2017 Speedster

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Läste det. Då tog jag licens helt i onödan. Aldrig i livet att jag startar R600.
Väldigt spritt fält, jag lyckades att inte komma sist i R1000 i mitt enda race (ärligt kändes det mer som en bandag där jag inte riktigt ville tränga mig om en rakt-fram-gasare). R600 kör dessutom på mönstrade däck. Vad finns det att vara orolig för, blir man varvad är det av de tre-fyra första, eller 10. Men de bryr sig knappast.
Varför inte köra SMC KM isället för Speedster då? "Tyvärr" finns där R-förare som är med då det är träningstillfälle men atmosfären är mycket mer avslappnad än SM-depån. Så klart. Licensen är aldrig i onödan... :banana



Som en sidonotering (helt utan personlig anknytning till TS eller andra svar) kan jag konstatera att många vill "prova på racing" men vågar inte riktigt utan vill ha nåt slags kuddkrig istället. Så, Speedster hände som svar på det. Kul! I två säsonger. Sen slutade folk dyka upp trots stora ord. Så nu läggs det ner och då gnäller man för man vill inte ställa upp i en annan klass som även den är lite "nybörjare" (rookie = nybörjare). Lite typiskt svenskt...

Att det saknas instegsklasser som t ex Storbritannien är en helt annan sak, så är det. Men underlaget är jäkligt klent också. Väldig få i Sverige kan t ex tänka sig köra en tokbillig 500 twin-racing ett par säsongen vilket vi sett bevis på.

Säger lite som Yoda: Do. Or do not. There is not try. Ha kul, eller inte. Men skyll inte på omgivningen.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Väldigt spritt fält, jag lyckades att inte komma sist i R1000 i mitt enda race. R600 kör dessutom på mönstrade däck. Vad finns det att vara orolig för, blir man varvad är det av de tre-fyra första, eller 10. Men de bryr sig knappast.
Varför inte köra SMC KM isället för Speedster då? "Tyvärr" finns där R-förare som är med då det är träningstillfälle men atmosfären är mycket mer avslappnad än SM-depån. Så klart. Licensen är aldrig i onödan... :banana



Som en sidonotering (helt utan personlig anknytning till TS eller andra svar) kan jag konstatera att många vill "prova på racing" men vågar inte riktigt utan vill ha nåt slags kuddkrig istället. Så, Speedster hände som svar på det. Kul! I två säsonger. Sen slutade folk dyka upp trots stora ord. Så nu läggs det ner och då gnäller man för man vill inte ställa upp i en annan klass som även den är lite "nybörjare" (rookie = nybörjare). Lite typiskt svenskt...

Att det saknas instegsklasser som t ex Storbritannien är en helt annan sak, så är det. Men underlaget är jäkligt klent också. Väldig få i Sverige kan t ex tänka sig köra en tokbillig 500 twin-racing ett par säsongen vilket vi sett bevis på.

Säger lite som Yoda: Do. Or do not. There is not try. Ha kul, eller inte. Men skyll inte på omgivningen.

Folk uteblev från Speedster för att det var för mycket folk som lökade kvar trots att de borde flyttat upp till Rookie, och dessutom beklagade sig över alla långsamma i Speedster. För att få folk att testa RR behövs en klass som speedster var när den började. Det behövs också tvångsuppklassas så den hålls ren från folk som kommer in ens som mittfälts i högre klasser.
Meen, nu när Speedster har lagts ner så förväntas alla som tvekade på att köra i Speedster pga de där som lökade kvar trots att de borde kört Rookie att köra i Rookie som slutade locka nya förare av exakt samma anledning, och där farten är i princip samma som i elitklasserna?

Det är just det som är problemet med Rookie, och Speedster hade behövts finnas kvar ett år till så att alla lökarna i Rookie kunde tvingas upp för att sänka tempot där. Jag tänker inte köra Rookie eftersom att jag bara har en 750, och att förutom att vara absolut långsammast i fältet så känner jag inte att jag behöver ännu mer handikapp genom att ha den minsta hojen i fältet dessutom.

