Isle of man 2017

Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Funderar att åka till isle of Man i sommar.
(Jag har varit där förut , men då flög jag dit och hyrde hoj)
Hur tar man sig dit smidigast med hoj?
Måste man till Rotterdam eller Amsterdam för att ta färjan till England?
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Smidigt är att åka till IoM med SMC.
Boende är då fixat vilket inte är så lätt ornat på ön.
Räkna med ca110 mil körning på m-väg i Tyskland och England.
Enkel resa.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Funderar att åka till isle of Man i sommar.
(Jag har varit där förut , men då flög jag dit och hyrde hoj)
Hur tar man sig dit smidigast med hoj?
Måste man till Rotterdam eller Amsterdam för att ta färjan till England?

Smidigt, som från Göteborg, är det inte längre. Det är slut med fraktfärjan till Immingham efter Brexit så det närmsta är väl Amsterdam.

Jag föredrar båt över kanalen men så kan jag, och gillar, att köra på de brittiska vägarna. :) Genom Europa kan man ta motorvägarna och snabbt ta sig fram eller lägga lite tid på semester och mindre vägar. Norra Tyskland är dock lite tråkigt med raka vägar mellan byarna och Holland har inte särskilt krokiga vägar men som semester istället för transport blir det en upplevelse om man inte gjort det förut.

Amsterdam - Newcastle har jag aldrig rest med men priserna gör att jag föredrar kanalen med trevliga vägar upp till Liverpool eller Heysham istället.

Det är några mil till ön men det är väl värt att köra dit på egen hoj! :tummenupp
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag föredrar skåpbil med hojarna bak. Där får plats 2 sporthojar och massor av packning i en Vito eller dyl. Billigare bro/färja, lägre soppaförbrukning, regn betyder inte plaskvåta kalsingar, inget platt bakdäck osv. Och när man då kommer fram så kan man köra satan tills man är less på da mountain course....
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Hör av dig till Peter på petersevenemang.se. Det kan finnas någon enstaka plats kvar till BG:s supporterresa till TT:t 2017. Vi åkte dit i somras med chartrat flygplan och våra hojar fick åka lastbil, så dom fanns redan på ön när vi anlände dit. :)

Till n
ästa år så har dom fixat ett större plan så det blir 100 personer som åker över.
Jag har varit med på samtliga supporterresor som Björn och Peter har arrangerat och det har varit kanon, så jag kan verkligen rekommendera dessa resor.



 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Ni som skriver i denna tråd avser alla att köra där själva? Jag och en kompis tänker åka dit lagom till IOM TT men utan hojar och stanna där i 2-4 dagar. Antar att de anordnade resorna som nämns här är för hela perioden som det tävlas där, alltså 10 dagar eller vad det nu var?
Om vi inte hittar något roligare blir det nog flyg till london, och sedan flyg till douglas, alternativt buss/tåg/bil från london till liverpool och färja till douglas därifrån.

Kan ni tipsa om något boende där? Hur bråttom är det med det? Bör vi ha bokat redan för några månader sedan? :)

Hur tar man sig runt på ön utan hoj? Hyrbil? Hyra moppe? Eller räcker det att promenera runt i douglas?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ni som skriver i denna tråd avser alla att köra där själva? Jag och en kompis tänker åka dit lagom till IOM TT men utan hojar och stanna där i 2-4 dagar. Antar att de anordnade resorna som nämns här är för hela perioden som det tävlas där, alltså 10 dagar eller vad det nu var?
Om vi inte hittar något roligare blir det nog flyg till london, och sedan flyg till douglas, alternativt buss/tåg/bil från london till liverpool och färja till douglas därifrån.

Kan ni tipsa om något boende där? Hur bråttom är det med det? Bör vi ha bokat redan för några månader sedan? :)

Hur tar man sig runt på ön utan hoj? Hyrbil? Hyra moppe? Eller räcker det att promenera runt i douglas?

https://www.visitisleofman.com/

https://www.visitisleofman.com/visitor-information/travel-information/getting-around

http://www.visitiom.co.uk/holiday/go-explore-cards-ca27e9dbd1b274799b539b1e5831d0e4/overview

http://www.visitiom.co.uk/top-tips/booking-for-the-tt-races/
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top