Blev man polisanmäld nu?

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Kan hon säkert. Såg lite så där "Kicki Danielsson fylleplufsig" ut och var så jävla rökskadad att hon inte fick rent i halsen. Lät som en jävla kaffekokare precis när vattnet tar slut om du förstår vad jag menar..... nu putar det bra i brallan eller? :tummenupp

Fy fan vad osexigt, låter som en typisk fråskild kärring som lever på kaffe och cigaretter, säkert rökt så mycket att håret var rent torrt, som svinto.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Kan hon säkert. Såg lite så där "Kicki Danielsson fylleplufsig" ut och var så jävla rökskadad att hon inte fick rent i halsen. Lät som en jävla kaffekokare precis när vattnet tar slut om du förstår vad jag menar..... nu putar det bra i brallan eller? :tummenupp

Mm! Jag älskar Mature BBW!:tuttar
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Fy fan vad osexigt, låter som en typisk fråskild kärring som lever på kaffe och cigaretter, säkert rökt så mycket att håret var rent torrt, som svinto.
Träffade en tjej en gång som jämförde mitt skägg med Svinto. NÅGOT FEL MED DET!?

... :hihi
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Kan hon säkert. Såg lite så där "Kicki Danielsson fylleplufsig"

Var bor du? Är du helt säker på att det inte VAR Kicki Danielsson?
Hon är ju trots allt ute och fyllestyr lite då och då?





Sent from my computer using the internet
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det framgick inte riktigt, men noterade bilisten vad du gjorde och sa eller var hon helt uppe i sitt?
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Påminner om när man skulle ner en helg och handla med familjen när nån dåre rånat COOP på dagskassan kl.8 på morgonen.. (idiot:va)

hur som... tjejens kusin gick med min son på 3 år och skulle passera ett övergångsställe när en SAAB 9-5 kommer i full fart varpå jag ställer mig mitt i vägen för att hindra fanskapet från att köra över grabben!

idioten byter då sida och kör vänstertrafik i 40-50 blås varpå jag lägger min bästa kung-fu-panda-kick i farten så hela bakdörren trycks in...

Kärringen i bilen bakom börjar gapa "sparkade du på bilen!!!!" jag stormade rätt upprörd fram och vrålade på kärringen att idioten höll på att köra över barnen på övergångsstället!!!!

Nu ser jag att kärringen har en marinblå tröja och ett märke på armen...:tummenupp:huvet

OJ OJ OJ!! hoppas det är en kriminalvårdare!!!:4skrika:4skrika NÄ så klart en civilpolis!!!!:fakta

Men polisen sa bara OK!!! då plockar jag bilisten sen gasade hon efter bilisten!!!!!:Bugar

Skön tant!!! helt klart!

mvh
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Påminner om när man skulle ner en helg och handla med familjen när nån dåre rånat COOP på dagskassan kl.8 på morgonen.. (idiot:va)

hur som... tjejens kusin gick med min son på 3 år och skulle passera ett övergångsställe när en SAAB 9-5 kommer i full fart varpå jag ställer mig mitt i vägen för att hindra fanskapet från att köra över grabben!

idioten byter då sida och kör vänstertrafik i 40-50 blås varpå jag lägger min bästa kung-fu-panda-kick i farten så hela bakdörren trycks in...

Kärringen i bilen bakom börjar gapa "sparkade du på bilen!!!!" jag stormade rätt upprörd fram och vrålade på kärringen att idioten höll på att köra över barnen på övergångsstället!!!!

Nu ser jag att kärringen har en marinblå tröja och ett märke på armen...:tummenupp:huvet

OJ OJ OJ!! hoppas det är en kriminalvårdare!!!:4skrika:4skrika NÄ så klart en civilpolis!!!!:fakta

Men polisen sa bara OK!!! då plockar jag bilisten sen gasade hon efter bilisten!!!!!:Bugar

Skön tant!!! helt klart!

mvh

Det finns hopp!
 

Anestesisyrran

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2015
Ort
Boden
Hoj
Triumph Street Triple R -16
Om vi är lite ärliga här nu, hur många av oss här pratar inte i mobilen själv under bilkörning? Jag kan klart bättra mig själv och säkert fler av oss, bra denna händelsen kom upp, man får sig en tankeställare. :rodnar

Med handen på hjärtat: aldrig. För min del handlar det dels om att jag haft lappen relativt kort tid så jag ser mig som oerfaren. Men framför allt att jag ofta har min förstfödde pojk på 1.5 år i baksätet och då finns det inte på kartan att jag skall tappa fokuseringen pga telefonen eller annat.

