Ny hojåkare :)

!mange

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2016
Ort
Luleå
Hoj
?tba
Tjena!
Efter något års velande blev det äntligen av att fixa kortet! Nu väntar väl den längsta jävla vintern man varit med om till nästa säsong börjar igen.. :huvet
Ingen hoj inköpt än så får väl fördriva tiden med att kolla runt på några alternativ, förslag på det är välkommet :)
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Vad vill du köra för hoj då? Naket? Supersport? Budget?
 

!mange

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2016
Ort
Luleå
Hoj
?tba
Suktat efter en cbr600rr lääänge men försäkringarna är ju vad dom är på dom typerna :) blev iofs lite bättre i år när man fyllde 30. kikat annars lite på en kawa z750/800? har inte testat så många hojar, mt07 och xj6 är dom ja testat tidigare. Tänkte lägga mig kring 40-50 000..
Blir mest stadskörning blandat med lite landsväg
 

Legend.Nico

Nikola Kalesi
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Z800 ABS -16
Suktat efter en cbr600rr lääänge men försäkringarna är ju vad dom är på dom typerna :) blev iofs lite bättre i år när man fyllde 30. kikat annars lite på en kawa z750/800? har inte testat så många hojar, mt07 och xj6 är dom ja testat tidigare. Tänkte lägga mig kring 40-50 000..
Blir mest stadskörning blandat med lite landsväg

Z800 är starkt att rekommendera väldigt smidig och lättkörd, ser bra ut och är billig att försäkra!
Bromsarna är extremt bra på den
Jag är väldigt nöjd med min....
 

Leo86

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2016
Ort
Norrtälje
Hoj
1996 Suzuki VX800
Köpte en äldre modell Vx 800 -96 från Suzuki en bra första hoj.
Man sitter väldigt bekvämt, den är lättkörd, bra vrid, härligt ljud från sin V twin motor. Kardandrift mm
Billig att försäkra och i inköp om nu nått skulle hända med den så är det ingen ekonomisk katastrof.
Men man suktar ju efter nått ännu värre men det får vänta till man är mer erfareni sadeln!:D:D:
 

Panigale899

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2016
Ort
Ystad, Sweden
Hoj
2014, Ducati Panigale 899
Jag hade en Yamaha Bulldog, billig och jätte trevlig hoj. Sedan blev det Ducati och nu är jag fast. Blir aldrig något annat än Ducati.:rock
 

erebos

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2016
Ort
Storvreta
Hoj
1998, Suzuki gsx750R
Även jag tog mitt kort i år. Köpte mig en Suzuki Gsxr 750 -98. Har varit sugen på den sen den släpptes. Pröjsar ganska exakt 3000kr per år, helförsäkring. Reggad som strypt. Den ostrypta kostar runt 5000kr per år, helförsäkring. Jag är 41 år gammal. Ångrar inte valet en gång. Bara för att man kan dra så behöver man inte göra det. Det räcker med att veta om det. ;) Inte den mest bekväma körställningen om man ligger i stadstrafik / upp till motorvägsfart. Det är den enda nackdel för mig som jag kommer på.

Skickat från min E6653 via Tapatalk
 

Krille 27.5

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2016
Ort
Hässleholm
Hoj
-
Lånar tråden lite.

Är ny som MC-förare, och ska köpa min första hoj till våren.

Blir troligtvis en begagnad. Så min fråga till er, vad ska man tänka på vid köp av begagnad hoj?

Alla tips uppskattas!

Tack på förhand. :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top