REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 4 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 131
  1. #61
    Medlem pålle123s avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Ort
    Gråbo
    Hoj
    -16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
    Inlägg
    388
    Citat Ursprungligen postat av Denåterfödde Visa inlägg
    Gissar på magont. Vem har inte fått turistmage i Italien?
    Men få det hela hålla ihop, loppet ut kan han.
    Låg 1,6 s efter efter 1 varv, efter 8 varv 3,3 s efter, sedan började uppkörningen. Som ledde till att han låg 1a efter 22 varv. Och i mål efter 28 varv, 2,8 s före Rossi.
    Imponerande.
    Det jag tycker är tråkigt är att det har blivit ekonomirally av MotoGP.
    Den som har mest bensin och däck kvar i slutet av loppet vinner.
    Jag tycker det varit mycket roligare om man gått från 800cc till 600cc för MotoGP klassen. Osv för Moto2 och Moto3.
    Men nu ville majoriteten hojtillverkarna sälja literhojar....
    Tycker du motogp blivit tråkig?
    Jag tycker precis tvärtom.
    Har följt cirkusen till och från sedan Mick Dooans tider.
    Denna senaste reglementes ändringen är åt helt rätt håll.
    När hade dom 8 olika vinnare på en säsong tex?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  2. #62
    hungarianstallion abethebabes avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Fbg
    Hoj
    GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
    Inlägg
    5 502
    Lite "after work"-snack

    R.I.P Super Sic #58 1987-2011

  3. #63
    Medlem Slappskinnets avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    Hojlös för tillfället
    Inlägg
    248
    Citat Ursprungligen postat av abethebabe Visa inlägg
    Lite "after work"-snack

    Nu är dramaqueen-lorre igång igen.

  4. #64
    Yamahanörd cidairs avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Ort
    Kullavik
    Hoj
    R1M, RD500, RD350, TZR125RR, MT-09 SP
    Inlägg
    1 243
    Va faan, är han helt go eller Lorre! Vad snackar han om, aggresive move.....
    Nä, den gubben är lätt att tycka illa om. Helknasig och grining IMO.

  5. #65
    Medlem Murmeldjurets avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Varberg
    Hoj
    KTM 990 SM, R1
    Inlägg
    1 932
    Citat Ursprungligen postat av abethebabe Visa inlägg
    Lite "after work"-snack

    Visst va det en aggressiv manöver men i min värld helt enligt regelboken. Nog fan har vi sett mycket värre bara i år. Har lorre glömt Iannones försök?

    "If I dont pick it up I crash"......ja det gäller väl de flesta blockpass
    KTM -Om murmeldjuret själv får välja!

  6. #66
    Yamahanörd cidairs avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Ort
    Kullavik
    Hoj
    R1M, RD500, RD350, TZR125RR, MT-09 SP
    Inlägg
    1 243
    Ja, det var nog den löjligaste kommentaren på länge av en räserförare.
    Han kanske skulle titta lite på Moto2.......

  7. #67
    Absolut kortast. GTs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Helsingborg
    Hoj
    CBR600RR - Pink Kitty Edition
    Inlägg
    1 270


    Någon annan som fick uppbådet såhär via no-spoiler länken? Kom direkt in till presskonferensen. Tack för det Moto GP..


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    If you aint first, you´re last
    "Rookie of the year 2013"
    MARCUS MELLGREN 93 - #pinkkittyracing




  8. #68
    hungarianstallion abethebabes avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Fbg
    Hoj
    GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
    Inlägg
    5 502
    Citat Ursprungligen postat av Murmeldjuret Visa inlägg
    Visst va det en aggressiv manöver men i min värld helt enligt regelboken. Nog fan har vi sett mycket värre bara i år. Har lorre glömt Iannones försök?

