Här högg dom en MC-tjyv!

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
En man upptäckte vid fyratiden natten till måndagen att två personer försökte stjäla hans motorcykel på Ankargatan i Majorna.

När han gick ut för att konfrontera de två tjuvarna i 40-årsåldern försvann de och lämnade kvar den stulna moped de kommit till platsen med.

Polisen larmades och kunde gripa männen på Galateagatan i närheten.
När en av dem spjärnade emot och sparkade bet en polishund honom i högerbenet

Han fick plåstras om på sjukhus innan han kunde förhöras på polisstationen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6532222


Vuxna män - i 40-årsåldern, som glider runt på stulen moppe för att försöka komma åt en MC att sno... ...hur lyckad är man i det läget?


Duktig hund!
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Good dog!
*klapp klapp*

Skönt att de åkte dit, och lite extra "justice" att hunden bet dem!
Lite mer sånt tack!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Om man har 200 mille i ryggsäcken och en säkrad transport ut ur landet kan det ju vara värt att fäktas lite, men för moppestöld och försök till hojstöld så är det liksom inte värt det, våld mot tjänsteman slår ju det mesta i stöldväg... Och väldigt få saker är värda att få en mördarschäfer i benet för :fakta
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om man har 200 mille i ryggsäcken och en säkrad transport ut ur landet kan det ju vara värt att fäktas lite, men för moppestöld och försök till hojstöld så är det liksom inte värt det, våld mot tjänsteman slår ju det mesta i stöldväg... Och väldigt få saker är värda att få en mördarschäfer i benet för :fakta

Jag tycker nog att fler hojtjyvar kan försöka brottas med schäfern. Och gärna inte ge sig för ett litet kärleksbett i låret. :hihi
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Drar vi igång en insamling till lite hundgodis? Markus, insamlarnas konung, var är du??
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Den stackars tjyven kommer säkert att få upprättelse, skadestånd och en massa stöd från samhällets vänsterelit då den elaka hunden bet honom. Man kan ju hoppas att hunden har båda rabies och aids.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Bara beskrivningen av män i 40-årsåldern får mig att hajja till.
Var två män i i typ samma ålder som försökte sno min hoj i våras.
Fångade dem på film som polisen fick. En av dem kände de igen och skulle plocka in på förhör.
Denna info fick jag i slutet av Maj början av Juni.
Inte hört någonting sedan dess.
Kan bara hoppas att det är samma lirar som äntligen åker dit.
Men vad gör väll det?
De är nog ute och norpar hojar om en vecka eller så igen...
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Den stackars tjyven kommer säkert att få upprättelse, skadestånd och en massa stöd från samhällets vänsterelit då den elaka hunden bet honom. Man kan ju hoppas att hunden har båda rabies och aids.

Just "AIDS" är väl inte så gångbart i hundvärlden, men dvärgbandmask är teoretiskt möjligt - om hunden väljer att defekera i ansiktet på den gripne.
...och om så skulle ske, så spelar det väl egentligen ingen roll om hunden bär på dvärgbandmask eller ej. Rättvisa är på något sätt ändå skipad.

Judge Dredd K-9 edition.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Hård ton här. Man måste först och främst fråga sig vad har de personerna varit med om för någonting? Vilka omständigheter har de medelålders smågangstrarna växt upp under? Vad är det för trauman de bär med sig?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Hård ton här. Man måste först och främst fråga sig vad har de personerna varit med om för någonting? Vilka omständigheter har de medelålders smågangstrarna växt upp under? Vad är det för trauman de bär med sig?

Alla har ett val i livet..... Antingen väljer man bli kriminell eller inte... Bakgrunden har igentligen ingen betydelse....
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Hård ton här. Man måste först och främst fråga sig vad har de personerna varit med om för någonting? Vilka omständigheter har de medelålders smågangstrarna växt upp under? Vad är det för trauman de bär med sig?
Det där är inte mer relevant än livshistorian från hojägaren. Låt mig ta ett scenario som inte är helt ovanligt.

Hojägaren är låg-/medelinkomsttagare som inte mår så väl psykiskt. Hojen är ett utlopp för att må väl och för att få ihop ekonomin görs reparationer, vinterförvaring och service själv.

Det är alltså inte bara en pryl, det är ett utlopp för välmående. Det är inte bara en summa på blocket, det är dygn av småsår och smuts på händerna, söka lösningar och komma över delar.

När nu Conny och Benny bestämt sig för att lite snabbt baxa fordonet, kan det ha stora konsekvenser för ägaren med. Både ekonomiska och för välbefinnandet.

Personligen tycker jag inte beteendet är okej, även under taskiga uppväxtförhållanden, för även tjuven har hederskod. Du stjäl från de fånigt rika och de stora företagen. Att jaga tag i någons hoj i majorna, faller troligtvis inte där under, hur bråttom du än har att få tag på kvällens sil.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Hård ton här. Man måste först och främst fråga sig vad har de personerna varit med om för någonting? Vilka omständigheter har de medelålders smågangstrarna växt upp under? Vad är det för trauman de bär med sig?

Jag skiter fullständigt i vad dessa personer varit med om, hur deras uppväxt varit eller vilka trauman de bär på. Inget av detta ger dem någon som helst jävla rätt att stjäla egendom från en annan människa. Om deras uppväxt tynger dem så pass mycket, sök då hjälp istället för att låta det gå ut över en helt oskyldig människa.

Som andra redan har påpekat - alla har ett val och deras livshistoria är inte värd ett dugg mer än brottsoffrets livshistoria.

Omoget, omoraliskt eller inte - jag är redigt less på samhällets daltande med dylika typer. Synd att hunden inte fick in ett bättre bett eller att en beväpnad polisman kände sig hotad.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Känner ni inte igen Dan Eliassons imbecilla synsätt och formuleringar? Ändrade ju bara pyttelite.

+1 för den fyndiga rubriken.
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Känner ni inte igen Dan Eliassons imbecilla synsätt och formuleringar? Ändrade ju bara pyttelite.

+1 för den fyndiga rubriken.
dce3cdfadcfac9902a13ab22c4d234bc.jpg


:rofl
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Det var väl i SVT som det legendariska uttalandet ägde rum. Det kan kanske förklara den dåliga förståelsen för ironin här... vem fan tittar på SVT av fri vilja liksom...

Skickat från min SM-T813 via Tapatalk
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Precis. Jag kan inte direkt påstå att jag ens vet vem karln är. Vilket år vann han VM...? Däremot håller jag med Poe's lag till 100%. Med den allmänna dårskapen på detta forum kombinerat med nutidens internetdroger blir jag inte längre förvånad om en hojåkare helt plötsligt visar sympatier för en hojtjuv. Ett brott som kommer att beläggas med dödsstraff den dag jag tar makten.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top