Med det sagt, i egenskap av att själv vara far, så har TS mina fulla sympatier för agerandet. :tummenupp
 
Last edited:

Flurp

Bai bai applepai
Gick med
24 May 2010
Ort
Haninge
Hoj
Suzuki Bandit 1200, 1999
Påminner om när man skulle ner en helg och handla med familjen när nån dåre rånat COOP på dagskassan kl.8 på morgonen.. (idiot:va)

hur som... tjejens kusin gick med min son på 3 år och skulle passera ett övergångsställe när en SAAB 9-5 kommer i full fart varpå jag ställer mig mitt i vägen för att hindra fanskapet från att köra över grabben!

idioten byter då sida och kör vänstertrafik i 40-50 blås varpå jag lägger min bästa kung-fu-panda-kick i farten så hela bakdörren trycks in...

Kärringen i bilen bakom börjar gapa "sparkade du på bilen!!!!" jag stormade rätt upprörd fram och vrålade på kärringen att idioten höll på att köra över barnen på övergångsstället!!!!

Nu ser jag att kärringen har en marinblå tröja och ett märke på armen...:tummenupp:huvet

OJ OJ OJ!! hoppas det är en kriminalvårdare!!!:4skrika:4skrika NÄ så klart en civilpolis!!!!:fakta

Men polisen sa bara OK!!! då plockar jag bilisten sen gasade hon efter bilisten!!!!!:Bugar

Skön tant!!! helt klart!

mvh

Och sen vaknande du? :tungan :rofl
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
så jävla rätt gjort av dig. skit i polisanmälan de leder ändå ingenstans.

minns att någon jävlades med farsan för många år sedan vilket resulterade i en riskfyllt färd på landsvägen och när farsan lyckades köra om så drog han en tvärnit varpå snorungen som jävlats kör in röven på farsans bil. efter lite tjafs och en örfil senare kastar han ut snorungens bilnycklar i skogen :yoparty
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Med handen på hjärtat: aldrig. För min del handlar det dels om att jag haft lappen relativt kort tid så jag ser mig som oerfaren. Men framför allt att jag ofta har min förstfödde pojk på 1.5 år i baksätet och då finns det inte på kartan att jag skall tappa fokuseringen pga telefonen eller annat.

Med det sagt, i egenskap av att själv vara far, så har TS mina fulla sympatier för agerandet. :tummenupp

För oss som kör motorcykel borde det vara en självklarhet när vi dagligen ser bilar utan medveten förare vid ratten men nu har du argument om forskning att hänvisa till när mobilpratare säger att de är ofarliga i trafiken.

I morse hörde jag det här på radion...

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=6527325

När hjärnan jobbar hårt för att lösa ett problem kan den dämpa störande ljud för att fokusera på det ögat ser, visar forskning från Linköpings universitet.

Forskare vid Linköpings universitet stoppade in några ungdomar i en magnetkamera och bad deltagarna att lösa visuella problem samtidigt som de blev utsatta för störande ljud.

Då såg forskarna vad som händer i hjärnan när försökspersonerna skulle koncentrera sig. Hjärnan prioriterar bara ett sinne i taget, så i den visuella problemlösningen dämpar hjärnan aktiviteten i hörselcentrum för att få fokus.

Men hjärnan dämpar inte bara intrycken utifrån, den tystar vårt inre också.

– Det är till och med så att delar av känslohjärnan också dämpas när vi koncentrerar oss. För att skydda sig så stänger hjärnan av andra delar oavsett om det handlar externa saker som ljud eller det emotionella, säger Jerker Rönnberg professor i psykologi vid Linköpings universitet.

Det är inte bara hörseln som kan dämpas. Även om de inte testade det omvända scenariot är Jerker Rönnberg övertygad att hjärnan kan dämpa det visuella intrycken för att lyssna bättre.

Att när vi till exempel samtidigt pratar i telefon som vi kör bil så dämpar hjärnan det visuella för att koncentrera sig på det vi hör.

– Man kan lätt förstå att det kan bli katastrofalt, om du ser men ändå inte ser. Det kräver så pass mycket koncentration för att prata med någon på ett vettigt sätt, att det kommer dämpa allt annat och i det här fallet synintryck.


Det finns publicerat också

Referens: P. Sörqvist et al. "Concentration: The Neural Underpinnings of How Cognitive Load Shields Against Distraction." 2016. DOI: 10.3389/fnhum.2016.00221

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4870472/

https://www.sciencedaily.com/releases/2016/09/160907082054.htm

Kommer Tragikvärket att reagera? Informera om hur farligt det är?

