Wsbk 2016

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Slås av hur svagt intresset för World Superbike är här på SH nuförtiden. Förr brukade man ju till och med hitta en silly season tråd även för WSBK samt trådar om vart och vartannat race. Eftersom jag inte hittar något om nuvarande säsong så tar jag mig friheten att skapa en tråd för resten av säsongen.

Någon mer som följer WSBK i år? Fantastiskt spännande mästerskap nu efter dagens race på Lausitzring! Vem tror ni kommer stå som mästare vid säsongsavslutningen? Rea eller Sykes? Chaz borde ju rimligtvis vara för långt efter även om han visar fin form.
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Jag tycker att WSBK är roligare att kolla på än t,ex MotoGP. Men de senaste veckorna har jag haft problem med att hitta sidor som visar racen. Var ska jag leta?

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
jag tycker wsbk va mer spännande för några år sedan. Numera är det jämnare i motogp. Men jag ser det alltid ändå. Jag tror Rea tar det trots 0p idag
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Jag tycker att WSBK är roligare att kolla på än t,ex MotoGP. Men de senaste veckorna har jag haft problem med att hitta sidor som visar racen. Var ska jag leta?

Skickat från min A0001 via Tapatalk

Eftersom jag flyttat till landet och inte ordnat tv-kanaler än så har jag ful-lånat från "racing for me" de senaste racen. Brukar kunna gå att se ett par timmar efter racen iallafall.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
jag tycker wsbk va mer spännande för några år sedan. Numera är det jämnare i motogp. Men jag ser det alltid ändå. Jag tror Rea tar det trots 0p idag

Håller med om att det var mer spännande för några år sedan men tycker ändå att årets säsong är på väg att bli riktigt intressant. Två teamkamrater och f.d vänner som numera verkar tycka genuint illa om varandra som slåss om titeln. Nästa säsong kan nog bli riktigt intressant. Bradl och Hayden på en ny Blade. Davis, som verkar fått upp farten, tillsammans med Melandri på Ducati och en nysatsning av Aprilia med Laverty.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Håller med om att det var mer spännande för några år sedan men tycker ändå att årets säsong är på väg att bli riktigt intressant. Två teamkamrater och f.d vänner som numera verkar tycka genuint illa om varandra som slåss om titeln. Nästa säsong kan nog bli riktigt intressant. Bradl och Hayden på en ny Blade. Davis, som verkar fått upp farten, tillsammans med Melandri på Ducati och en nysatsning av Aprilia med Laverty.

Ja jag tror också nästa säsong blir bra. Svårt att sia i vem som kommer va starkast då
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tycker att WSBK är roligare att kolla på än t,ex MotoGP. Men de senaste veckorna har jag haft problem med att hitta sidor som visar racen. Var ska jag leta?

Skickat från min A0001 via Tapatalk

Det har varit sommaruppehåll de senaste veckorna, så det kanske är därför det inte funnits några race?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har följt det, men det var lite tråkigt hur Rea drog iväg, och Chaz kastade bort massor av poäng, men det verkar kunna ta sig igen nu den här helgen.
WSS brukar alltid vara underhållande att titta på.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Har följt hela säsongen. Riktigt kul nu när man lärt känna alla förarna.
Synd att de hade så jättelångt sommaruppehåll.
Hoppas på en tät fight om titeln. Rea har ju klar fördel, men Sykes har helt klart chansen.
Inte minst mtp att Rea fortfarande (?) har problem vid nedväxlingarna på sin hoj. Konstig att de inte hittat någon lösning ännu?
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Och idag kraschade Sykes omgående......så då var den titelfighten över. :(

Men grattis till Alex de Angelis för en fin andraplats. Första podium för Aprilia! Vilken comeback efter den fruktansvärda kraschen i Japan, förra året. :tummenupp
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Och idag kraschade Sykes omgående......så då var den titelfighten över. :(

Men grattis till Alex de Angelis för en fin andraplats. Första podium för Aprilia! Vilken comeback efter den fruktansvärda kraschen i Japan, förra året. :tummenupp

Har svårt för Sykes så jag grät inte. Men för spänningen i mästerskapet va det inte bra
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Såg faktiskt båda racen, i och med att min passion för motorcyklar ökat mer och mer sista två året så har jag börjat följa Moto3 och Moto2 med.

Blev jäkligt spännande igår när det regnade och racet blev försenat två gånger. Men inte riktigt samma puls som när MotoGP skall köras i regn, men kul att titta på ändå.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Håller med, WSBK är kul att följa, men MotoGP då går pulsen upp! :tummenupp
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Håller med om att intresset är lågt här på SH men att det nästan är lika lågt på motorrad är förvånande.

Tisdag idag och ännu inte ett ord från helgens lopp här på mc nytt i världen som läggs in från motorrad vad jag förstår.
Smäller tydligen högre med att skriva om kommande tidning.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Har kollat alla race sedan 2012, men som några andra säger så kan jag inte heller se det live, utan får titta i efterhand. Gillar serien och upplägget de har.

