MotoGP Aragon - Gran Premio Movistar de Aragón

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, nu är det dags för nästa GP-helg. Aragon!
Miller ska ersättas av Hayden.
Smith ska ersättas av A.Lowes igen.

Kommer Pedrosa ha farten uppe på Aragon med måntro?

Och tiderna utan spoilers: http://www.motogp.com/en/schedule/ara
 
Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Lorenzo brukar va bra på Aragon. I övrigt hoppas jag Rossi tar mycket mer poäng än MM.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hoppas på en hård fight mellan Yammor, Duccar, Suckar, Hyndor å satelliter. :)

I övrigt hoppas jag MM tar mer poäng än alla andra. :tungan ;)
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Hoppas MM får problem med ett tändstift eller en snäll punktering och att VR vinner. För övrigt anser jag att Kartago bör förgöras. :tungan
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Äntligen dags igen! :banana
Nu får faan Rossi skärpa sig och spöa skiten ur de andra. Det här duger inte. Han måste ju vinna loppen om han skall ha någon chans på titeln. :7peta
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Kan inte Alatalo göra en tippning? Snälla?
Det vore kul att höra hur du tänker, du sitter trots allt inne med ett antal bedömningspunkter och verkar ha god koll på hur de kan tolkas.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Otroligt svårtippat då detta har varit en bra Honda-bana men Yamaha är bättre än förut och även om Ducati inte varit bra här så kommer bakrakan hjälpa dom med bäst eld i spisen.
Även förra racet gör det klurigt då VR slog JL i perfekta förhållanden samt att DP kan ha hittat formen. Sen tror jag att MM är sjukt trött på att safe-köra och vill stå överst vilket brukar bli underhållande...

1. DP
2. VR
3. AI
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Otroligt svårtippat då detta har varit en bra Honda-bana men Yamaha är bättre än förut och även om Ducati inte varit bra här så kommer bakrakan hjälpa dom med bäst eld i spisen.
Även förra racet gör det klurigt då VR slog JL i perfekta förhållanden samt att DP kan ha hittat formen. Sen tror jag att MM är sjukt trött på att safe-köra och vill stå överst vilket brukar bli underhållande...

1. DP
2. VR
3. AI

Jo, och han har ju en tillräcklig buffert för att kunna nolla ett race och fortfarande sitta skapligt säkert i titelfajten, så hornen kan ju komma ut. Han har ju sett lite mer ut som gamla vanliga MM de senaste racen, även om han backar av när han inser att hojen inte håller hela vägen. Kul att se när han kör för vinst, han, rossi och pedrosa bjuder ju på riktigt snygga och spännande fajter när det funkar. AI har ju varit med i ett par spännande frontfajter med.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Är det klart att Iannone kommer att köra eller är det fortsatt vila/rehab som gäller för honom?
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Är det klart att Iannone kommer att köra eller är det fortsatt vila/rehab som gäller för honom?

Hoppas verkligen han är fit for fight. Saknade honom sist. Han förgyller ju verkligen MotoGP med sin närvaro.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Hoppas verkligen han är fit for fight. Saknade honom sist. Han förgyller ju verkligen MotoGP med sin närvaro.

Helt klart! MotoGP är inte riktigt samma sak utan The Maniac! Lite offtopic nu, men det ska bli enormt roligt att se honom på Suzuki nästa säsong.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Kan inte Alatalo göra en tippning? Snälla?
Det vore kul att höra hur du tänker, du sitter trots allt inne med ett antal bedömningspunkter och verkar ha god koll på hur de kan tolkas.

Jag håller inne med tipset tills jag vet vilka däck vi får. Lite ironiskt att man vet detta en säsong i förväg i Moto2 men först två dagar innan i MotoGP...French style så in i helvete...

Annars brukar ju all tre spanjorer (MM, JL och DP) vara bra på Aragon samtidigt som den är en av få banor där den gamla Ducatin var konkurrenskraftig även i torrt. Så fram tills jag vet något om däcken så tippar jag Nicky Hayden, motiverad av gamla minnen.
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Så fram tills jag vet något om däcken så tippar jag Nicky Hayden, motiverad av gamla minnen.

Underkylt regn minusgrader å bara Hayden på spikdäck då?:7peta
(Gillar & saknar honom dock)

Intressant att du lägger så stor vikt vilka däck dom kör på.
Visste inte det skilde så mycket att det kan gynna olika förare / fabrikat från bana till bana.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Är det varmt och skönt tror jag att Pedrosa kommer att vara med och stångas i den absoluta toppen. Han och Rossi hade ju en rätt skön fight på Aragon förr året.

JLo verkar ju "ur form", även i torrt så honom tror jag inte på.

Marquez ramlade ju jakten på Lorenzo förra året, men verkade snabb då, så jag tror att vi får se honom i toppen också. Dessutom har han för psykets skull inte råd att vara efter Rossi så värst många fler gånger om han ska rå hem titeln på ett värdigt sätt i år.

Sen ska man ju inte glömma att det nu varit åtta olika vinnare de senaste racen, så varför inte tippa att Bautista gör sitt livs race och sätter Aprilia högst upp på pallen ;)

1. Marquez
2. Pedrosa
3. Rossi
4. Ianonne (om han nu kör)
5. Lorenzo
6. Mav
7. Dovi
8. Crutch
9. Aleix
10. Petrucci
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Så fram tills jag vet något om däcken så tippar jag Nicky Hayden, motiverad av gamla minnen.
Aha, anar en gammal mustig historia kring tidigare framgångar som måhända innefattar såväl Tapas som Sardana och gitarrknäppande :)

När det gäller däcken så har jag kanske missuppfattat situationen, men är det så att Michelin redan idag har "stabiliserat" sitt utbud till ett antal blandningar som det börjar finnas data på? Jag hade annars uppfattat att de fortfarande mixtrade lite med blandningarna för att hitta rätt för respektive bana...

I det förra fallet är det ju lite märkligt om de inte kan meddela vilka av de kända blandningarna de avser att erbjuda inför tävlingshelgerna...
 
Last edited:
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top