bara gå mitt i möten, spela (extra) dum osv.

Sen när de kommer till punkten att de fan inte står ut med mig längre så skulle jag säga upp mig och sen skulle jag börja fundera på vad jag skulle göra.

Inte jobba med något alls skulle driva mig till vansinne, så bara säga upp mig och supa ner mig skulle jag inte fixa. Alla polare skulle ju fortsätta jobba....
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag har kommit fram till att jag skulle mörka, och fortsätta som vanligt. Med skillnaden att jag skulle tänja på gränserna på jobbet och se hur långt jag kunde dra det innan de kastar ut mig.

Typ bara gå mitt i möten, spela (extra) dum osv.

Sen när de kommer till punkten att de fan inte står ut med mig längre så skulle jag säga upp mig och sen skulle jag börja fundera på vad jag skulle göra.

Det gjorde jag redan, ifjol, utan att vinna något först.
Förutom att istället för att gå ut från möten bara sitta och försöka få chefen att se så puckad ut som möjligt.
Sade upp mig till slut också.

Hade ingen påtaglig effekt egentligen, har samma jobb med bättre lön idag ändå. :va
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Investera i några fastigheter lite här och var i världen.

Och köpa en Diorklänning, bara för att jag kan. :D
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Göra mig och de nära och kära skuldfria, sen ska jag köpa mig en by någonstans norrut och starta ett Walking Dead-kollektiv med truppminor och taggtråd runtom i väntan på samhällskollapsen.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Först av allt så skulle jag köpa mig en skitstor bit mark strax utanför Stockholm o bygga en bana med markvärme, eller ett par stycken. Typ ringa skanska o säga "fixar ni det här till nästa helg är ni snälla, jag orkar inte riktigt vänta", bara för att för en gångs skull stå på den omöjliga beställarsidan.
Sen skulle jag göra mig och mina närmaste skuldfria, jobba typ 25-50%, skaffa ett hus o kanske en o annan koja utomlands, följt av att helt enkelt göra mer av saker jag gillar, och mindre saker jag inte gillar.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Först av allt så skulle jag köpa mig en skitstor bit mark strax utanför Stockholm o bygga en bana med markvärme, eller ett par stycken. Typ ringa skanska o säga "fixar ni det här till nästa helg är ni snälla, jag orkar inte riktigt vänta", bara för att för en gångs skull stå på den omöjliga beställarsidan.
Sen skulle göra mig och mina närmaste skuldfria, jobba typ 25-50%, skaffa ett hus o kanske en o annan koja utomlands, följt av att helt enkelt göra mer av saker jag gillar, och mindre saker jag inte gillar.

Du tänkte vinna båda europalottona på en gång? :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
För att svara på fråga, och inte bara vara dryg...
Jag hade gjort mig och sambon skuldfria, hade köpt några hyreshus i områden där priserna inte är helt efterblivna än, men har god möjlighet att gå upp, och sedan köpt mig en rejsbuss och en hoj eller två och åkt på tur till banor i Europa.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hur mycket skulle det krävas för att ni skulle göra större förändringar i era liv? Uppsägning, skuldsaneringar, resor, osv? 5M? 10M?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top