Vem servar WP i Stockholm?

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Jag behöver en kraftigare fjäder till min bakdämpare till min KTM RC8R Track.

Jag tror modellen heter WP 4618.

Mvh,
Ingvar
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ragnar på Funbike i Västerås.

Disclaimer: även om det inte är i Stockholmsområdet så är det här det enda svaret efter nästan en månad, och Västerås tar lika lång tid att åka till, som att åka igenom Stockholm under en vardagseftermiddag.
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Jag har absolut inget problem med att åka till Västerås!

Tack för tipset!

Mvh,
Ingvar
 

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
För den som vill låta någon serva sin WP-fjäder, till vem ska man vända sig då? Finns det verkligen ingen som gör det i Sthlm?
/H
 
Last edited:

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Ja visst kan de det men de ska också ha rätt delar så att fjäderkonstant, diameter mm blir rätt.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja visst kan de det men de ska också ha rätt delar så att fjäderkonstant, diameter mm blir rätt.

Nu krånglar du till det. Ska du byta fjäder eller varför blandar du in fjäderkonstanter? Diameter? Var tror du att man kan ändra diameter i en stötdämpare? Tror du att någon mek kommer montera in tätningar med fel diameter? Vanligen behöver man inte ens byta några delar i en bakdämpare utöver oljan.
 

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
Hey... - inte vara så där nu :krama

Tråden heter "Vem servar WP i Stockholm?", men Ingvar vill(e) byta fjäder. Så ok, en liiten aningens förvirring kanske har uppstått. Särskilt som jag själv efterfrågar SERVICE av bakdämpare :tungan

Om vilken verkstad som helst kan serva en bakdämpare så frågar jag Magnus hos MÖR i Södertälje :banana

/H
-
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Nu krånglar du till det. Ska du byta fjäder eller varför blandar du in fjäderkonstanter? Diameter? Var tror du att man kan ändra diameter i en stötdämpare? Tror du att någon mek kommer montera in tätningar med fel diameter? Vanligen behöver man inte ens byta några delar i en bakdämpare utöver oljan.

Nejdå, inte alls, jag vet jag skriver, det är du som inte har läst hela tråden. Som jag sa i trådens första inlägg så behöver jag byta till en kraftigare fjäder.

Jag tror inte att det finns någon diameter man kan ändra men om jag går in till t ex en Öhlins-verkstad så är det inte säkert att deras fjädrar har samma diameter som min WP-fjäder och då kommer den att passa dåligt eller inte alls.

Förutom fjäderbyte vill jag också serva dämparen vilket är anledningen till att tråden heter som den gör. Visst kunde den ha varit döpt "Vem kan byta fjäder och serva min WP-dämpare" eller något sånt men så blev det inte.

Till nästa gång kanske det kan vara en bra ide att läsa hela tråden, särskilt när den är så kort som denna, om det är något du inte förstår. Att komma med taskig attityd är bara kasst i alla lägen.

Mvh,
Ingvar
 

Stein

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2015
Ort
Sthlm
Hoj
Aprilia, Husqvarna
Åk den lilla omvägen till Berna racing, det är garanterat värt det.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nejdå, inte alls, jag vet jag skriver, det är du som inte har läst hela tråden. Som jag sa i trådens första inlägg så behöver jag byta till en kraftigare fjäder.

Jag tror inte att det finns någon diameter man kan ändra men om jag går in till t ex en Öhlins-verkstad så är det inte säkert att deras fjädrar har samma diameter som min WP-fjäder och då kommer den att passa dåligt eller inte alls.

Förutom fjäderbyte vill jag också serva dämparen vilket är anledningen till att tråden heter som den gör. Visst kunde den ha varit döpt "Vem kan byta fjäder och serva min WP-dämpare" eller något sånt men så blev det inte.

Till nästa gång kanske det kan vara en bra ide att läsa hela tråden, särskilt när den är så kort som denna, om det är något du inte förstår. Att komma med taskig attityd är bara kasst i alla lägen.

Mvh,
Ingvar

Du kan vara lugn för att vilken verkstad som helst kan ta hem RÄTT fjädrar till din WP.

Ber om ursäkt för min attityd och att jag missade att du även behövde fjäder.
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Du kan vara lugn för att vilken verkstad som helst kan ta hem RÄTT fjädrar till din WP.

Ber om ursäkt för min attityd och att jag missade att du även behövde fjäder.

Jodå men det är enklare om de redan har rätt grejer hemma och om firman inte redan har avtal men någon de kan köpa WP-grejer av så blir det krångligt och tar tid för dem.

Om attityden, det är sånt som händer. Tack för din ursäkt!

Mvh.
ingvar
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Hammarströms motor vid Arlanda eller Motostop i Nacka
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top