Lika troligt som att de börjar bry sig om motorcyklisters säkerhet...:(
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Ja, visst är det en fantastisk poliskår vi har som river en anmälan på eget bevåg.:3freak

polisen bestämmer väl själv om ärendet har nog med bevisning för att skickas till åklagaren eller inte...

åklagaren bestämmer väl själv om ärendet duger för att väcka åtal eller inte...

mvh
 

Anestesisyrran

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2015
Ort
Boden
Hoj
Triumph Street Triple R -16
För oss som kör motorcykel borde det vara en självklarhet när vi dagligen ser bilar utan medveten förare vid ratten men nu har du argument om forskning att hänvisa till när mobilpratare säger att de är ofarliga i trafiken.

I morse hörde jag det här på radion...

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=6527325

När hjärnan jobbar hårt för att lösa ett problem kan den dämpa störande ljud för att fokusera på det ögat ser, visar forskning från Linköpings universitet.

Forskare vid Linköpings universitet stoppade in några ungdomar i en magnetkamera och bad deltagarna att lösa visuella problem samtidigt som de blev utsatta för störande ljud.

Då såg forskarna vad som händer i hjärnan när försökspersonerna skulle koncentrera sig. Hjärnan prioriterar bara ett sinne i taget, så i den visuella problemlösningen dämpar hjärnan aktiviteten i hörselcentrum för att få fokus.

Men hjärnan dämpar inte bara intrycken utifrån, den tystar vårt inre också.

– Det är till och med så att delar av känslohjärnan också dämpas när vi koncentrerar oss. För att skydda sig så stänger hjärnan av andra delar oavsett om det handlar externa saker som ljud eller det emotionella, säger Jerker Rönnberg professor i psykologi vid Linköpings universitet.

Det är inte bara hörseln som kan dämpas. Även om de inte testade det omvända scenariot är Jerker Rönnberg övertygad att hjärnan kan dämpa det visuella intrycken för att lyssna bättre.

Att när vi till exempel samtidigt pratar i telefon som vi kör bil så dämpar hjärnan det visuella för att koncentrera sig på det vi hör.

– Man kan lätt förstå att det kan bli katastrofalt, om du ser men ändå inte ser. Det kräver så pass mycket koncentration för att prata med någon på ett vettigt sätt, att det kommer dämpa allt annat och i det här fallet synintryck.


Det finns publicerat också

Referens: P. Sörqvist et al. "Concentration: The Neural Underpinnings of How Cognitive Load Shields Against Distraction." 2016. DOI: 10.3389/fnhum.2016.00221

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4870472/

https://www.sciencedaily.com/releases/2016/09/160907082054.htm

Kommer Tragikvärket att reagera? Informera om hur farligt det är?

Lika troligt som att de börjar bry sig om motorcyklisters säkerhet...:(

Känner igen fenomenet, jag har helt uppriktigt svårt att ha en konversation med någon som sitter bredvid i det främre passagerarsätet i bilen utan att känna att fokuseringen markant börjar dala. Men det kanske å andra sidan bottnar i att jag är man och min simultankapacitet inte tillåter två parallella aktiviteter. :hihi
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Det där är ju en av anledningarna till att jag aldrig skulle lyssna på en ljudbok i bilen. Tar för mycket fokus. Har svårt med ljudböcker över huvud taget men framför allt i bil låter jag bli.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Om vi är lite ärliga här nu, hur många av oss här pratar inte i mobilen själv under bilkörning? Jag kan klart bättra mig själv och säkert fler av oss, bra denna händelsen kom upp, man får sig en tankeställare. :rodnar

Jag har nu en perfekt ursäkt att inte svara när morsan gör sitt daglia telefonsamtal för att kolla att jag har långkallsingarna på????
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Jag har nu en perfekt ursäkt att inte svara när morsan gör sitt daglia telefonsamtal för att kolla att jag har långkallsingarna på????

Så det är alltså inte bara jag trots en ålder på 40 år som har en mor som verkar känna sig tvungen att ringa varje dag, helst ringer hon när man sitter i garaget med oljiga händer och håller på med något pilligt så att telefonen blir helt kladdig!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Bra gjort, och om du åker dit så blir det insamling på sporthoj, jag kan ordna den. Så, moraliskt är du home free, och ekonomiskt, och något fängelse blir det inte. Grattis. :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top