En annan bra sak hade ju varit att informera i förväg om att Speedster planerade skrotas...
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Ja, att vara slapp med uppflyttandet var ren ut sagt idiotkorkat. Begriper inte det. Tog verkligen bort lusten att köra efter 2015. Men ett år till hade inte spelat nån roll, för de var flyttade på i år (2016).
Bara 750? Nja, det sitter mer i piloten. Man har inget med toppen att göra,men inga problem hinna med fältet som sådant i R1000. Med felinställd fjädring på sambons hoj går det för en klant som mig utmärkt att hålla varvtider inom 4 sek från det bästa jag presterar med min egen 1000. Svenska banor är för små för att den kubikskillnaden ska vara en ursäkt mer än mentalt för en själv, om man inte är i toppen!

Samma fart som eliten? Jo, delvis vilket känns skrämmande. Men spridningen är större. Ingen i R1000 eller R600 kör såklart 1,25 på "gamla" Gelleråsen, men med 1,15 blir man långt ifrån varvad. Längre tid än så på varvet, se SMC Sport. Enda alternativet numera, där går utmärkt köra vilka tider man vill. :) (Tror förresten att minst snabba föraren i R1000 på Gelleråsen i år körde 16-18-tider cirkus?)

Säger inte att man ska, vill eller måste. Men man kommer inte så långt genom att bara se hinder i ett redan befintligt om än långt ifrån optimalt läge heller... Definitivt inte utan att prova. SMC Sport KM, tycka vad man vill om att man måste vara medlem för att få köra på "träningstid", men där om nånstans är väl en instegsserie? Inte ens full racetid 12-15 varv utan alla hinner med!

Jupp, jag saknar instegsklasser också. Framförallt saknar jag att kunna köra racing utan att förarna och den frivilliga personalen ska behöva bära hela evenemangen... Men sådant är läget i år, och tyvärr lär det inte bli bättre med nuvarande klimat.
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ni hypar upp Rookie-klassen och det är er förlust tråkigt nog.

Rookie kommer bli mer ROOKIE. Alltså för nybörjare. Och om alla ni som hade tänkt köra ställer upp och kör, så kommer ni få tävla mot varandra. Rookie blir nya Speedster. Same same men annat namn. Ju fler som ställer upp och inte kör elit-tider, desto mindre attraktivt kommer det att vara för de snabba att stanna kvar i ROOKIE aka Speedster cup.

Det kommer dessutom bli mer fokus på att försöka flytta upp folk. Topp 10 samt alla över 60 poäng kommer uppmanas att flytta upp till elit.

Angående 750 vara eller icke vara så är det en ickefråga. Jag är snabbare på en 600 än en 1300. Om någon får för sig att påpeka att 1300 inte var en riktig sporthoj så hävdar jag att det är större skillnad på en sporthoj från 2000 och en från 2016 än mellan mina hojar. Ska man då inte ställa upp för att man inte har senaste årsmodellen? En 750 har ju ett 600-chassie och kan utan problem hävda sig i R1000.

Kan jag köra 1,09 med en 600 med trasig katalysator så borde jag nog kunna vara snabbare med en trimmad 600 eller en 750. Och hur många literhojar kör inte långsammare än 1,09?
Jag tar mig själv som exempel bara och jag vill med detta inte säga att jag är snabb på något sätt utan jag vill visa på att det inte handlar om motoreffekten (bortsett från Anderstorp vill jag skriva men kan man köra ER6-hojar mot 1000cc sporthojar och komma före så finns det inget försvar.

Satsar ni inte på att gå all in för att vinna så borde ni rimligtvis gå all in för att ha skitkul. Och det kommer alla att få ju! Så köööör!! Satsar ni på att vinna så måste ni definitivt köra ändå så ställ upp!!

Minst snabba R600 föraren körde 1,20 i år på gelleråsen. Och det fanns inga problem alls.

Låt inte vintermörkret förstöra alla fantastiska sommartävlingar. Det kommer bli bra! :kär
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ni hypar upp Rookie-klassen och det är er förlust tråkigt nog.

Rookie kommer bli mer ROOKIE. Alltså för nybörjare. Och om alla ni som hade tänkt köra ställer upp och kör, så kommer ni få tävla mot varandra. Rookie blir nya Speedster. Same same men annat namn. Ju fler som ställer upp och inte kör elit-tider, desto mindre attraktivt kommer det att vara för de snabba att stanna kvar i ROOKIE aka Speedster cup.

Det kommer dessutom bli mer fokus på att försöka flytta upp folk. Topp 10 samt alla över 60 poäng kommer uppmanas att flytta upp till elit.

