Jobbig känsla....

Stormtropper

Numera ser man snabb ut(köpt helställ)
Gick med
24 May 2010
Ort
Huddinge
Hoj
1cylindrig med abs
Nu börjar det dra ihop sig mot slutet på säsongen.
Jag börjar få ångest över att det kommer bli kallare ute,hur kan man göra för att tiden att gå fortare så att våren snart är här?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Köp en enduro hoj... Säsongen är året runt... Eller den börjar på hösten...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Garagesäsongen börjar när vägarna börjar saltas! Då kan man göra allt underhåll som behövs för att hojarna ska klara tusentals mil nästa sommar.
Kan/vill man inte göra lite "svårare" saker kan man nöja sig med att putsa.
Man behöver heller inte alltid vara så oerhört effektiv hela tiden utan ibland bara "planera" med en garageöl. :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Köp en enduro hoj... Säsongen är året runt... Eller den börjar på hösten...

Det här var vad jag försökte med. :hihi
Det är kul att sprätta runt med en geggmoppe på vintern.

Annars kan du plocka upp någon hobby som funkar på vintern, som skytte eller orientering eller nåt. Det är inte helt ovanligt att supa bort vintern heller. :hihi
 

Martni

Medlem
Gick med
13 Oct 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ER-6n 2006
Garagesäsongen börjar när vägarna börjar saltas! Då kan man göra allt underhåll som behövs för att hojarna ska klara tusentals mil nästa sommar.
Kan/vill man inte göra lite "svårare" saker kan man nöja sig med att putsa.
Man behöver heller inte alltid vara så oerhört effektiv hela tiden utan ibland bara "planera" med en garageöl. :tummenupp

På tal om putsa och garageöl, är det nån som har provat en sån här (länk)? 200kr polermaskin från Biltema, men funkar den bara ett varv på hojen så känns det ändå rätt ok.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Nu börjar det dra ihop sig mot slutet på säsongen.
Jag börjar få ångest över att det kommer bli kallare ute,hur kan man göra för att tiden att gå fortare så att våren snart är här?

Sluta grina jag har frusit sen slutet på augusti. Och under september har jag inte kunnat köra en enda mil för varje gång jag varit ledig har det varit kallt och jävligt.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
På tal om putsa och garageöl, är det nån som har provat en sån här (länk)? 200kr polermaskin från Biltema, men funkar den bara ett varv på hojen så känns det ändå rätt ok.

Jag har en sån i garaget. Den suger. vibbrerar så det börjar klia i händerna efter typ 5 sekunder. Köp något bättre.
 

Stormtropper

Numera ser man snabb ut(köpt helställ)
Gick med
24 May 2010
Ort
Huddinge
Hoj
1cylindrig med abs
Det här var vad jag försökte med. :hihi
Det är kul att sprätta runt med en geggmoppe på vintern.

Annars kan du plocka upp någon hobby som funkar på vintern, som skytte eller orientering eller nåt. Det är inte helt ovanligt att supa bort vintern heller. :hihi

skytte låter som en rolig sak men ska jag dricka sprit samtidigt så tror jag att det går dåligt:D
Om jag dricker mycket kan man få minnesluckor då kanske det känns som att tiden går fortare:tummenupp
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Gym, träna mage och rygg samt ben. Då orkar du göra fantastiskt hårda, snygga inbromsningar på banan till sommaren.

Jobba övertid så att det finns komptid att ta av.

Passa på att ligga så att man är mätt på sånt till säsongsankomsten. :) Om man nu tycker såna aktiviteter är kul...
 

Stormtropper

Numera ser man snabb ut(köpt helställ)
Gick med
24 May 2010
Ort
Huddinge
Hoj
1cylindrig med abs
Sluta grina jag har frusit sen slutet på augusti. Och under september har jag inte kunnat köra en enda mil för varje gång jag varit ledig har det varit kallt och jävligt.

Hahhaa det är inte jag som :( jag skrev att det är snart slut på säsongen.
När jag har varit ute så har inte jag frusit :D
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Själv överväger jag starkt att köpa enduro, varit ute å stutsat nu i skogen två helger på lånad hoj. Men det är ju för jävla roligt om än jobbigt
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Köldallergin börjar slå till. Halsont, rinnande näsa och därefter negativt påverkat allmäntillstånd. Usch...

Cigarrsäsongen är slut, hojen avställd och det börjar bli dags att pallra sin arma lekamen till den där motionsanläggningen med tätare mellanrum än föregående månader. Kanske ska konditionsträna?
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Monterade en starkare led lampa på strålkastaren inatt. Idag monterande jag tillbaka orginallampan då jag glömde ta före och efter bilder på ljusbilden :huvet

Allt för att kunna köra lite längre på säsongen :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top