Serverbyte denna vecka

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Hej, jag kommer byta server denna vecka. :näsblod

Anledningen är att jag valde en lite dyrare setup i vintras då Motorrad förvärvade sajten. Ville garantera prestandan liksom, men som nu visat sig inte behövts. Så byter nu till en som i princip är 40% billigare med ändå exakt samma spec.

Just nu pågår en rsync från produktionsservern till den nya. Det ser inte ut att påverka sajten nämnvärt, men om ni känner av viss seghet så är det för att 50+ gigabyte av filer synkas till en annan servern. Detta görs dagtid så jag snabbt under kväll / natt kan byta serverns IP och ha synkningen gjord väldigt snabbt (DB, plus några få saknade filer).

För säkerhets skull så behålls båda servrar igång under en kortare tid för att garantera fortsatt bra prestanda.

Ville bara informera! :glömdet
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Blir asbra och ditt arbete med sporthoj.com uppskattas av oss som föredrar sidan framför annat trams som fb mfl.


sporthoj.com rulels :yoparty
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Rsynkningen av filer är nu klar iaf! 54 gb. En DB dump kommer köras senare ikväll. Då kommer även sajten stängas ned tillfälligt för att se till att inget blir korrupt. Om allt går bra i testmigreringen så kommer själva bytet troligen ske imorgon någon gång.
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Hej Swedie
Efter server bytet kan jag inte läsa PM, jag kommer inte in i foruminställningarna heller.
Har du något tips?
mvh

ps jag får felmeddelande "HTTP error 500" vilket jag har googlat på och det verkar vara serverproblem.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top