Angående 750 vara eller icke vara så är det en ickefråga. Jag är snabbare på en 600 än en 1300. Om någon får för sig att påpeka att 1300 inte var en riktig sporthoj så hävdar jag att det är större skillnad på en sporthoj från 2000 och en från 2016 än mellan mina hojar. Ska man då inte ställa upp för att man inte har senaste årsmodellen? En 750 har ju ett 600-chassie och kan utan problem hävda sig i R1000.

Kan jag köra 1,09 med en 600 med trasig katalysator så borde jag nog kunna vara snabbare med en trimmad 600 eller en 750. Och hur många literhojar kör inte långsammare än 1,09?
Jag tar mig själv som exempel bara och jag vill med detta inte säga att jag är snabb på något sätt utan jag vill visa på att det inte handlar om motoreffekten (bortsett från Anderstorp vill jag skriva men kan man köra ER6-hojar mot 1000cc sporthojar och komma före så finns det inget försvar.

Satsar ni inte på att gå all in för att vinna så borde ni rimligtvis gå all in för att ha skitkul. Och det kommer alla att få ju! Så köööör!! Satsar ni på att vinna så måste ni definitivt köra ändå så ställ upp!!

Minst snabba R600 föraren körde 1,20 i år på gelleråsen. Och det fanns inga problem alls.

Låt inte vintermörkret förstöra alla fantastiska sommartävlingar. Det kommer bli bra! :kär

Du missade fullkomligt min poäng.
Rookie har sedan länge blivit förstört för att locka nya aspiranter, på grund av att folk lökar kvar.
Speedster kom som en frisk fläkt på den punkten.
Rookie har fortfarande kvar den stämpeln, och faktiskt den egenskapen. Tiderna i rookie måste ner till nånstans runt 1:15-1:20 på gåsen för att det ska bli vad Speedster var första året. Lyckas de med det i år så kanske klassen kan göra återtåg som instegsklass om ett år eller två. När bilden av hastigheten där har försvunnit.

Sedan, jag sa att jag inte behöver mer handikapp. Vad du kör på skiter jag fullkomligt i, jag vet redan att det går att köra en ER6:a på SSP-tider. Det är vad jag kör på som spelar roll, och jag behöver som sagt inte mer handikapp mot alla andra på banan.

Jag kommer själv att köra SEC Sprint (Eller fruskostklassen) istället för Rookie.
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Du missade fullkomligt min poäng.
Rookie har sedan länge blivit förstört för att locka nya aspiranter, på grund av att folk lökar kvar.
Speedster kom som en frisk fläkt på den punkten.
Rookie har fortfarande kvar den stämpeln, och faktiskt den egenskapen. Tiderna i rookie måste ner till nånstans runt 1:15-1:20 på gåsen för att det ska bli vad Speedster var första året. Lyckas de med det i år så kanske klassen kan göra återtåg som instegsklass om ett år eller två. När bilden av hastigheten där har försvunnit.

Sedan, jag sa att jag inte behöver mer handikapp. Vad du kör på skiter jag fullkomligt i, jag vet redan att det går att köra en ER6:a på SSP-tider. Det är vad jag kör på som spelar roll, och jag behöver som sagt inte mer handikapp mot alla andra på banan.

Jag kommer själv att köra SEC Sprint (Eller fruskostklassen) istället för Rookie.

Men det är ju så redan. En förare hade 1,20 som sitt snabbaste varv i R600. Lägg därtill på speedsterförarnas tider så kommer det finnas varvtider för alla att matcha. Samtidigt som de snabbaste flyttas upp.
Poängen som jag vill få fram är att det inte nödvändigtvis är ett handikapp med en mindre och lättare hoj.

Jag hoppas fler ställer upp i SEC Sprint. Det känns som att den klassen föll mellan stolarna förra året när den kanske borde ha promotats mer för att locka till sig fler förare.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Men det är ju så redan. En förare hade 1,20 som sitt snabbaste varv i R600. Lägg därtill på speedsterförarnas tider så kommer det finnas varvtider för alla att matcha. Samtidigt som de snabbaste flyttas upp.
Poängen som jag vill få fram är att det inte nödvändigtvis är ett handikapp med en mindre och lättare hoj.

Jag hoppas fler ställer upp i SEC Sprint. Det känns som att den klassen föll mellan stolarna förra året när den kanske borde ha promotats mer för att locka till sig fler förare.

