Honda Monkey kommer till Europa!

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
107 kilos våtvikt, originalet verkar ha vägt 58 kilo, hur tusan har Hondas ingenjörer lyckats göra den dubbelt så tung :gnissla

Där föll min fantasi (som jag haft i hela 5 minuter medans jag läste tråden) om att man kunde slänga in nya Monkeyn i skuffen på nästan vilken bil som helst.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Där föll min fantasi (som jag haft i hela 5 minuter medans jag läste tråden) om att man kunde slänga in nya Monkeyn i skuffen på nästan vilken bil som helst.



Det kunde du förmodligen inte ens med den gamla Z50A. 60 kg är visserligen mycket mindre än 107 kg men likafullt en jäkla pjäs att lyfta...
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Nu är det ju som det är, men det kan ändå smaka liiite sur disktrasa att Honda inte kom med Monkeyn på en gång. Men kanske kom det som en överraskning även i den uppåtgående solens land att Grom blev så pass framgångsrik? Hur som - komfortdyna och förbättrad förarergonomi är, utifrån Grom-perspektivet, massiva förbättringar. Att sedan all plast fick stryka på foten till förmån för lite utsökt Honda-detaljarbete gjorde inte paketet ett enda dugg mindre smakligt...

Söt har blivit närmast episkt läckuuurr! Monkey see, monkey do!
 

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Ort
HBG
Hoj
Tuono 1100 RR
Det bidde en gul.

DSC_0020.JPG

Men om inte frugan kan eller vill köra den så får det bli en vanlig scooter...
 
Last edited:

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Ort
HBG
Hoj
Tuono 1100 RR
Så nu har jag tankat första gången 0.18 L/M hyfsat . Fått upp den i 108 km/h men 85-90 känns mera vettigt att ligga i
försäkringen blev 1160 hel/hel bilsport mc .
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det kunde du förmodligen inte ens med den gamla Z50A. 60 kg är visserligen mycket mindre än 107 kg men likafullt en jäkla pjäs att lyfta...

Kanske inte i skuffen på en sedan, men på en kombi eller skåpbil lyfter man lätt en gammal Z50 in och ut. Jag undrar om den verkligen väger 60 kg? Men höjden i sig på hojen är ganska perfekt för att lyfta ifrån också så den kanske känns lättare än den är.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Det rullade ganska många såna i Thailand nu i höstas. Eller möjligen kan det ha varit någon kinamoppe med snarlikt utseende jag såg många av.


...Det kom faktiskt några ex även till Sverige i somras. Talade med en handlare här i stan: De hade sålt sin tilldelning innan de knappt hunnit få ur dem ur leveransburarna...

Cool jävla katt det där, även om det råkar vara en kostymapa
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top