Ktm 1290 Super Duke GT

Masen81

Medlem
Gick med
21 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT, Honda SH150i
Är det möjligt att använda Slip-Ons som är för 1290 Super Duke R på GT:n?

Ryktas om att avståndet mellan röret och upphängningshålet inte är exakt lika. Så beror på hur upphängningen till Slip-Onet är konstruerat.

Köpte själv ett Remus Hypercone och där är upphängningen lite skjutbar, så antar att den passar för bägge. Så det är inte jättemycket som skiljer i mått...
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag har fått samma fel på min tc-lampan tänds och effekten försvinner
Jag var inne på 100 milaservis på Hoj-Center i Länna men dom ville
inte åtgärda garantifel för att hojen inte var köpt av dom
ändå ska dom vara auktoriserad Ktm-verkstad ??

De kanske borde fundera på varför folk köper hojarna på andra ställen ....?
Eller , varför de är auktoriserade :Bugar
 

Bomagin

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2011
Ort
Hässelby
Hoj
Ktm 1290 Super Duke GT 690 enduro R
Nu är min spjällmotor på väg men stödet viste dom inte något om
Vad hände med ditt stöd?
 

Masen81

Medlem
Gick med
21 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT, Honda SH150i
Nu är min spjällmotor på väg men stödet viste dom inte något om
Vad hände med ditt stöd?

Piggen på stödet hade gått av, redan innan jag köpte hojen. Verkade hända alla, iaf dom tidigt byggda. Brydde mig inte så mycket om det själv, men fick ett nytt sidostöd till slut.
 

Bomagin

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2011
Ort
Hässelby
Hoj
Ktm 1290 Super Duke GT 690 enduro R
Min pigg är ok men när jag fäller ut stödet och den rullar en dm. framåt fälls stödet in och hojen välter
 

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
RC51
Är lite sugen på en 1290 GT, ska försöka få till ett provtillfälle i helgen! Sen får vi se vart det bär av. 5300:- hel/hel är ju inte farligt i försäkring heller, även om det är i översta laget vad jag vill betala :tungan Ni som har en vad tycker ni om det så här ett år senare?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Är lite sugen på en 1290 GT, ska försöka få till ett provtillfälle i helgen! Sen får vi se vart det bär av. 5300:- hel/hel är ju inte farligt i försäkring heller, även om det är i översta laget vad jag vill betala :tungan Ni som har en vad tycker ni om det så här ett år senare?

Se till att du köper en hoj med det nya oljefiltret. Det är ingen garanti när motorn skär för det gamla KTM original 2014-2016 oljefiltret tryckts ihop.
Exempel på utseende skillnaden.
https://www.knfilters.com/oil_filter/ktm_1290_super_duke_r.aspx
 

Masen81

Medlem
Gick med
21 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT, Honda SH150i
Är lite sugen på en 1290 GT, ska försöka få till ett provtillfälle i helgen! Sen får vi se vart det bär av. 5300:- hel/hel är ju inte farligt i försäkring heller, även om det är i översta laget vad jag vill betala :tungan Ni som har en vad tycker ni om det så här ett år senare?

Har inte varit sugen på att byta till nåt annat i vinter iaf. Kan inte komma på nån jag hellre vill ha och det är ju ett bra betyg :tummenupp

Är väl bara vissa små grejer som den nya 1290 SAn fick i år som man önskar att GTn också hade:
TFT-display, quickshifter för nerväxlingar och farthållarknapparna på vänster sida (om jag sett rätt)
 

jsubvert

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2017
Ort
Spånga, Stockholm
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Blir en GT för mig nästa v:) Bytt in min 1190avd. Hoppas jag inte ångrar mig men tror inte det. Är det nämsta en SD R jag har råd att äga. Lite mer konfort bak för tjejen än SD R och väskor för att ja kamera prylar eller bara stoppa lite annat skadar inte heller.

Skönt med en lite mindre hoj än 1190avd och lite mer krut i skadar inte heller.