Jo, och sedan behöver imagen som Rookie har tvättas bort. Egentligen har jag inget personligt problem med att vara långsammast på bananen, jag menar, jag var det ju i Speedster. Men, det som hindrar folk från att köra Rookie, utifrån vad folk sagt till mig på bandagar och annat, är att de har en bild av att det går för fort, och att de hört folk beklaga sig över de långsamma. Det var för övrigt samma sak som folks a om Speedster i år, och vad som gjorde att det fanns för lite folk i startfältet i Speedster.

Det var sprint-klassen (ERF Sprint) som faktiskt fick mig sugen på att köra RR från början, Speedster körde jag mest för att ERF lades ner, och SEC inte fanns än (och hade speedster inte startats var målet Rookie). Det öppna reglementet är ju lite extra skoj. Nästan så man måste bygga en turbohoj att tävla med bara för att man får. :hihi
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jo, och sedan behöver imagen som Rookie har tvättas bort. Egentligen har jag inget personligt problem med att vara långsammast på bananen, jag menar, jag var det ju i Speedster. Men, det som hindrar folk från att köra Rookie, utifrån vad folk sagt till mig på bandagar och annat, är att de har en bild av att det går för fort, och att de hört folk beklaga sig över de långsamma. Det var för övrigt samma sak som folks a om Speedster i år, och vad som gjorde att det fanns för lite folk i startfältet i Speedster.

Det var sprint-klassen (ERF Sprint) som faktiskt fick mig sugen på att köra RR från början, Speedster körde jag mest för att ERF lades ner, och SEC inte fanns än (och hade speedster inte startats var målet Rookie). Det öppna reglementet är ju lite extra skoj. Nästan så man måste bygga en turbohoj att tävla med bara för att man får. :hihi

Egentligen borde alla hjälpas åt med att förändra synen på Rookie kanske för att det återigen ska bli instegsserien som den är. Det är ju dock knaprigt när man har antingen nybörjarserie eller elit att välja på. Folk kommer alltid att ramla mellan stolarna på det sättet. Underlag saknades ju dock under detta år för att försvara existensen av 2x3 olika klasser. 2015 när Speedster var en cup så behövdes det nästan ytterligare en klass!

Och det är där en del av problemet ligger tror jag. Varför tävla mer än en gång om man inte ens får vara med i en serie där totalpoängen räknas? Jag hade hellre sett att Speedster behöll sin Cup-status med risken att någon enstaka stannade kvar i Speedster än att döda hela halva klassen genom att göra den till något som inte riktigt räknas på samma sätt.

Men nu är gamla Rookie nya Speedster och jag är övertygad om att bara vi hjälps åt och promotar det här så kommer det bli en instegsserie igen på riktigt. Säger någon att Rookie är för snabbt nu så kan man hönisa till att det bakre ledet ligger mellan 1,15-1,20 på sina allra snabbaste varv och att det definitivt finns utrymme för att köra kring dessa tider utan problem. Deras farhågor bör ju inte förstärkas eller få medhåll. Och de snabbaste kommer bli uppmanade att faktiskt klassa upp sig under säsongens gång, vilket inte riktigt har favorit fallet tidigare.

Ja exakt, en helt fri klass kan ju bli hur häftigt som helst ju!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Egentligen borde alla hjälpas åt med att förändra synen på Rookie kanske för att det återigen ska bli instegsserien som den är. Det är ju dock knaprigt när man har antingen nybörjarserie eller elit att välja på. Folk kommer alltid att ramla mellan stolarna på det sättet. Underlag saknades ju dock under detta år för att försvara existensen av 2x3 olika klasser. 2015 när Speedster var en cup så behövdes det nästan ytterligare en klass!

Och det är där en del av problemet ligger tror jag. Varför tävla mer än en gång om man inte ens får vara med i en serie där totalpoängen räknas? Jag hade hellre sett att Speedster behöll sin Cup-status med risken att någon enstaka stannade kvar i Speedster än att döda hela halva klassen genom att göra den till något som inte riktigt räknas på samma sätt.

