Rapid Bike är det bra?

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Jag ska ev köpa en ny hoj och har kollat på ett eftermarknadssystem till denna. När jag byter avgassystem så vill jag "mappa" hojen.
Det finns ännu ingen PC-V eller RaceECU som passar.

Däremot har jag hittat en Rapid Bike FUEL MANAGMENT TUNING MODULE SELF TUNER. Jag är inte så teknisk så jag kan avgöra vad denna pryl gör och känner ingen som vet. Funkar den och kan det vara ett alternativ PowerCommander?
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Ducati har väl sin egen Nemesis ecu?
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Jag har dålig koll på sådant här, tack för hjälp det finns visst en till 939:an. Värt att kolla lite närmare på det alternativet.
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Köper man Termignoni pipor till en ducce så får man med en annan ecu som är mappad för avgasystemet man köpt. Jag fick iaf det till min streetfighter :)
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Hej! Har kollat på det här Akra slipon Decat. Behöver man någon 02-sensor som ersätter lambdasond, eller hur fungerar det. Är det sådant som bara använder till en piggyback?ScreenHunter_30 Oct. 16 15.39.jpg
 

Robnek

Proud member of Babados Racing
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Borgo Panigale
Hoj
Ducce Panigale 1199-12,Ducce 1098S-08 banräser, Ducati 900SSie-98, Husaberg 450FE-10, BMW1000RR SEC Räser, Yamaha R1M
Har Rapid Bike både på min Panigale och BMW 1000 RR, funkar i mitt tycke mycket bra. Ser att du bor i Norrtälje, kontakta Allmotorservice dom kan nog hjälpa dig. Alternativt vänder du dig till IBC i Arboga, Tom där kan mappa hojen åt dig. Och han går direkt in i Ducati ECU:n och mappar, slipper du massa burkar som kan börja krångla!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top