Ktm 1290 Super Duke GT

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Ok,,man kanske kan lära sig leva med klappret,,och som du säger mest i lågfart som det märks.

Irriterande, men ska enligt uppgift inte inverka menligt på funktionen. Tycker bara att det är lite märkligt att du har dessa problem på en -17. På 1290 S, och T är detta åtgärdat.
 

monza lalle

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
NorraSorunda
Hoj
-17 1290 GT
Irriterande, men ska enligt uppgift inte inverka menligt på funktionen. Tycker bara att det är lite märkligt att du har dessa problem på en -17. På 1290 S, och T är detta åtgärdat.

Min är tillverkad månad 1 2017 så det borde som du påpekar inte vara ett problem på min hoj.
Skall kontakta en annan säljare och höra vad dom har att säga.
 

Masen81

Medlem
Gick med
21 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT, Honda SH150i
Min är tillverkad månad 1 2017 så det borde som du påpekar inte vara ett problem på min hoj.
Skall kontakta en annan säljare och höra vad dom har att säga.

Skriv gärna här ifall du kommer fram till någon slutsats. Har samma åkomma; att framfjädringen känns lite glapp över vägskarvar etc. Inte brytt mig så mycket hittills, men eftersom min blir två år gammal snart så vore det ju trevligt att få det fixat på garanti om det går. Ska höra med DinMc ifall dom vet nåt...
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Var nere och hämtade en gt i helgen, 2017. Vilken maskin! Någon i tråden som har ett akrapovic slipon dom vill bli av med ?:)
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Ok, tack för svar ang försäkringspremien. 9100 blir det för mig på Svedea, 38 boendes i Svinninge.
Svårast blir som vanligt att försöka övertala sambon att vi behöver ny mc...
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Ok, tack för svar ang försäkringspremien. 9100 blir det för mig på Svedea, 38 boendes i Svinninge.
Svårast blir som vanligt att försöka övertala sambon att vi behöver ny mc...

Haha..har du ABS idag? Annars är ju det en bra anledning, du kan även välja till värme i sadel. Kanske kan bli bekvämare med det också.:tummenupp
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Haha..har du ABS idag? Annars är ju det en bra anledning, du kan även välja till värme i sadel. Kanske kan bli bekvämare med det också.:tummenupp

Dessvärre är jag bortskämd med både ABS ,dubbla USB uttag, tc mm så det argumentet går tyvärr bort - det skulle vara värmesadel i såfall. Har bara lite lösa funderingar på att byta i Duccen när det fortfarande finns garanti kvar, motkravet från min sambo är att nästa hoj ska jag ha i 5 år:näsblod

Så det gäller att välja noga:)
 

Masen81

Medlem
Gick med
21 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT, Honda SH150i
Skriv gärna här ifall du kommer fram till någon slutsats. Har samma åkomma; att framfjädringen känns lite glapp över vägskarvar etc. Inte brytt mig så mycket hittills, men eftersom min blir två år gammal snart så vore det ju trevligt att få det fixat på garanti om det går. Ska höra med DinMc ifall dom vet nåt...

I mitt fall verkade det vara styrlagret. Efter att dom justerade det känns det mycket bättre. Men så hade jag inget direkt klonkande heller utan mest glapp/vibrationer.
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Ang försäkring, har min hos bilsport mc. 9800/år(hel) smc rabatt plus rabatt för jag köpte hos säljare. Är 26 och bor i sundbyberg.
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Det är dax att lämna Hayabusan för en ny hoj.

Tankarna bollas mellan Aprilia 1100 Tuono Factory och Ktm 1290 Gt,n, (ja jag vet rätt olika hojar) Men det är dom enda som jag är sugen på.