    "If I dont pick it up I crash"......ja det gäller väl de flesta blockpass
    Marquez omkörningar genom åren verkar ha gått jörgen helt förbi, själv satt jag å skrek: äntligen rossi, äntligen vågar du dyka förbi din jävla kärring

    Fimpen är faktiskt riktigt glad över att han fick vinna även om det var helt fel race att sin första seger för i år på
    R.I.P Super Sic #58 1987-2011

  9. #69
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Inlägg
    6 538
    Citat Ursprungligen postat av pålle123 Visa inlägg
    Tycker du motogp blivit tråkig?
    Jag tycker precis tvärtom.
    Har följt cirkusen till och från sedan Mick Dooans tider.
    Denna senaste reglementes ändringen är åt helt rätt håll.
    När hade dom 8 olika vinnare på en säsong tex?
    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Nej men orsaken till att det varierar är ju att man infört mera lotteri. För att få upp spänningen.
    Det är med korta Q1 och Q2 svårare få ett perfekt varv. Utan störningar. Vilket gör att aliens inte alltid står i 1a startled. Lite som i travet där de med mest prispengar får starta längre bak.

    Ett enkelt sett mäta spänningen är att se hur mycket som skiljer 1 till 10 plats i
    Moto3 10 sek
    Moto2 20 sek
    MotoGP 33 sek
    Tar man sedan och multiplicerar tiden med medelhastigheten så var de 10 första utspridda över
    Moto3 ca 400meter
    Moto2 ca 850meter
    MotoGP ca 1,5km

    Jag tycker faktiskt Moto3 och Moto2 är roligare än MotoGP !
    Och hade gärna sett Aliens och resten av MotoGP gänget på Moto2 hojarna !
    Senast redigerat av Comeback den 2016-09-11 klockan 19:19.

  10. #70
    Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    I verkligheten, idag
    Hoj
    Ducati SuperSport 939S -17, CCM R30 -03
    Inlägg
    2 891
    Citat Ursprungligen postat av cidair Visa inlägg
    Va faan, är han helt go eller Lorre! Vad snackar han om, aggresive move.....
    Nä, den gubben är lätt att tycka illa om. Helknasig och grining IMO.
    Tja, det var ju en aggresiv omkörning. Jag hade nog inte heller varit så jäkla pepp efter att ha blivit utbuad av 100 000 rossifans efter att ha landat en tredjeplats i ett rätt så tufft racet. Tyckte det var pinsamt att se. Speciellt som Lorenzo var väldigt sansad i sin respons i post race intervjuerna; han sa att han inte varit snabb nog för att kunna möta vare sig Rossi eller Pedrosa. Inga undanflykter, ingen arrogans. Ändå blir han utbuad.

    Är inget Lorenzo-fan, och hoppas fortfarande att Rossi ska bärga titeln, men någon måtta får det vara.
    Sju och en halv minuters lycka för motornörden. BRM V16 på okänd bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE

  11. #71
    Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    I verkligheten, idag
    Hoj
    Ducati SuperSport 939S -17, CCM R30 -03
    Inlägg
    2 891
    Citat Ursprungligen postat av Denåterfödde Visa inlägg
    Det jag tycker är tråkigt är att det har blivit ekonomirally av MotoGP.
    Den som har mest bensin och däck kvar i slutet av loppet vinner.
    Du menar ungefär som GP-racing har varit sedan tidernas begynnelse?
    Sju och en halv minuters lycka för motornörden. BRM V16 på okänd bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE

  12. #72
    Yamaha samlare NisseHts avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Skånelandet
    Hoj
    R1, FZR1000, RD350, DT125
    Inlägg
    1 210
    Vad gäller just bensin så håller jag med om att maxvolymen är för låg. Om den har med miljö att göra så kan dom sluta köra öht.

    Edit: att dom bara får köra med fem motorer tycker jag också är trams

  13. #73
    ----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Inlägg
    6 183
    Perfekt blockpass, helt jävla perfekt!

    Ingen gick av, ingen var tvungen att lämna banan för lite grusbus, det fanns plats, ingen kontakt och platsen tagen, hur jäkla mycket bättre kan man göra det?

    Känslan när man sätter en är Underbar, man Vet att det kommer vara jobbigt att få runt hojen, kanske man får räta och testa lite grus och att utgångshastigheten kan bli lidande och gör det de flesta gånger man försöker, men När det sitter är känslan underbar!

    Hatten av Pedrosa, lite sent på säsongen men välkommen in i racingen igen.

