Michelin® Australian Motorcycle Grand Prix - MotoGP Phillip Island

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu var det dags igen!
Eftersom att Pedrosa står över helgens cirkus så gör Nicky Hayden ett inhopp på hans fabrikshonda.

I övrigt, ska bli intressant att se om MM kör som en furie nu när han tagit titeln... Kanske han är bakis fortfarande? :hihi

Hoppas på att det blir ett spännande race iaf. JL och VR har ju andraplatsen att kivas om, och med en kall bana kanske suzukin är med hela racet med?

Spåjlärfria tider:
http://www.motogp.com/en/schedule/aus
 
Last edited:

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Visst, det vore kul om det gick bra för Hayden nu till helgen, men varför skulle det gå bättre nu än när han fyllde i för Miller? O Karel har ju haft bra material innan med känt resultat?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Visst, det vore kul om det gick bra för Hayden nu till helgen, men varför skulle det gå bättre nu än när han fyllde i för Miller? O Karel har ju haft bra material innan med känt resultat?

Bättre material, bättre team, och lite tidigare erfarenhet av Michelin den här säsongen.
Han själv är ju exakt samma person som när han körde Millers hoj, men förutsättningarna han får det här racet är bättre.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ska bli intressant att se Hayden ännu en gång bevisa att hans uttåg från MGP kom flera år för sent.

För sent är väl lite av en definitionsfråga, om man är snabb nog att hamna nånstans mittfälts på en vettig hoj så är man ju snabb nog att köra i serien. Sedan tillkommer väl personliga mål också, om man tycker att det är kul att komma in mittfälts hela tiden så kan man ju hänga kvar sålänge man får spons och kontrakt?
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Tycker det kan bli skoj att se hur det går nu när han har bästa materialet. Jämfört med Millers maskin alltså
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Precis så här slutar nog, troooligen eller kanske pallen på philip island :3freak
1. VR
2. Marquez
3 . Viñales
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Yes det är lite krydda :crash
Lorenzo klippte väl sin mås på träning dock inte riktigt lika spektakulärt :fakta

Var de inte på kvalet som Lorenzo klippte måsen? Har för mig att han hade pol en kort stund med måsen som passagerare :D Jag kan minnas fel dock.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Med tanke på förra årets resultat samt att Lorenzo var stark i senaste racet på dåligt underlag så tippar jag

1. Marquez eller KO
2. Lorenzo
3. Rossi
4. Vinales
5. Aleix
6. Dovi

Jag tror inte att Rossi kommer vara starkare än Lorenzo även om jag hoppas att han tar hem segern.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Med tanke på förra årets resultat samt att Lorenzo var stark i senaste racet på dåligt underlag så tippar jag

1. Marquez eller KO
2. Lorenzo
3. Rossi
4. Vinales
5. Aleix
6. Dovi

Jag tror inte att Rossi kommer vara starkare än Lorenzo även om jag hoppas att han tar hem segern.

Rossi såg ju övertygande snabb ut fram till framhjulssläppet, annars håller jag med om din tippning i övrigt :)
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top