Aprilian har jag kört är ju hur grym som helst, och försäkringen är löjligt billig 4700 hel/helår :)
Hade en 1290 Superduke innan busan och jag tycker att det var/är världens bästa hoj (älskar den) både på Europa touring och hemma. Men 18000 i försäkring Nää:mad:

Har sneglat lite på GTn och trodde att dom gjorde den till en snällare touring hoj.
men efter allt man hört och sett så verkar motorn ha liknande karaktär o hästar som SDn.
Och försäkringen för mig hamnar på 5700 :tummenupp
Så jädra synd bara att GTn är såå Jä, sjukt ful i fronten (hur fan tänker dom).
Kanske får provköra GTn först.

Ja nu har jag det jätte jobbigt stackars mig :(

bild på min gamla SD11755243_1632862283625301_2928198040186683369_n.jpg
 
Last edited:

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Det är dax att lämna Hayabusan för en ny hoj.

Tankarna bollas mellan Aprilia 1100 Tuono Factory och Ktm 1290 Gt,n, (ja jag vet rätt olika hojar) Men det är dom enda som jag är sugen på.

Aprilian har jag kört är ju hur grym som helst, och försäkringen är löjligt billig 4700 hel/helår :)
Hade en 1290 Superduke innan busan och jag tycker att det var/är världens bästa hoj (älskar den) både på Europa touring och hemma. Men 18000 i försäkring Nää:mad:

Har sneglat lite på GTn och trodde att dom gjorde den till en snällare touring hoj.
men efter allt man hört och sett så verkar motorn ha liknande karaktär o hästar som SDn.
Och försäkringen för mig hamnar på 5700 :tummenupp
Så jädra synd bara att GTn är såå Jä, sjukt ful i fronten (hur fan tänker dom).
Kanske får provköra GTn först.

Ja nu har jag det jätte jobbigt stackars mig :(

bild på min gamla SDView attachment 444075

Hej!
Lustigt att du också väljer mellan Apan o KTM´en, hade också dem som favoriter. Men det blev KTM och jag är grymt nöjd, du får ju grym premie också. Jag betalar 6500kr/år/hel vilket jag är nöjd.
 
Gick med
7 Jul 2015
Ort
Sösdala
Hoj
Suzuki Gsx-s1000f
Det är dax att lämna Hayabusan för en ny hoj.

Tankarna bollas mellan Aprilia 1100 Tuono Factory och Ktm 1290 Gt,n, (ja jag vet rätt olika hojar) Men det är dom enda som jag är sugen på.

Aprilian har jag kört är ju hur grym som helst, och försäkringen är löjligt billig 4700 hel/helår :)
Hade en 1290 Superduke innan busan och jag tycker att det var/är världens bästa hoj (älskar den) både på Europa touring och hemma. Men 18000 i försäkring Nää:mad:

Har sneglat lite på GTn och trodde att dom gjorde den till en snällare touring hoj.
men efter allt man hört och sett så verkar motorn ha liknande karaktär o hästar som SDn.
Och försäkringen för mig hamnar på 5700 :tummenupp
Så jädra synd bara att GTn är såå Jä, sjukt ful i fronten (hur fan tänker dom).
Kanske får provköra GTn först.

Ja nu har jag det jätte jobbigt stackars mig :(

bild på min gamla SDView attachment 444075
Själv kollar jag också runt lite. Duktigt sugen på Tuonon. Kollar även på Ducati Monster 1200s.

Skickat från min Honor 8 via Tapatalk
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Hej!
Lustigt att du också väljer mellan Apan o KTM´en, hade också dem som favoriter. Men det blev KTM och jag är grymt nöjd, du får ju grym premie också. Jag betalar 6500kr/år/hel vilket jag är nöjd.

Ja komiskt :D då dom inte ens spelar i samma liga.

Frugan va med o kolla på en svart/orange GT,och jag måste säga att den var jädra snygg,
och frugan tyckte nosen såg rå ut:hihi Jag har haft ett gäng Ktm och alltid vart nöjd både med hojarna o service.

man kanske riskar mer än man får ut med Aprilian?

kollade igår med Svedea 4867:- Hel/Helår Hm! det är ju sjukt billigt för en sån hoj,:va Nu börjar det luta över på en Gt...:D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top