Husqvarna 701 Enduroförsäkring?

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Min kompis har dumt nog börjat få mig att fundera på en lättare offroadhoj! Och har nu börjat kolla lite smått på 701 Enduro, men jag får inte fram några priser på försäkring på en sådan.

Är det någon här som kör en 701 Enduro så man kan få svar på var priserna ligger på försäkringen, när bolagen inte lämnar ut pris på webben så misstänker man ju höga premier!
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Lite för ovanlig hoj (än så länge). Kolla vad KTM 690 Enduro (R) ligger på i försäkring. De flesta bolagen borde ha snarlika premier på de modellerna (kan man tycka).
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Här finns reg. nr, kan du inte vara någon skillnad på motarden och enduron i försäkring Detta nummer har jag kollat upp på mig själv iaf, också sugen på en 701.

Vid 7:59 kan du se skylten.

https://youtu.be/u_HaiI1d1_I?t=7m59s

Bilsport och MC får jag fram pris online, men du får ringa in och kolla med resterande.
 
Last edited:

Snowman89

Guest
Tycker det är sjukt vilka försäkringar det är på hojar..
Priset för mig börjar på ca 11000 i helförsäkring, då är jag 27 och bor "mitt ute i ingenstans" enligt försäkringsbolagen..
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Jag har ett regnummer som jag försökt kolla upp på svedda och bilsports hemsidor men båda talar om att man måste ringa för pris! vilken inte bådar gott! :mad:
Det är ju en skogshoj, borde inte kosta så mycket att försäkra!
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Tycker det är sjukt vilka försäkringar det är på hojar..
Priset för mig börjar på ca 11000 i helförsäkring, då är jag 27 och bor "mitt ute i ingenstans" enligt försäkringsbolagen..
Jag fick 18 papp för hel.
23 år boende i större by en bit utanför stan...
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Jag fick 5900kr helförsäkring hos svedea, fortfarande för mycket tycker jag, iallafall på en sån typ av hoj!
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Jag har ett regnummer som jag försökt kolla upp på svedda och bilsports hemsidor men båda talar om att man måste ringa för pris! vilken inte bådar gott! :mad:
Det är ju en skogshoj, borde inte kosta så mycket att försäkra!

Varför inte det? Är väl väldigt sannolikt att en enduro går i backen med repiga kåpor och något sprucket eller snett. Då tas det på helförsäkringen och det blir inlösen av hojen.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Till skillnad från "riktiga" mortarder, dvs ombyggda endurohojar så är 690smc-r och husqvarnan reggade på fulleffekt, dvs ungefär 70 häst. På 150 kg hoj... Sen verkar det som om 690:n är väldigt stöldbegärlig. Det gillar inte försäkringsbolagen.
 
Last edited:

Snowman89

Guest
Till skillnad från "riktiga" mortarder, dvs ombyggda endurohojar så är 690smc-r och husqvarnan reggade på fulleffekt, dvs ungefär 70 häst. På 150 kg hoj... Sen verkar det som om 690:n är väldigt stöldbegärlig. Det gillar inte försäkringsbolagen.

Verkar tyvärr vara KTM allmänt.
Vill minnas att Bilsport och MC hade en förhöjd självrisk vid stöld för KTM samt HD..
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Sällan man ser uttrycket "lättare endurohoj" och " 701" i samma mening ??
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Jag fick 5900kr helförsäkring hos svedea, fortfarande för mycket tycker jag, iallafall på en sån typ av hoj!

Lätt löst kör på halvförsäkring ,gjort så själv med 690:n sen ny . Revor och skrap får man garanterat på en grusleksak det hör liksom till , plast är billigt och bara med lite otur blir en marksyning dyrare än självrisken ska allt vara nyskick bör man undvika gruset/stigarna:)
 
Last edited:

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Så är det ju men om hojen blir skrot så får man inte en krona!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Nej det är en risk man får ta , växt upp med sporthojar och där har det aldrig vart lönsamt med helf. Kylarsvets och lite reglage styre gasrullar har det blivit hittills som värst , ska mycket till för att ramar gafflar osv ska gå
 

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
Köpte nyss en XR650R, halvförsäkring 1500kr.

Så behöver man inte fundera så mycket när man tappar den heller, eller släpar den under en vägbom =)

Man har även privilegiet att kicka! :glömdet
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
:Dhar en sån också :)hondan är dyrare i marksyningskontot då japsarna inte förstått att marksyningar sliter på plasten ,ktm och förhoppningsvis även 701:än är förmånligare prissatt
(Tröttnade på kicken när älglössen kröp i håret hjälmen låg på myren och det smakade blod i munnen , annars är grisen fantastisk :D)
 
Last edited:
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top