Hårdare moderering

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Nu är ju mitt första inlägg borta men jag känner ändå att jag vill poängtera att det inte fanns något i det vars syfte var att kränka eller vara nedvärderande utan endast lite göteborgskt putslustigt.

Om någon missade det och tog illa upp så hoppas jag att denne nu förstår.

@sportbike det är taget men självklart måste en moderator göra en bedömning? Annars kan ju funktionen lika gärna vara automatisk ??

Peace, out
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Kort fråga till Geggamoja. Du blir upprörd över hur andra för sig, startar en tråd om hårdare moderering och kallar andra lättkränkta? Jag är kanske för fast i min könsroll för att förstå men det har aldrig slagit dig att det kanske är du som är den lättkränkte i sammanhanget?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det är nog dags att be Swedie om [IRONI]-taggar eller nåt sånt...så att man kan texten autofärgad i ROSA...eller något annat passande beroende på ämnet. Sammanhangskänsliga taggar, det vore nåt?

Det här är väl ett fall för Poe's Law skulle jag tro, eller varför inte Sod's Law?
Jag tyckte bara att detta var ett ypperligt tillfälle att testa om ironi och sarkasm skulle funka eller liksom bara flyga somliga förbi.

Nåja, det var till att vara lättkränkt, så till den milda grad att du nog som tröstpris kan få en plastcykel och ett paket mariekex.

:tummenupp :D

När vi är inne på ord, språk och provocera så gillar jag att fråga vad Murphy´s Law heter på engelska! :hihi

Eftersom de flesta av oss i Sverige är amerikaniserade är det också likhetstecken mellan amerikanskt och engelskt. Och de har sällan hört talas om Sod´s Law. :D


:)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
:tummenupp :D

När vi är inne på ord, språk och provocera så gillar jag att fråga vad Murphy´s Law heter på engelska! :hihi

Eftersom de flesta av oss i Sverige är amerikaniserade är det också likhetstecken mellan amerikanskt och engelskt. Och de har sällan hört talas om Sod´s Law. :D


:)

Ah men Sod's law är inte samma som Murphy's lag. :D Bara väldigt lika.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Det rol...intr... Äsch. Ett faktum är att "hen" nu nämns i två inlägg i tråden. Jag som har läst tråden innan modereringen vet hur tråden slingrade sig, men de som nyss upptäckt den kan nog känna att FSN hotar ander fast så inte alls var fallet.







Men nu glider jag iväg.

:backontop


Aha....

Nä...alltså... jag läste inte ens FSN:s inlägg - Jag bara censurerade det enda inlägget som var kvar också så att det var helt tomt på skärmen. Det var liksom den slutgiltiga censuren....

Man har en skärm med ett ämne, allt ovanför och under är bortplockat.......lika bra att plocka bort det enda som är kvar liksom.

Det är ju det jag gillar med SH....att det bara får vara skönt --->> med riktigt högt i tak !

Orka väga varje ord på silvervåg liksom.
 

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
oj jag har nog hamnat fel trodde detta skulle vara sporthoj.com men jag lyckades tydligen hamna på genus&kränkthoj.com:banana
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Men stackars liten. Du har verkligen inte förstått någonting alls? Den här tråden handlar inte om "hen". Den handlar om att dina kissrutiner inte har i en tråd om körkort att göra. Jag förstår precis vad du skriver, jag tycker bara du och din manlighetskris är sjukt ointressanta.

Men lilla gull-hen. Kan du inte ta och leta upp var jag beskriver min manlighet genom stående kissning så vi får det på pränt? Nä du, jag tror att det sved att du blev ertappad med att vara allmänt befriad från humor och lite tråkig. Kanske nåt du fått höra både mycket och ofta?

PS: Nix, tror inte att du förstår vad jag skriver, du kanske kan läsa orden men jag tror inte du förstår...

En riktigt kul sak är att du verkar ta det riktigt dåligt, du startar en klagotråd och så blir det värsta "höst-tråden". Dvs det är som det brukar vara när det blir risigt väder. Du skall trots allt ha lite creed för det... :Bugar :tummenupp

Jag måste fråga, sitter du och kissar? Vill du inte svara i tråden så kan vi ta det på PM.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
-Vett och etikett
-Censur

Två helt olika saker.
Jag håller med om att man bör vara schysst i det man skriver. Framförallt om TS skriver sitt första inlägg.
Men....jag är inte övertygad om att brist på det första ska leda till det andra.
Är det jättegrova saker så ja möjligen är censur rätt väg att gå i vissa fall. Men gnäll, småbråk eller saker som kanske är OT? Nej då tycker jag det är bättre att låta det va. Världen är inte full av perfekta människor. Inte heller på internetforum.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ah men Sod's law är inte samma som Murphy's lag. :D Bara väldigt lika.

