2016 MotoGP: Gran Premio TIM di San Marino e della Riviera di Rimini

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Gissar på magont. Vem har inte fått turistmage i Italien?
Men få det hela hålla ihop, loppet ut kan han. :tummenupp
Låg 1,6 s efter efter 1 varv, efter 8 varv 3,3 s efter, sedan började uppkörningen. Som ledde till att han låg 1a efter 22 varv. Och i mål efter 28 varv, 2,8 s före Rossi.
Imponerande.
Det jag tycker är tråkigt är att det har blivit ekonomirally av MotoGP.
Den som har mest bensin och däck kvar i slutet av loppet vinner.
Jag tycker det varit mycket roligare om man gått från 800cc till 600cc för MotoGP klassen. Osv för Moto2 och Moto3.
Men nu ville majoriteten hojtillverkarna sälja literhojar....

Tycker du motogp blivit tråkig?
Jag tycker precis tvärtom.
Har följt cirkusen till och från sedan Mick Dooans tider.
Denna senaste reglementes ändringen är åt helt rätt håll.
När hade dom 8 olika vinnare på en säsong tex?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Va faan, är han helt go eller Lorre! Vad snackar han om, aggresive move.....
Nä, den gubben är lätt att tycka illa om. Helknasig och grining IMO. :va:dummer
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Ja, det var nog den löjligaste kommentaren på länge av en räserförare.
Han kanske skulle titta lite på Moto2.......:7peta
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
d8b2fa6d597e75fe6b15ebd1b1cd5a3d.jpg


Någon annan som fick uppbådet såhär via no-spoiler länken? Kom direkt in till presskonferensen. Tack för det Moto GP..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Visst va det en aggressiv manöver men i min värld helt enligt regelboken. Nog fan har vi sett mycket värre bara i år. Har lorre glömt Iannones försök? :D

"If I dont pick it up I crash"......ja det gäller väl de flesta blockpass

Marquez omkörningar genom åren verkar ha gått jörgen helt förbi, själv satt jag å skrek: äntligen rossi, äntligen vågar du dyka förbi din jävla kärring:hihi

Fimpen:tummenupp är faktiskt riktigt glad över att han fick vinna även om det var helt fel race att sin första seger för i år på:gnissla
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tycker du motogp blivit tråkig?
Jag tycker precis tvärtom.
Har följt cirkusen till och från sedan Mick Dooans tider.
Denna senaste reglementes ändringen är åt helt rätt håll.
När hade dom 8 olika vinnare på en säsong tex?
Skickat från min iPhone med Tapatalk


Nej men orsaken till att det varierar är ju att man infört mera lotteri. För att få upp spänningen.
Det är med korta Q1 och Q2 svårare få ett perfekt varv. Utan störningar. Vilket gör att aliens inte alltid står i 1a startled. Lite som i travet där de med mest prispengar får starta längre bak.

Ett enkelt sett mäta spänningen är att se hur mycket som skiljer 1 till 10 plats i
Moto3 10 sek
Moto2 20 sek
MotoGP 33 sek
Tar man sedan och multiplicerar tiden med medelhastigheten så var de 10 första utspridda över
Moto3 ca 400meter
Moto2 ca 850meter
MotoGP ca 1,5km

Jag tycker faktiskt Moto3 och Moto2 är roligare än MotoGP !
Och hade gärna sett Aliens och resten av MotoGP gänget på Moto2 hojarna !
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Va faan, är han helt go eller Lorre! Vad snackar han om, aggresive move.....
Nä, den gubben är lätt att tycka illa om. Helknasig och grining IMO. :va:dummer

Tja, det var ju en aggresiv omkörning. Jag hade nog inte heller varit så jäkla pepp efter att ha blivit utbuad av 100 000 rossifans efter att ha landat en tredjeplats i ett rätt så tufft racet. Tyckte det var pinsamt att se. Speciellt som Lorenzo var väldigt sansad i sin respons i post race intervjuerna; han sa att han inte varit snabb nog för att kunna möta vare sig Rossi eller Pedrosa. Inga undanflykter, ingen arrogans. Ändå blir han utbuad.

Är inget Lorenzo-fan, och hoppas fortfarande att Rossi ska bärga titeln, men någon måtta får det vara.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Vad gäller just bensin så håller jag med om att maxvolymen är för låg. Om den har med miljö att göra så kan dom sluta köra öht.

