Hårdare moderering

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Hårdare moderering låter rätt trist tycker jag. Då använder jag iofs inte forumet som uppslagsverk precis, utan mer att slösurfa på till kaffet. Man kanske kan tänka sig att få välja om man vill se modererade versioner av diskussionerna? Direkta förolämpningar och liknande otrevligheter behöver förstås inte vara kvar alls.

Jag menar inte att man ska rensa bort allt så fort det närmar sig off-topic, utan mer att man kanske rensar bort saker som när en person i nämnd tråd började skryta med sina toalettvanor.

Edit:

Sedan gör ju Sportbike tydligt att det kanske bara handlar om att vi som användare ska rapportera hårdare istället för att det bara ska modereras hårdare.
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Du vill inte bli moderator utan vill att Andra ska jobba med moderering.
Ett föreslag blir då att kanske den här tråden bör modereras bort helt.
Som onödig. Punkt.

För egen del så ser jag snarare att i framtiden möter Sporthoj samma öde som t.ex. Lunarstorm.
Nåt annat socialt forum tar över.
Och jag vill gärna skjuta den tidpunkten framåt.
Så länge som möjligt.

Geggamoja är du möjligen medlem på nått annat socialt forum?
I så fall vilka?

Fattar inte heller varför man startar en tråd om att man önskar hårdare moderering. Som om det vore på riktigt och en viktig sak att framhålla i mitt i sitt liv
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Själv får jag Nordkoreavibbar och tycker den ser helt gewesen ut nu.

Det rol...intr... Äsch. Ett faktum är att "hen" nu nämns i två inlägg i tråden. Jag som har läst tråden innan modereringen vet hur tråden slingrade sig, men de som nyss upptäckt den kan nog känna att FSN hotar ander fast så inte alls var fallet.

ander skrev:
...

Detta fick jag veta i helgen fick även då veta av honom att de ringt runt till flera stycken som sagt samma som strängnäs och fler har även då svarat att det är upp till hen som tar risk 2an att kontakta sitt försäkringsbolag och lösa detta om hen ej vill stå för alla eventuella kostnader själv vilket kan bli Jäkligt dyrt.

...

FSN skrev:
...

I göteborg får även man bög-spö om man öht tänker hen, dvs allt är som det skall vara.



Men nu glider jag iväg.

:backontop
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det jag inte gillar, som t.ex. ett annat ord för brynsten som uttalas som det engelska ordet för höna istället för den/denne eller vederbörande, hoppar jag över istället för att försöka få det raderat.

Men jag blir kanske inte KrenGt så lätt när åsikterna aviker från mina och kan även uppskatta lite sidospår i trådar...
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Det rol...intr... Äsch. Ett faktum är att "hen" nu nämns i två inlägg i tråden. Jag som har läst tråden innan modereringen vet hur tråden slingrade sig, men de som nyss upptäckt den kan nog känna att FSN hotar ander fast så inte alls var fallet.




Men nu glider jag iväg.

:backontop

Nja, var nog mer menat som att ordet hen sög hest-balle redan på idéstadiet och saknar existensberättigande. Fenomenet är ett jävla skämt och skulle inte kunna uppstå nån annan stans i världen än i Sverige. Det som gör det så förbannat lustigt är att hen som företeelse är extremt könsdiskriminerande. Måste vara nån som går i höstfärgad, mögelluktande kofta året om som myntade eländet.

Vad folk har för sexuella preferenser skiter jag fullständigt i. Det är ingen som behöver känna sig hotad av mig, jag är extremt hetro och spöar inte på nån alls.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jag menar inte att man ska rensa bort allt så fort det närmar sig off-topic, utan mer att man kanske rensar bort saker som när en person i nämnd tråd började skryta med sina toalettvanor.

Fast det är ju jättekul. Och det var ju många inlägg som hade det förträffliga nöjet att faktiskt tillföra nåt OCH håna sittkissarna, det blir ju både informativt och kul.

Men att inte förstå det är väl tyvärr det som skiljer dig från roliga killar och tjejer.... :smasha

Jag hade fö en kamrat som satt ner och kissade för att hans flickvän krävde det, det är hysteriskt roligt att man kan sjunka så lågt.
 
Last edited:

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Alltid är det nån som är sur för nåt och ska man ge efter varje gång det händer så blir här snart inget kvar.
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Nja, var nog mer menat som att ordet hen sög hest-balle redan på idéstadiet och saknar existensberättigande. Fenomenet är ett jävla skämt och skulle inte kunna uppstå nån annan stans i världen än i Sverige.

Fast könsneutrala personliga pronomen finns ju i ett flertal språk sedan innan. Till exempel i Finska, Estniska och Ungerska så är alla pronomen könsneutrala.
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Det behövs nog mindre moderering och pk-kissnödiga forummedlemmar. Jag fick just ett inlägg modererat för att jag skrev "fråga ChefHen".

Uppenbart trams och skoj.

Vad händer med SH :dummer
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag hade fö en kamrat som satt ner och kissade för att hans flickvän krävde det, det är hysteriskt roligt att man kan sjunka så lågt.

Skratta inte, i vissa delar av Schweiz är det faktiskt förbjudet att stå upp när man pinkar i ett flerfamiljehus. Eftersom dessa joddlare - som inte riktigt bestämt sig om de vill vara tyskar, frallor eller italienare - är allmänt odugliga på att bygga hus så blir det tydligen ett enormt oljud i lägenheterna runt omkring om man står upp i sitt eget badrum och drar till med en riktig hästpiss. Om dina grannar klagar så kan du därför få böter för brottet att stå upp och pinka...

Vad detta har med tråden att göra vet jag inte och någon kan mycket väl starta en tråd om att detta måste modereras bort. Jag vet däremot att jag är för en betydligt hårdare moderering av kränkningar och diverse förtal, särskilt mot människor som driver en professionell verksamhet. Det har ju funnits fler än ett fall på detta forum där handlare blivit uthängda - ofta på helt felaktiga grunder - utan att ha någon som helst möjlighet att försvara sig.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag kan tycka att det ger ett otrevligt intryck när en ny medlem, som i all välvilja startar en tråd med upplysning gällande risk-2:an, till nytta för andra som tragglar med sitt körkort, ska få hela tråden sönderspammad av en massa tröttmössor. Det ger ett osympatiskat intryck av hela forumet. Hela kackelgänget kan väl bitcha med varann i OT-forumet som vanligt, kalla allt och varandra för Pk och dra sin vanliga popnitshumor för 184:e gången?
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Det behövs nog mindre moderering och pk-kissnödiga forummedlemmar. Jag fick just ett inlägg modererat för att jag skrev "fråga ChefHen".

Uppenbart trams och skoj.

Vad händer med SH :dummer
Vad som händer med SH?
Uppenbarligen precis det tråden handlar om, radera trams och barnsligheter.
Blir ett inlägg rapporteras så tas det hand om av en moderator, som då inte bör avgöra om det är rätt eller fel att bry sig om rapporteringen, utan på bästa sätt se till att får ett trevligt och avkopplande forum.

Om jag ska ignorera rapporteringar kan jag lika gärna sluta som moderator.
Punkt.
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Föregår med gott exempel och modererade bort mitt eget inlägg från en rätt trist tråd...
 
Last edited:

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Fast könsneutrala personliga pronomen finns ju i ett flertal språk sedan innan. Till exempel i Finska, Estniska och Ungerska så är alla pronomen könsneutrala.

Med den skillnaden at dom i dessa språk funnits där hela tiden och inte tillkommit som resultat av en jämställdhetsfebatt med dåligt självförtroende
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top