Skillnad på power commander?

Marky85

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2016
Ort
Göteborg
Hoj
2007, Honda CBR 1000 RR
Tjena,

Tänkte skaffa power commander till min hoj. Honda cbr 1000 rr -07 med Yoshimura rs-5 slip on. Är det skillnad på Power commander? Tex power commander 5. Finns den i flera utföranden? Tänkte skaffa en byggande annars.

Någon med kunskap om det?

Mvh
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Om du ska ha en power commander och det finns en pc5 till din hoj så installera den då all mjukvara är bättre. Du har en slip-on på din hoj och inte ett helsystem du kommer då inte att få ut den effekten du vill.
 

Marky85

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2016
Ort
Göteborg
Hoj
2007, Honda CBR 1000 RR
Vet att det finns pc5 som passar. Dock vet jag inte om är specifik för varje hoj eller om det är samma till alla fast man bara har annan mappning beroende på vilken hoj man har? Räcker det med att bara gå in beställa första bästa pc5 eller måste man kolla upp så just den passar till ens egen modell?

Du men sen att man inte upp på samma effekt om man bara har slip on och inte fullt system ihop med pc5:an?
 

Marky85

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2016
Ort
Göteborg
Hoj
2007, Honda CBR 1000 RR
Sorry alla stavfel. Blir lite bortfintad av rättstavningsprogrammet emellanåt.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Vet att det finns pc5 som passar. Dock vet jag inte om är specifik för varje hoj eller om det är samma till alla fast man bara har annan mappning beroende på vilken hoj man har? Räcker det med att bara gå in beställa första bästa pc5 eller måste man kolla upp så just den passar till ens egen modell?

Du men sen att man inte upp på samma effekt om man bara har slip on och inte fullt system ihop med pc5:an?
PC är "unik" för resp hojmodell, självklart går det att byta kontaktstycken på kabelhärvan, däremot skilljer bl, a varvtalsområdet i mapparna så tar du fel där går det inte att mappa högre varvtalsområdet.
Är du inte tekniskt insatt i hur/om det går att modifiera så rekommenderar jag dej att välja en till just din hoj.

PC3USB eller PCV beror lite på vad du vill kunna göra.
Ren mapning och t,ex inkoppling av quickshift kan båda.

PCV är som tidigare sagts en modernare konstruktion med en massa möjligheter jämfört med PC3, dessutom finns en PTI version om du vill överladda,
Men som sagt, är det inget du behöver och du hittar en billig PC3 usb så funkar den med.

Läs på lite om skillnaderna innan du bestämmer dej :tummenupp
http://www.powercommander.com/powercommander/products/PowerCommanderV/powercommander_v.aspx
http://www.powercommander.com/powercommander/products/PowerCommander/powercommander_iii_usb.aspx
 
Last edited:

Marky85

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2016
Ort
Göteborg
Hoj
2007, Honda CBR 1000 RR
Tack för alla tipps!

Har beställt en pc5 idag som skulle passa till min hoj.
Största anledningen är för att få motorn att gå lite finare. Har fått vibrationer från motorn som går upp i styret som ej har varit förut. Har dividerat mig fram till att det eventuellt kan vara för att det kanske går lite snålt och får för lite bränsle. Så ska testa detta och se vad son händer.

Tack för alla tipps! Återkommer med uppdatering när jag installerat och testat.

Mvh
 

Marky85

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2016
Ort
Göteborg
Hoj
2007, Honda CBR 1000 RR
Hallå ja!

Skaffade mig en powercommander i dagarna samt installerade den idag med rätt mappning för min hoj med tillbehör. Blev en markant skillnad tycker jag. Inte i ren kraft kanske. Men mjukare finare gång i hojen och en klar förbättring på vibrationerna jag upplevt.

Tack för alla tips och respons på tråden :)

Mvh
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top