We call it Sod´s Law säger britterna. :fakta

Men de menar ju att UK är en förkortning av The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland när "vi" i Sverige vet att det betyder Storbritannien.
:fakta

I Finland säger de Britannien både på svenska och finska eftersom UK också är Britain på engelska.

Men finländarna har inte varit svenska de senaste 200 åren så det får väl ursäktas!:tungan

I Sverige vet "vi" bäst och jag har ofta fel så jag bråkar inte om varken Sod´s Law eller UK! :D
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Men stackars liten. Du har verkligen inte förstått någonting alls? Den här tråden handlar inte om "hen". Den handlar om att dina kissrutiner inte har i en tråd om körkort att göra. Jag förstår precis vad du skriver, jag tycker bara du och din manlighetskris är sjukt ointressanta.

Men lilla gull-hen. Kan du inte ta och leta upp var jag beskriver min manlighet genom stående kissning så vi får det på pränt? Nä du, jag tror att det sved att du blev ertappad med att vara allmänt befriad från humor och lite tråkig. Kanske nåt du fått höra både mycket och ofta?

PS: Nix, tror inte att du förstår vad jag skriver, du kanske kan läsa orden men jag tror inte du förstår...

En riktigt kul sak är att du verkar ta det riktigt dåligt, du startar en klagotråd och så blir det värsta "höst-tråden". Dvs det är som det brukar vara när det blir risigt väder. Du skall trots allt ha lite creed för det... :Bugar :tummenupp

Jag måste fråga, sitter du och kissar? Vill du inte svara i tråden så kan vi ta det på PM.

Men vi kan väl tycka olika utan att vara elaka mot varandra?:va
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har nog bara vuxit ifrån detta forumet. Peace out! :tummenupp

Så är det, en del växer upp men vi andra blir bara äldre! :D



Sen kanske man kan debattera vilket som är bäst men det var ju inte det tråden handlade om......

Nu kan man tycka att det borde vara vuxet att kunna ta emot mothugg men en svensk partiledardebatt och två amerikanska presidentkandidater är två exempel på att stora delar av världen inte är vuxen...:(

Krama varandra i trafiken!
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
@sportbike det är taget men självklart måste en moderator göra en bedömning? Annars kan ju funktionen lika gärna vara automatisk ??
Absolut, men det blir ju också en personlig bedömning, vilket såklart skiftar från individ till individ.
Jag gillar när det är högt i tak och man kan vara lite syrliga mot varandra utan att det ska bli inbördeskrig.
Jag tål rätt mycket och tycker personligen att det gnälls lite mycket för småsaker ibland, men får vi ett anmält inlägg eller tråd från en medlem så ska det såklart ses över av berörd moderator, som då tar ställning utifrån sin egen uppfattning.

Jag är nog för gammal att hålla på med sånt här, men så länge jag vill hänga här på forumet så hjälper jag gärna till att försöka göra det så trevligt som möjligt.

Peace, out.
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Jag har nog bara vuxit ifrån detta forumet. Peace out! :tummenupp

Äsch. Jag har också känt mig obefogat hackad på, här på sporthoj, jag har bara slutat ta det på dödligt allvar. Alla blir vi sams till slut. O kanske nästa gång hjälper varandra vid en felsökning eller annat trams :). Du får inte lämna nu. Snart skrattar vi åt det istället. Det man inte dör av blir man mer sporthoj utav :) keep the spirit up. O häng kvar. Kanske hamnar vi på nån dyngig sporthoj fest o snackar skit
 

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
Är det inte lite märkligt att vi människor inte kan ha förståelse för att vi har olika personligheter och olika grad av erfarenheter i/av livet?
Och att vi tydligen inte kan acceptera att andra tycker olika?
Kanske är det så att (framför allt) yngre människor måste lära sig av sina egna misstag och därigenom få erfarenhet, medan andra tittar/lyssnar på äldre upplagor som redan har varit med om saker. De senare tar åt sig av de äldres erfarenheter och behöver inte göra misstagen som andra redan gjort.
Men vad vet jag...?
/H
-
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top