Blev man polisanmäld nu?

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Kommer åkande i vårt villaområde på väg hem från jobbet. Det är 50-skyltat och jag kör kanske i 30. Får syn på 10-åriga dottern på cykel och hon vänder och sätter av åt mitt håll på cykelbanan. 100-150 meter senare är det en säkerhetsbusshållsplats med avsmalningsfält så det inte skall gå att köra om bussen (och således inte mötas heller).

Väl framme vid busshållsplatsen så skall dottern över vägen och jag stannar mitt i avsmalningsfältet som är ca 15-20 meter långt. Mötande ett hundratal meter bort kommer en bil.

Dottern som är väldigt försiktig i trafiken kliver av cykeln för att gående korsa vägen. Dottern tittar åt mitt håll för att få nån form av bekräftelse att gå över och när jag ser bilen bromsa in så får hon en nick och går. Bilen är i det läget kanske 5 meter från henne och rullar framåt i sån fart att jag bedömmer att den skall självstanna inom 2 meter.

Då helt från ingen stans tar det Ford Fiestaliknande bilhelvetet fart och rundar dottern. Hon rycker åt sig cykeln och ramlar mitt i gatan. Det är 10-20 cm mellan cykeln och framskärmen på bilen.

Jag står fortfarande still mitt i avsmalningsfältet och den enda reaktionen från min sida är troligtvis vita knogar runt bromshandtaget.

Bilen girar höger och studsar upp med två hjul på trottoaren för att runda mig men det sitter feta stolpar just för att undvika sånt så Forden tvärnitar med sidorutan precis i jämnhöjd med mig och kommer inte längre.

I bilen sitter en kärringjävel på 55-60 med en cigg i munngipan och en mobiltelefon i örat och babblar som fan. Det brister ganska ordentligt för mig och jag har inte fullständig kontroll på vad och hur jag kommunicerade men jag slog ner ciggen och sulade mobiltelefonen genom bilen i sidorutan på andra sidan.

Efter en lång verbal avhyvling där jag troligtvis hotade med både bilbrasa och avrättning så körde jag därifrån.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det märker du vad det lider, om det inte läggs ner i brist på spaningsuppslag.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Det är bara åka raka vägen till IKEA och välja gardiner till din framtida cellbostad på Kumlaanstalten :gnissla
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Sånt pack måste man slita ut ur bilen genom rutan. Varför gjorde du inte det?
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Jag bor själv vid en väg och har hotat en och annan som inte kan stanna på övergångsstället när dottern ska till skolan. Men trots allt ska handgemäng eller sabba folks saker inte accepteras, iaf såvida inget har hänt som befogar. (påkörd, skadad etc.) Men jag vet känslan och man reagerar instinktivt, men måste lugna mig, annars är nog jag större risk är kärringarna med fimpar i munnen etc. :crash Eller än värre, gubbjävlar som börjar jiddra när man påtalar att man kanske bör stanna och släppa fram barn som står vid övergångsstället och väntar. :smasha

ps: Finns rätt gott om hojåkare som inte kan respektera vare sig hastighet eller övergångsställen heller. :fakta
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Jag höll på att göra detta till en politisk diskussion om varför polismyndigheten och en rad andra inte fungerar i detta landet och vad jag tycker om folk som inte har förstått att det var hit det skulle leda och än är det inte över.

Men jag säger bara: Inte en jävel kommer att utreda om du bara nekar, om de ens hör av sig. Så oroa dig inte.
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Tror inte det heller kommer hända så mycket, men, mobilgrejen kan i så fall vara det som skulle kunna leda till något. (om den gick sönder då vill säga)
 
Last edited:

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
Jag hade polisanmält kärringen och hoppas på att dom drar in kortet för kärringen.
Vilken jävla tur att det gick bra!
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Förbannat jävla mobilpratande på majoriteten av bilförarna i dagens trafik.
Det börjar ju spåra ur fullständigt.
Folk kommer bli ( har säkert redan skett ) ihjälkörda av dessa mongon.

När skall myndigheter och politiker vakna upp och ta tag i problemet.

Denna veckan har jag blivit trängd 3 ggr av mobilpratande dårar. Ena gången var det tiktigt nära att jag gick omkull.....:mad: För att inte prata om alla andra som man sett och som verkar helt frånvarande i trafiken.
 

Täppas

Guest
...I bilen sitter en kärringjävel på 55-60 med en cigg i munngipan och en mobiltelefon i örat och babblar som fan. Det brister ganska ordentligt för mig och jag har inte fullständig kontroll på vad och hur jag kommunicerade men jag slog ner ciggen och sulade mobiltelefonen genom bilen i sidorutan på andra sidan....