Men nu är gamla Rookie nya Speedster och jag är övertygad om att bara vi hjälps åt och promotar det här så kommer det bli en instegsserie igen på riktigt. Säger någon att Rookie är för snabbt nu så kan man hönisa till att det bakre ledet ligger mellan 1,15-1,20 på sina allra snabbaste varv och att det definitivt finns utrymme för att köra kring dessa tider utan problem. Deras farhågor bör ju inte förstärkas eller få medhåll. Och de snabbaste kommer bli uppmanade att faktiskt klassa upp sig under säsongens gång, vilket inte riktigt har favorit fallet tidigare.

Ja exakt, en helt fri klass kan ju bli hur häftigt som helst ju!

Jo, jag brukar väl mest säga till folk på bandagar som velar lite om att köra RR att de ska testa det en gång åtminstone. Så farligt är det inte, och det är alldeles skrämmande skoj.

Ja, nåt behövs för att få fart på RR iaf...
HAde varit lite intressant att försöka få ihop något sätt att klassa in alla olika serier som körs under någon form av SM-poängstabell, iaf elitserierna. Så att även bandagsarrangörer som så önskar kan peta in sina race i en dylik Sverge-mästerskapstabell.
Sedan behöver nog synligheten ökas en hel del med, där har ju du gjort en hel del med idogt skrivande. :hihi
 

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Mora
Hoj
Yamaha R6- 09
Läste det. Då tog jag licens helt i onödan. Aldrig i livet att jag startar R600.

Klat du ska hänga på !
Vi kan slåss där bak!

Jag kom 10 av 12 i Spedster SM finalen på Sviestad.. blev varvad, men skitkul hade jag ju ändå =) Man tar lärdom av dom ! På fredagen åkte jag 1.13-1.14.. på söndagen 1,07!
Är helt övertygad att köra i Rookie600 kommer bli bra, särskilt om speedster förare följer med. Då blir det ganska stort startfält! Lika med, jätte mycket adrenalin :D
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Vad är sec sprint?

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Fan, det här vart surt, men kanske ger rookie 1000 en chans, men en twin på 125 hk är inte direkt optimalt.
Eller satsa på långlopp istället...

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Och jag som har lackat mitt nummer med rätt färger o allt...

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Vad är sec sprint?

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Fan, det här vart surt, men kanske ger rookie 1000 en chans, men en twin på 125 hk är inte direkt optimalt.
Eller satsa på långlopp istället...

Skickat från min D6503 via Tapatalk

SEC är Svenska EnduranceCupen och sprint är 15 min-racet som går innan och efter långloppet.
En twin på 125hk funkar alldeles UTMÄRKT. Se bara på Björn Nordgren som körde en 990 SMR i Rookie 1000 och placerar sig runt plats 10-12. En SV1000 lät inte vara sämre på något :)


Kortlopp på endurance-helgerna. :p



Doh. Pucktvåa :3freak
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Läste det. Då tog jag licens helt i onödan. Aldrig i livet att jag startar R600.

Kollar du tiderna från sviestad i speedster så är de 1.01.002 som snabbast. Långsammaste snabbaste varv 1.11, näst långsammaste 1.05.675

Motsvarande för rookie var 57.819 och 1.04.797.

Den stora skillnaden ligger alltså bland topp 10, resten hamnar på väldigt lika tider som förare i speedster.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
SEC är Svenska EnduranceCupen och sprint är 15 min-racet som går innan och efter långloppet.
En twin på 125hk funkar alldeles UTMÄRKT. Se bara på Björn Nordgren som körde en 990 SMR i Rookie 1000 och placerar sig runt plats 10-12. En SV1000 lät inte vara sämre på något :)






Doh. Pucktvåa :3freak
Ja, vi får se, bokar ett nummer i vart fall!

Blir kanske bara träning i år, har inte kört mycket de senaste åren, och inte alls med SV:n

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ja, vi får se, bokar ett nummer i vart fall!

Blir kanske bara träning i år, har inte kört mycket de senaste åren, och inte alls med SV:n

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Då är långdistanstävlingen perfekt att köra. Bättre träning än så blir det inte till en överkomlig peng!
Jag vill ändå slå ett slag för Rookie-klassen dock :)
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Jo, men de tiderna som nämns ovan vettefan om jag är i närheten av.
Och bara betala stora summor för att vara med i en tävling där man blir totalt frånåkt känns sådär, då lägger jag hellre de pengarna på mer bantad.

Men långloppen är helt klart ett alternativ


Skickat från min D6503 via Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top