Hårdare moderering

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Hej!

Jag skulle önska att forumet modereras hårdare.

Exempel:
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?281571-Viktigt-gällande-Risk-2-MC

Här bör inlägg #2, #3, #10, #11, #12, #14, #15, #16,#17 raderas direkt för att kunna följa trådens ämne och inte fastna i irrelevanta ställningstaganden och försök till humor.

Tycker detta är rätt återkommande på forumet, och hårdare moderering bör inte innebära att vissa hysteriskt roliga trådar slutar uppstå. Teknikforumet är ett forum som jag tycker funkar föredömligt.

:tummenupp
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag skulle önska att folk inte var så lättkränkta. Ursäkta OT, moderera gärna bort!
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Forumdöden ska inte underskattas.
Snart får man vara glad att skrivs något öht.
Alla ska numera kludda i fakeboken. Nej jag har inte den:mad:
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag skulle önska att folk inte var så lättkränkta. Ursäkta OT, moderera gärna bort!

Ja, det är helt fantastiskt hur kränkta vissa blir av tex ordet "hen", att de måste skryta om sin stora bedrift att de kan stå upp och kissa, och detta i en tråd om körkort. Det blir ju lite tröttsamt.

- - - Updated - - -

Forumdöden ska inte underskattas.
Snart får man vara glad att skrivs något öht.
Alla ska numera kludda i fakeboken. Nej jag har inte den:mad:

Jag är av åsikten att forumdöd snarare är ett resultat av att trådar bara blir blaj.
 
Last edited:

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer

Nej tack! Jag uppskattar nuvarande moderatorerna och tycker de utför sitt hårda och stundvis svåra jobb bra. :tummenupp Det här är alltså inte kritik mot någon moderator, utan snarare en önskan om en förändring i policy att övergripande bli lite striktare.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag har modererat detta. Det är svårt att alltid finns hur något ska modereras. Jag såg att första skrev hen där i onödan, men hoppades på att det inte skulle fortsätta.

Vi behöver samtidigt lite lössläppt så det roliga är kvar. Det ska vara spontankul... Men inte förstöra tråden (vilket var anledningen jag ändå modererade bort det nu).

:tummenupp
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag har modererat detta. Det är svårt att alltid finns hur något ska modereras. Jag såg att första skrev hen där i onödan, men hoppades på att det inte skulle fortsätta.

Vi behöver samtidigt lite lössläppt så det roliga är kvar. Det ska vara spontankul... Men inte förstöra tråden (vilket var anledningen jag ändå modererade bort det nu).

:tummenupp

Som sagt, jag vet hur stort jobb det är att vara moderator, och uppskattar allt jobb ni gör! :tummenupp

Håller också med om att det ska vara ROLIGT, och det här är ett KUL forum. Däremot är det liiiite tröttsamt när så många trådar bara spårar helt - om det inte är till det roliga sättet, vilket ju förstås är subjektivt.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Rapportera det du anser är fel och förklara gärna varför.
Ingen moderator hinner läsa allt.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nej tack! Jag uppskattar nuvarande moderatorerna och tycker de utför sitt hårda och stundvis svåra jobb bra. :tummenupp Det här är alltså inte kritik mot någon moderator, utan snarare en önskan om en förändring i policy att övergripande bli lite striktare.

Du vill inte bli moderator utan vill att Andra ska jobba med moderering.
Ett föreslag blir då att kanske den här tråden bör modereras bort helt.
Som onödig. Punkt.

För egen del så ser jag snarare att i framtiden möter Sporthoj samma öde som t.ex. Lunarstorm.
Nåt annat socialt forum tar över.
Och jag vill gärna skjuta den tidpunkten framåt.
Så länge som möjligt.

Geggamoja är du möjligen medlem på nått annat socialt forum?
I så fall vilka?
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jag ber om ursäkt och skall hålla ner mitt postande till att bara svara på direkta frågor från trådskaparen.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag ber om ursäkt och skall hålla ner mitt postande till att bara svara på direkta frågor från trådskaparen.

Japp, och bara när man vet det Exakt rätta svaret, allt annat är onödigt och gör det svårt att följa ämnet. . . . Jävlar! Men detta var Sista gången, ta bort!
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Du vill inte bli moderator utan vill att Andra ska jobba med moderering.
Ett föreslag blir då att kanske den här tråden bör modereras bort helt.
Som onödig. Punkt.

För egen del så ser jag snarare att i framtiden möter Sporthoj samma öde som t.ex. Lunarstorm.
Nåt annat socialt forum tar över.
Och jag vill gärna skjuta den tidpunkten framåt.
Så länge som möjligt.

Geggamoja är du möjligen medlem på nått annat socialt forum?
I så fall vilka?

Det finns redan andra som gör ett bra jobb med att moderera. Två moderatorer har skrivit relevant information om deras syn på saken, och båda posterna är relevanta för tråden.

Jag har varit medlem, moderator och även skapare av forum. Hur det är relevant får du gärna förklara.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag ber om ursäkt och skall hålla ner mitt postande till att bara svara på direkta frågor från trådskaparen.

Du är förlåten!

Men ärligt talat, det går att ha roliga trådar som diskuterar runt ämnet men ändå håller sig någorlunda relevanta.

Här är ett praktexempel på hur en bra tråd kan se ut:
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?280221-2017-MotoGP-försäsongstugg!

Om någon där skulle börja diskutera sina toalettvanor så känns det väl rätt självklart att det ska modereras bort? I övrigt finns det rum för utsvävningar.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Du är förlåten!

Men ärligt talat, det går att ha roliga trådar som diskuterar runt ämnet men ändå håller sig någorlunda relevanta.

Här är ett praktexempel på hur en bra tråd kan se ut:
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?280221-2017-MotoGP-försäsongstugg!

Om någon där skulle börja diskutera sina toalettvanor så känns det väl rätt självklart att det ska modereras bort? I övrigt finns det rum för utsvävningar.

Nu tycker jag det börjar bli svårt att följa trådämnet, denna länken går ju inte till den aktuella tråden!
 

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Är det någon som vet om något liknande forum där det inte modereras lika mycket så kanske man kan vända sig dit istället? Som det var här för kanske 3-4 år sedan? Tips?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Förr hade vi en sån här diskussion inför varje vinter :D

SH har högt i tak, och moderering är väl snarare som är något som sällan görs.

Men som Sportbike sa, rapportera inlägget. Sen kommer ansvarig moderator titta på det utan garantier för någon viss typ av moderering.

Seså, be happy! Bara 6 månader kvar till ny MC-säsong :banana
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Hur mycket är det som modereras bort egentligen? Verkar vara hyfsat högt i tak, eftersom jag har alltför lätt att glida OT. Sen är det ju så att det är ganska kul med input från nån som tycker helt annorlunda. Om inte annat kan man klappa sig på axeln och tänka att f*n vad jag är mycket smartare.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Hårdare moderering låter rätt trist tycker jag. Då använder jag iofs inte forumet som uppslagsverk precis, utan mer att slösurfa på till kaffet. Man kanske kan tänka sig att få välja om man vill se modererade versioner av diskussionerna? Direkta förolämpningar och liknande otrevligheter behöver förstås inte vara kvar alls.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top