Jag gillar't, tror budskapet gick fram och kanske hon blir lite observantare på sin omgivning ett tag... :tummenupp
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Om vi är lite ärliga här nu, hur många av oss här pratar inte i mobilen själv under bilkörning? Jag kan klart bättra mig själv och säkert fler av oss, bra denna händelsen kom upp, man får sig en tankeställare. :rodnar
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Om vi är lite ärliga här nu, hur många av oss här pratar inte i mobilen själv under bilkörning? Jag kan klart bättra mig själv och säkert fler av oss, bra denna händelsen kom upp, man får sig en tankeställare. :rodnar
Jag har faktiskt slutat med det, helt.
Svarar inte när jag kör bil och stannar när jag ska ringa upp, har kommit på mig själv med att inte ens veta vilken väg jag åkt när jag pratar i telefon.

@TS, jag hade gjort likadant.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Om vi är lite ärliga här nu, hur många av oss här pratar inte i mobilen själv under bilkörning? Jag kan klart bättra mig själv och säkert fler av oss, bra denna händelsen kom upp, man får sig en tankeställare. :rodnar

Kör man för fort får man böter/blir av med körkortet. Sätter man cruisecontrolen på hatsighetsgränsen går dte så brutalt långsamt att man blir uttråkad. Lösningen för att slippa uttråkning och samtidigt undvika böter är ju cruise control och spela pokemon ;)
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Prata i mobilen gör nog de flesta, men jag tycker det är stor skillnad på att använda handsfree. Väldigt många har ju en stor smartphone tryckt mot kinden ( ofta den vänstra ) och ser därför väldigt lite åt vänster. Dålig uppmärksamhet runt fordonet helt enkelt. Sen så är väl det en jätteskillnad på att prata och att sms:a och facebooka. De två sista företeelserna verkar bara öka. Väldigt många face down-förare numera. Sen har det tydligen också blivit populärt att spela Pokémon Go medans man kör bil......:huvet Sen ska det pysslas med barn och andra saker ibilen samtidigt som det skall pratas i mobilen.:dummer
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har faktiskt slutat med det, helt.
Svarar inte när jag kör bil och stannar när jag ska ringa upp, har kommit på mig själv med att inte ens veta vilken väg jag åkt när jag pratar i telefon.

@TS, jag hade gjort likadant.

Vi tillhör en minoritet som inte pratar i telefon när vi kör... :(

Att dessutom köra hoj och prata i telefon är i mitt tycke ännu mer korkat. Men så tillhör jag en minoritet som inte behöver vara uppkopplad dygnet runt heller. :fakta
 

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
Kommer åkande i vårt villaområde på väg hem från jobbet. Det är 50-skyltat och jag kör kanske i 30. Får syn på 10-åriga dottern på cykel och hon vänder och sätter av åt mitt håll på cykelbanan. 100-150 meter senare är det en säkerhetsbusshållsplats med avsmalningsfält så det inte skall gå att köra om bussen (och således inte mötas heller).

Väl framme vid busshållsplatsen så skall dottern över vägen och jag stannar mitt i avsmalningsfältet som är ca 15-20 meter långt. Mötande ett hundratal meter bort kommer en bil.

Dottern som är väldigt försiktig i trafiken kliver av cykeln för att gående korsa vägen. Dottern tittar åt mitt håll för att få nån form av bekräftelse att gå över och när jag ser bilen bromsa in så får hon en nick och går. Bilen är i det läget kanske 5 meter från henne och rullar framåt i sån fart att jag bedömmer att den skall självstanna inom 2 meter.

Då helt från ingen stans tar det Ford Fiestaliknande bilhelvetet fart och rundar dottern. Hon rycker åt sig cykeln och ramlar mitt i gatan. Det är 10-20 cm mellan cykeln och framskärmen på bilen.

Jag står fortfarande still mitt i avsmalningsfältet och den enda reaktionen från min sida är troligtvis vita knogar runt bromshandtaget.

Bilen girar höger och studsar upp med två hjul på trottoaren för att runda mig men det sitter feta stolpar just för att undvika sånt så Forden tvärnitar med sidorutan precis i jämnhöjd med mig och kommer inte längre.

I bilen sitter en kärringjävel på 55-60 med en cigg i munngipan och en mobiltelefon i örat och babblar som fan. Det brister ganska ordentligt för mig och jag har inte fullständig kontroll på vad och hur jag kommunicerade men jag slog ner ciggen och sulade mobiltelefonen genom bilen i sidorutan på andra sidan.

Efter en lång verbal avhyvling där jag troligtvis hotade med både bilbrasa och avrättning så körde jag därifrån.


Jag är mest förvånad över att ingen reagerar på hur det gick för flickebarnet..
Kunde ju blivit en rejäl jävla tragedi, men vad det verkar så klarade hon sig undan oskadd..
Tråkigt att hon ska behöva lära sig den vägen att de flesta bilister är dumma i huvudet..
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top