Friluftsbyxor med skydd?

Awe

Guest
Hej!

Jag använder mycket Fjällräven äventyrsbyxor i vardagen för att dem är smidiga, bekväma och praktiska. Det vore fint att köra hoj i sådana, men vore ännu bättre om det fanns lite skydd i dem, typ som MC-jeans som är förstärkta av kevlar etc, som Tobacco jeans fast det är friluftsbyxor/äventyrsbyxor. Militärbyxor är oftast starkare och har lite skydd som knäskydd, men jag har ej hittat sådana byxor med kevlar skydd eller liknande. Någons som har en lösning på detta? Typ kevlar underställ eller ngt liknande?

https://www.tobaccomotorwear.com/
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Finns det inte någon firma där man kan skicka in sina byxor så stoppar de in skydd i dem? Har för mig jag läst om det men minns inte om det bara var för jeans eller om de tar all byxor kanske. Någon kanske vet vad jag pratar om och kan ge länk.
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Finns det inte någon firma där man kan skicka in sina byxor så stoppar de in skydd i dem? Har för mig jag läst om det men minns inte om det bara var för jeans eller om de tar all byxor kanske. Någon kanske vet vad jag pratar om och kan ge länk.

Finns en firma i Finland man kan skicka sina kläder till och sen syr dom i kevlar, aldrig testat själv dock.
https://www.rusteprotection.com



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Varför ?
Är det inte bättre att använda för ändamålet avsedda byxor ?

jag använder själv " friluftsbyxor" ganska ofta, men inte när jag åker hoj ...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top