Ska min WR250f gå såhär?

swedishdragon

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha WR250f 2007 och Crf150RB 2010
Hej!
jag gjorde ett liknande inlägg på EnduroMX men fick inga bra svar där så försöker min tur här!

så, jag köpte nyligen en Yamaha WR250F från 2007 och jag tycker gasreponsen/bottendraget borde vara bättre. Som ni kan se på videon så nästan kvävs den när man fort rappar på gasen, samma sak händer inte om man rullar på gasen. Dessa kännetecken får mig att acceleratorpumpen inte hänger med, men ni som kan mer kanske kan hjälpa till iallafall.
Som ni kan se i slutet av klippet så funkar det helt okej att köra som vanligt i skogarna, men om det finns mer att ge eller om det är skadligt för hojen att köras i nuvarande skick så får ni jättegärna säga det!
Den kom med ett avgassystem från yz250f, den lät då alldeles åt helskotta för mycket så jag kör med original dämpare och det minsta slutröret (original insats.)
Kan motståndet ändrats så mycket att bestyckningen blivit helt fel och därför göra såhär mot mig?
Bör även tillägga att jag inte är överdrivet händig, jag kommer till exempel lämna in den till Yamaha för ett kolvbyte, som om det är något svårt att fixa och inte ger en dunder-skillnad får det nog vara som det är. :)
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Ja de är bara accpumpen som fastnat eller skit i munstycket för accpump. Du får hoppas accpumpsmunstycket är rent för de sitter wrångt till man måste klyva förgasaren i tre delar för att komma åt det. Börja med att kolla att accpumpsstången rör sig mekaniskt.
 

swedishdragon

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha WR250f 2007 och Crf150RB 2010
Om armen rör sig som den ska, är det värt att hålla på med eller ska jag vänta tills jag ändå byter kolv och nämna detta när jag lämnar in den? :)
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Tror du det blir bättre fart på cykeln för att du byter forum?Din 250 ger väl typ 10hk på dom där varven och om du bara vevar på med gasen kommer du att kväva den oavsett vad du gör med accpumpen...
 

swedishdragon

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha WR250f 2007 och Crf150RB 2010
Tror du det blir bättre fart på cykeln för att du byter forum?Din 250 ger väl typ 10hk på dom där varven och om du bara vevar på med gasen kommer du att kväva den oavsett vad du gör med accpumpen...

Som sagt så var jag på de varven och gasade som jag gjorde för att tydligare visa vad hojen gjorde, tycker du jag varvade för lite i andra halvan av klippet när jag körde normalt också?
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Om armen rör sig som den ska, är det värt att hålla på med eller ska jag vänta tills jag ändå byter kolv och nämna detta när jag lämnar in den? :)

De är inte skadligt att köra med felande accpump så du kan vänta till service om du vill. Om de inte sitter bränslefilter på bensinslangen så sätt dit det för filtret i tanken kan missa partiklar som sätter sig i accpumpsmunstycket.
Accpumpsmunstycket måste också va vridte rakt in mot trottelnålen strålen får hämst gärna träffa trottelnålen så strålen splitras.
De är väldigt vanligt att accpumpsstången tjärvar pga grus/skit som kommit ner i accpumpsstångens löphål så kolla åtminstonde så den rör sig utvändigt när du gasar.
 

swedishdragon

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha WR250f 2007 och Crf150RB 2010
De är inte skadligt att köra med felande accpump så du kan vänta till service om du vill. Om de inte sitter bränslefilter på bensinslangen så sätt dit det för filtret i tanken kan missa partiklar som sätter sig i accpumpsmunstycket.
Accpumpsmunstycket måste också va vridte rakt in mot trottelnålen strålen får hämst gärna träffa trottelnålen så strålen splitras.
De är väldigt vanligt att accpumpsstången tjärvar pga grus/skit som kommit ner i accpumpsstångens löphål så kolla åtminstonde så den rör sig utvändigt när du gasar.

Will do, tackar för seriöst svar! :)
 

Bowin

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2015
Ort
Urshult
Hoj
2012 Kawasaki Z750R
Hade lite samma bekymmer på min RM-Z 250. En ordentlig rengöring av alla munstycken löste problemet.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top