Ktm 1290 Super Duke GT

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Om du har stålars till att köpa en ny gt så vänta till september, då släpper dom den uppdaterade varianten med ny nos ;) tft display, keyless och allt möjligt smått och gott.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag är sugen på den mya GT’n....
Tycker dock att den är lite högt prisad.
Är det en bra hoj ?
(Kör idag en 1290 SAT)
 

Masen81

Medlem
Gick med
21 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT, Honda SH150i
Synd det, inget större fan av din MC om jag ska vara ärlig. Men vi i Stockholm har ju inte så mycket val

Nä det var trist att Hojcenter la ner. Dom 3500 kr inkluderade även gratis lånehoj över dagen.

Så typiskt nog frågade jag efter lånehoj även på Din MC, och märkte sen i efterhand på kvittot att det kostade 300 kr extra (om jag kommer ihåg rätt). Om jag vetat det had jag tagit pendeln istället... Så notan blev nåt på 4400 kr. Men som sagt, finns väl ingen konkurrens här längre.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Hej,

Vad tror ni om nya GT:n? Tycker inte riktigt de lyckats med utseende även denna gång, men den ser ju ok ut.

Nytt verkar mest vara elektronik (skärm,quickshift+ med mera) och facelift eller? Synd att de har så hög prislapp, tror det är en bra hoj. Verkar även gå att försäkra på mig, ca 11k utan handlarrabatten på bilsport och mc som brukar ge 30% rabatt.

EDIT: Om den har keyless hade ju det varit svin-najs, hatar nyckeln till hojen.
 
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Utseende på hojarna är inte KTMs starka sida och den här var väl ingen skillnad.
Det är mycket pengar, men jag ser ingenting på marknaden som lockar mer i samma prisklass.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag gillar utseendet på nya GT´n den är lagom "ful-snygg"
Det är en diskret sleeper för trötta gubbar :D
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Lite drygt att behöva betala 3700 spänn för att kunna wheela, fattar det som att det inte går att wheela ens om man stänger av MTC. Man måste köpa "track pack"
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Lite drygt att behöva betala 3700 spänn för att kunna wheela, fattar det som att det inte går att wheela ens om man stänger av MTC. Man måste köpa "track pack"

Är det det stort problem ?:va
Själv försäker jag hålla båda hjulen i backen :yoparty
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Mjaharå, då vart man ägare av en 1290GT '19...

Köpte den utan att provköra, men efter allt man läst lär den ju knappast vara en besvikelse. Dock ej kört någon twin på många år, och senaste hojen var en BMW K1300R. Man blir ju lite van vid det där hysteriska radfyraskriket.

Vad jag kan se i tråden är folk över lag nöjda med sina KTM.
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Grattis, vilken färg blev det? Tänker du köpa några tillval?

Blev en Vit... Var det enda som fanns i lager, men turligt nog var det vit jag ville ha också. KTM med orange fälgar är väl lite snabbare va?

Blev packväskor som tillval, kändes naturligt som första tillbehör. Sneglar lite på track pack och komfortsäte med värme också... Känns för övrigt förbannat dumt att på/av för wheelie-control ska vara ett jävla tillbehör... :3freak
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Jag har nu fått min 19..nu vill man ha bort gruset och lite högre temperaturer så man kan ut och åka:banana
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Blev en Vit... Var det enda som fanns i lager, men turligt nog var det vit jag ville ha också. KTM med orange fälgar är väl lite snabbare va?

Blev packväskor som tillval, kändes naturligt som första tillbehör. Sneglar lite på track pack och komfortsäte med värme också... Känns för övrigt förbannat dumt att på/av för wheelie-control ska vara ett jävla tillbehör... :3freak

Nice, hur mkt kostar väskorna? Du kanske fick något paketpris?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Lite drygt att behöva betala 3700 spänn för att kunna wheela, fattar det som att det inte går att wheela ens om man stänger av MTC. Man måste köpa "track pack"

Gissa om de har koll på målgruppen. De tjänar pengar. :fakta


Buy quality, cry once.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top