Honda Monkey kommer till Europa!

2Wheeldrive

Livet är underbart!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jag är lycklig.
Honda Monkey kommer till Europa och troligtvis till Sverige ( dock ej ännu bekräftat )
Kommer direkt att beställa en om den kommer hit!:yoparty
Hur mycket är ni beredda att betala för den?
Vad tror ni att priset kommer att hamna på?
Vilken färg tycker ni är coolast?

image.jpg

honda-monkey-pic-color03.jpg

maxresdefault.jpg
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
De är "coola" men skulle tro man tröttnar rätt fort, ingen slump det säljs Monkey från 80-talet ibland med obefintliga mil.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Jag vill ha en gul, 125:a
Sen vill jag höra alla andras åsikt när jag parkerat den mitt i en p-ruta och betalat avgift.
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Kul!! :tummenupp

Eftersom jag är så storväxt så ser det fläng ut när jag kör sporthoj, men med en sådan här ser det så ofantligt dumt ut så att det kanske slår över och blir coolt. :hihi

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att äga en, men som alltid blir det väl prioritering. Lär inte köra så många mil, så det blir svårt att motivera.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Jag har varit småsugen på en ett bra tag, men som någon sa så tröttnar man nog fort.
Jag är rädd att jag har jättekul dag 1. Sen står den från dag 2 och jag får inte sålt den.
 

2Wheeldrive

Livet är underbart!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jag har varit småsugen på en ett bra tag, men som någon sa så tröttnar man nog fort.
Jag är rädd att jag har jättekul dag 1. Sen står den från dag 2 och jag får inte sålt den.

Dom kommer nog inte att bli svårsålda...

- - - Updated - - -

Jag vill ha en gul, 125:a
Sen vill jag höra alla andras åsikt när jag parkerat den mitt i en p-ruta och betalat avgift.

Jag kommer att köpa en gul!:tummenupp
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Vilken nostalgitripp det blev. Jag fyller år i december och våren då jag var 14 och alla kompisar fick moppar så satt jag där med en sur jävla trampcykel. Farsan tyckte antagligen synd om mig så han köpte nåt som gick under radarn, en gul Monkey i fantastiskt skick men med trasig växellåda för inga pengar alls.

Det gick inte att få i trean på den men med hjälp av en sprängskiss från Honda ÅF och en vecka i garaget så var den som ny. Tycker fortfarande att det var en ganska gedigen mekinsats av en 14-åring.

Så i ett halvår när kompisarna brölade runt på fyrtaktande Yamma FS1 och Sukka K50 så gled jag på en ljudlös Monkey som toppade 65. Bortmonterad skylt och en deal med farsan att tar snuten mig så kommer han att "skälla lite på mig för det ser bättre ut då". Föredömligt dåligt omdömme :tummenupp

Den funkade skapligt bra vid korvkiosken men det blev aldrig nåt ligga.

Skulle kunna tänka mig en som "strand moppe" men varför igentligen, det blir fan inget ligga denna gången heller.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag vill ha en gul, 125:a
Sen vill jag höra alla andras åsikt när jag parkerat den mitt i en p-ruta och betalat avgift.

Jag vill också ha en för femmilspendling men då duger inte toppfarten på 125cc.
Skulle behöva något som toppar runt 130 för att känna mig tryggare bland alla idioter.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Så i ett halvår när kompisarna brölade runt på fyrtaktande Yamma FS1 och Sukka K50.

Nää, eller menar du att de var så felinställda att de "fyrtaktade" för de är ju annars 2-takts motorer, till skillnad från Monkeyn.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nää, eller menar du att de var så felinställda att de "fyrtaktade" för de är ju annars 2-takts motorer, till skillnad från Monkeyn.

De flesta gamla FS1or börjar fyrtakta när man kommer upp i varv. Lite av ett naturligt varvstopp på gamla sunkmoppar. :hihi
(Självfallet så böjde man sig ner och skruvade lite på blandskruven så man kunde köra liiiite fortare)

Och, det är nog ganska självklart att mopeder med fultrim i 15-åringars händer är så felbestyckade att det skriker om det. :hihi
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Dom kommer nog inte att bli svårsålda...

- - - Updated - - -



Jag kommer att köpa en gul!:tummenupp

Nu vet jag iof inte vad priset kommer att bli för Monkeys, men ser man på MSX125 så verkar de väldigt svårsålda som begagnade.
 

2Wheeldrive

Livet är underbart!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Nu vet jag iof inte vad priset kommer att bli för Monkeys, men ser man på MSX125 så verkar de väldigt svårsålda som begagnade.

MSX 125 är inte att jämföra med Monkey, visst finns det likheter mellan dom men Monkeyn har en kultstatus och en historia som msx:en aldrig kommer kunna uppnå. Tiden får visa:tummenupp
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Nu har jag bestämt mig, jag ska ha en gul 50-kubikare, en sån måste man bara ha.
Vad den kostar är av sekundär betydelse.
 

2Wheeldrive

Livet är underbart!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Nu har jag bestämt mig, jag ska ha en gul 50-kubikare, en sån måste man bara ha.
Vad den kostar är av sekundär betydelse.

Exakt så tänker jag!:tummenupp
Köper en gul oavsett pris! Om det är en 50cc eller 125cc spelar absolut ingen roll. Fast det vore mest nostalgiskt med en 50cc!
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nu har jag bestämt mig, jag ska ha en gul 50-kubikare, en sån måste man bara ha.
Vad den kostar är av sekundär betydelse.

Det är riktigt, upp med lädret ba! :tummenupp

Men varför en gul, röda ska de ju va?!

honda z50j.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top