Dock har ju Rea, sedan han fick toppmaterial varit helt överlägsen, även om han sett lite svajig ut de senaste racen. Hoppas att nyrekryteringarna inför nästa säsong kan ändra lite på det.

Bradl och Hayden förtjänar ju dock lite bättre material för att komma till sin rätt.

Också förvånad att Karel Abraham som sitter på hyfsat material inte gör det bättre.

Lorenzo Savadori och Mikael Van der Mark är ju klart seriens framtidslöften som jag ser det. Kanske får vi se dem i MGP framöver?

Chaz Davies skulle med en lite bättre start nästa år kunna vara med på allvar och slåss om titeln.

Även Eugene Laverty borde kunna bli farlig nästa år, unnar faktiskt honom en titel i WSBK. Känns som att han alltid haft sån jävla otur tidigare.

Hoppas också att BMW får tummen ur r***n och satsar lite mer. Vad fan är det när man har en av världens bästa superbikes och är ett megaföretag? Man kan knappeligen hävda att det är för dyrt, eller det kan man väl, men då får man också stå ut med att betraktas som ett jävla snålföretag. Att varken ha en rejäl satsning i varken WSBK eller MGP känns klent i mitt tycke. Nu har jag iofs hört något om att de ska fabrikssponsra ett stall nästa år, hoppas det blir så också.

Hoppas också att Yamaha får till sin hoj lite bättre till nästa år, den borde ju helt klart kunna vara med och kriga mer i toppen än vad den gör idag. Jag tror knappast att det beror på förarna i det här fallet, även om jag anser att Lowes fortfarande har en del att bevisa.

Avslutningsvis borde ju även Suzuki kunna lägga sig i lite med sin "nya" gixxer, även om den på pappret inte verkar kunna spöa många av dagens hojar, så borde den ju åtminstone vara bättre än den gamla.

Gogo WSBK!!! :yoparty (och WSS :p)
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Kan bara hålla med flera av ovanstående att pulsen är lite högre under MotoGP även om jag uppskattar WSBK. Hoppas som CoBz på en mer spännande nästa säsong. Känns som om att uppmärksamheten runt Superbikes borde öka med mer kända namn som Bradl och Hayden och att en kille som Lowes gör bra ifrån sig i motogp.
Blev ett fan av vd Mark i helgen! Såg ni hur många volter den hojen gjorde och ändå plockar han upp den och håller åttonde platsen in i mål!
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Kan bara hålla med flera av ovanstående att pulsen är lite högre under MotoGP även om jag uppskattar WSBK. Hoppas som CoBz på en mer spännande nästa säsong. Känns som om att uppmärksamheten runt Superbikes borde öka med mer kända namn som Bradl och Hayden och att en kille som Lowes gör bra ifrån sig i motogp.
Blev ett fan av vd Mark i helgen! Såg ni hur många volter den hojen gjorde och ändå plockar han upp den och håller åttonde platsen in i mål!

Ja han tog nog pris för mest kraschade hoj över mållinjen :crash

http://www.motorcyclenews.com/sport...mark-finishes-race-on-severely-damaged-honda/
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kan bara hålla med flera av ovanstående att pulsen är lite högre under MotoGP även om jag uppskattar WSBK. Hoppas som CoBz på en mer spännande nästa säsong. Känns som om att uppmärksamheten runt Superbikes borde öka med mer kända namn som Bradl och Hayden och att en kille som Lowes gör bra ifrån sig i motogp.
Blev ett fan av vd Mark i helgen! Såg ni hur många volter den hojen gjorde och ändå plockar han upp den och håller åttonde platsen in i mål!

VdM är en rätt kul förare att se köra rent allmänt. Han har en lite lagom aggressiv stil, och det ser allmänt snyggt ut när han kör.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Då va det slut på denna säsongen och Rea vinner igen. Ingen högoddsare direkt. Kan Davies ta det 2017 tro?
Är det okej att släppa fram sin teamkollega för att ge honom placering? Jag gillar det definitivt inte. Man ska förtjäna sin plats.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Då va det slut på denna säsongen och Rea vinner igen. Ingen högoddsare direkt. Kan Davies ta det 2017 tro?
Är det okej att släppa fram sin teamkollega för att ge honom placering? Jag gillar det definitivt inte. Man ska förtjäna sin plats.

Både ja och nej. Jag funderade lite kring det efter racet. Det är ju ett helt team som vinner tävlingar. Inte bara föraren. Teknikerna har stor del i vinsten också. Varför skulle hela teamet få tävla mot ett annat team?

Sedan så förtjänade han inte just den andraplatsen, men man borde få göra som de gör av ovan nämnda anledning. Jag är ingen större fan av det dock. Det blir lite löjligt.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top