Edit: att dom bara får köra med fem motorer tycker jag också är trams
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Perfekt blockpass, helt jävla perfekt! :yoparty

Ingen gick av, ingen var tvungen att lämna banan för lite grusbus, det fanns plats, ingen kontakt och platsen tagen, hur jäkla mycket bättre kan man göra det? :D

Känslan när man sätter en är Underbar, man Vet att det kommer vara jobbigt att få runt hojen, kanske man får räta och testa lite grus och att utgångshastigheten kan bli lidande och gör det de flesta gånger man försöker, men När det sitter är känslan underbar! :banana

Hatten av Pedrosa, lite sent på säsongen men välkommen in i racingen igen. :tummenupp

Är Marquez problem nu på slutet att man börjat jobba hojen på Pedrosa-feedback?
En tanke jag fick bara...
 

Acey

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2016
Ort
Göteborg
Hoj
2012 Honda CB1000RA
Fasiken vilken dålig förlorare & lipsill lorre är, patetisk!

Snyggt kört av Pedrosa!

Faktum är att Marques måste krascha (lite troligt) på något av de återstående loppen för att Rossi skall ha en reell chans på sin 10:e titel. Alternativt att Marques får allvarliga maskinproblem (inte fullt så troligt mot Hondas bakgrund att bygga driftsäkra maskiner, om än inte alltid så lättkörda i motogp sammanhang..)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Är Marquez problem nu på slutet att man börjat jobba hojen på Pedrosa-feedback?
En tanke jag fick bara...
Inte helt orimlig tanke. Förstår jag det rätt kan Honda ha hamnat i någon form av dead-end med fortsatt utveckling av den sortens maskin, Michelin-däcken premierar helt enkelt inte den typen av brottningsmatch. Vi vet att de inte fick till 2016-chassit inför säsongen och vi vet att Dani kämpat för att få sin hoj körbar. Visst kan ett antal faktorer samverka just nu för att ge Dani denna vinst men jag har känslan att HRC lyssnat betydligt mer på hans sida av garaget under denna säsong.

Det återstår att se hur de får Hondan att funka även fortsättningsvis, och då speciellt för Dani.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är Marquez problem nu på slutet att man börjat jobba hojen på Pedrosa-feedback?
En tanke jag fick bara...

Jag tror nog snarare att Hondan har varit närmast okörbar (ja, alltså, så mycket som top 2-3 av världens bästa hojar kan sägas vara det. :hihi) fram tills för några race sedan, och då lyckades någon tekniker klura ut hur fan de skulle få känsla i däcken och sådär, lite som Dani sa, och att det varit lite samma för alla förare på Honda. MM har helt enkelt överkört hojen så det skriker om det. Han har varit lite sådär på efterkälken hela säsongen mot hur han brukar se ut. Nu när resten av fältet verkat börja få rätsida på Hondan så börjar MM kanske komma av pallen. Åas, han har ju i princip titeln redan, han ska bara ge fan i att krascha, och det är ju vad hans taktik gått ut på hela säsongen, ge faan i att krascha, och ta tillfället i akt när det presenterats.
Skulle han krascha en gång nu så har Rossi plötsligt iaf en chans att komma igen, men nu är det ju lite väl långt när MM lyckas ligga precis bakom hela tiden. :hihi

Men, det var väldigt kul att se Pedrosa komma i form, förhoppningsvis håller det i sig säsongen ut, det är oerhört kul att se när han är med i toppen.
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Är Marquez problem nu på slutet att man börjat jobba hojen på Pedrosa-feedback?
En tanke jag fick bara...

Enligt Pedrosa själv på presskonferensen, och även Crutchlow efter Brno, så har de inte fått några nya delar de senaste racen, så det verkar inte som att det är den troligaste anledningen. Mer att Pedrosa fått till inställningarna just detta racet.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Var Dani ensam i toppen om att köra det mjuka framdäcket ?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
MM har helt enkelt överkört hojen så det skriker om det. Han har varit lite sådär på efterkälken hela säsongen mot hur han brukar se ut. Nu när resten av fältet verkat börja få rätsida på Hondan så börjar MM kanske komma av pallen.

Hur tänker du då?
Marquez hade fram till Tyskland (av nio race) 3 vinster, 3 andraplatser och 2 tredjeplatser. Men du och jag menar kanske inte samma sak med att vara på efterkälken?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top