Får bli SD R I framtiden om man flyttar ut på landet eller blir äldre så försäkringen blir lägre :) Men tycker SD GT är snygg med, bara inte lika klockrent super snygg
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Har inte varit sugen på att byta till nåt annat i vinter iaf. Kan inte komma på nån jag hellre vill ha och det är ju ett bra betyg :tummenupp

Är väl bara vissa små grejer som den nya 1290 SAn fick i år som man önskar att GTn också hade:
TFT-display, quickshifter för nerväxlingar och farthållarknapparna på vänster sida (om jag sett rätt)

Grattis!
Blev det en 2018? Köpte du på "DinMc"?
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Gissar du skrev till mig eftersom det är 2018 nu:)
Isf tack! Det blev en mörkgrå 2017 med 0mil från DinMc. 2018 har väl inga uppdateringar förutom färgbyte och ev lite små fixar?

Haha...ajdå..ja det var till dig:hihi
Nä jag tror inte de har gjort så mycket..qs är väl endast för uppväxling på 17. tror att det är även ner på 18..men annars är det väl typ färgen. Du valde den jag själv skulle valt..mörkgrå. Har du testkört hojen innan.?
 

jsubvert

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2017
Ort
Spånga, Stockholm
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Qs ner och helsvart vore trevligt men inte ett måste :)

Tror inte 18 modellen ens e släppt eller den kanske kom nu med 790:an?
Ja den e snygg!

Har bara sittigt på den men det kändes hel rätt, är 178cm och ville typ inte hoppa av den :) Tror jag har rätt bra koll på vad jag får ändå.
 
Last edited:

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Qs ner och helsvart vore trevligt men inte ett måste :)

Tror inte 18 modellen ens e släppt eller den kanske kom nu med 790:an?
Ja den e snygg!

Har bara sittigt på den men det kändes hel rätt, är 178cm och ville typ inte hoppa av den :) Tror jag har rätt bra koll på vad jag får ändå.

Jag har testat den och den är jäkligt bekväm, man sitter som en kung. Mycket fin touringhoj med pulver som finns där om man vill, allt i ett liksom. Själv sugen på en..har det fått ordning på de grejer som det skrivit tidigare om i denna tråd? Lyckades du pruta något på 149900kr? skicka gärna pm om du inte vill diskutera priset här.
 

jsubvert

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2017
Ort
Spånga, Stockholm
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Jag har testat den och den är jäkligt bekväm, man sitter som en kung. Mycket fin touringhoj med pulver som finns där om man vill, allt i ett liksom. Själv sugen på en..har det fått ordning på de grejer som det skrivit tidigare om i denna tråd? Lyckades du pruta något på 149900kr? skicka gärna pm om du inte vill diskutera priset här.

Härligt att höra:) Det ska bli riktigt spännande men vill inte ha för stora förväntningar. Men kan jag göra power wheelies på 3an så är jag mer än nöjd hahaha.
Tror det mesta är fixat utom kanske Brembo felet där dem gjorde en recall back. Min är en rätt sen 17 så hoppas det.
 

monza lalle

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
NorraSorunda
Hoj
-17 1290 GT
Ingen mer än jag som känt något "klapprande" i framgaffeln?
Har själv en GT -17 som jag kört 400 mil med sedan ny och jag märker ett "glapp" i gaffeln,speciellt i ojämnheter som det finns gott om just nu.
Har haft den på vst och dom provkörde i samband med 100 mila-servicen,även dom kände "klappret" och kollade styrlagret men där fanns inget fel.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Ingen mer än jag som känt något "klapprande" i framgaffeln?
Har själv en GT -17 som jag kört 400 mil med sedan ny och jag märker ett "glapp" i gaffeln,speciellt i ojämnheter som det finns gott om just nu.
Har haft den på vst och dom provkörde i samband med 100 mila-servicen,även dom kände "klappret" och kollade styrlagret men där fanns inget fel.

Det där var ett vanligt "problem" på 1290 SA 15-16. Enligt KTM skulle det vara så... På min 1290 S-17 så är detta fenomen helt borta, men på båda mina tidigare 1290 SA så hade jag det. Märktes dock bara i riktigt låga farter.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top