    Är Marquez problem nu på slutet att man börjat jobba hojen på Pedrosa-feedback?
    En tanke jag fick bara...
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

    Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

  14. #74
    Medlem Jensahs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Malmö
    Hoj
    Ducati SF 848
    Inlägg
    699
    Citat Ursprungligen postat av Coola Ola Visa inlägg

    Är inget Lorenzo-fan, och hoppas fortfarande att Rossi ska bärga titeln, men någon måtta får det vara.
    Men buuuu-huuu!
    WLF - Viva La Figa

  15. #75
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2016
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    2002 Suzuki GSX-R 1000
    Inlägg
    4
    Fasiken vilken dålig förlorare & lipsill lorre är, patetisk!

    Snyggt kört av Pedrosa!

    Faktum är att Marques måste krascha (lite troligt) på något av de återstående loppen för att Rossi skall ha en reell chans på sin 10:e titel. Alternativt att Marques får allvarliga maskinproblem (inte fullt så troligt mot Hondas bakgrund att bygga driftsäkra maskiner, om än inte alltid så lättkörda i motogp sammanhang..)

  16. #76
    nu med skägg men ännu utan väst & bumse roffe_ss avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Piteå
    Hoj
    12 dl njurpaj -20
    Inlägg
    5 100
    Blogginlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av He rik Visa inlägg
    ...Är Marquez problem nu på slutet att man börjat jobba hojen på Pedrosa-feedback?
    En tanke jag fick bara...
    Inte helt orimlig tanke. Förstår jag det rätt kan Honda ha hamnat i någon form av dead-end med fortsatt utveckling av den sortens maskin, Michelin-däcken premierar helt enkelt inte den typen av brottningsmatch. Vi vet att de inte fick till 2016-chassit inför säsongen och vi vet att Dani kämpat för att få sin hoj körbar. Visst kan ett antal faktorer samverka just nu för att ge Dani denna vinst men jag har känslan att HRC lyssnat betydligt mer på hans sida av garaget under denna säsong.

    Det återstår att se hur de får Hondan att funka även fortsättningsvis, och då speciellt för Dani.
    -----...inte för att det behövs - men för att det går...-----
    "Alla gör vi våra misstag. Därför ska man inte färdas fortare än att ens skyddsängel hinner med"
    ...happiness is not around the corner, it's in the corner...


  17. #77
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    16 762
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av He rik Visa inlägg
    Är Marquez problem nu på slutet att man börjat jobba hojen på Pedrosa-feedback?
    En tanke jag fick bara...
    Jag tror nog snarare att Hondan har varit närmast okörbar (ja, alltså, så mycket som top 2-3 av världens bästa hojar kan sägas vara det. ) fram tills för några race sedan, och då lyckades någon tekniker klura ut hur fan de skulle få känsla i däcken och sådär, lite som Dani sa, och att det varit lite samma för alla förare på Honda. MM har helt enkelt överkört hojen så det skriker om det. Han har varit lite sådär på efterkälken hela säsongen mot hur han brukar se ut. Nu när resten av fältet verkat börja få rätsida på Hondan så börjar MM kanske komma av pallen. Åas, han har ju i princip titeln redan, han ska bara ge fan i att krascha, och det är ju vad hans taktik gått ut på hela säsongen, ge faan i att krascha, och ta tillfället i akt när det presenterats.
    Skulle han krascha en gång nu så har Rossi plötsligt iaf en chans att komma igen, men nu är det ju lite väl långt när MM lyckas ligga precis bakom hela tiden.

    Men, det var väldigt kul att se Pedrosa komma i form, förhoppningsvis håller det i sig säsongen ut, det är oerhört kul att se när han är med i toppen.
    Senast redigerat av Ulvhamne den 2016-09-11 klockan 20:12.

  18. #78
    Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    I verkligheten, idag
    Hoj
    Ducati SuperSport 939S -17, CCM R30 -03
    Inlägg
    2 891
    Citat Ursprungligen postat av He rik Visa inlägg
    Är Marquez problem nu på slutet att man börjat jobba hojen på Pedrosa-feedback?
    En tanke jag fick bara...
    Enligt Pedrosa själv på presskonferensen, och även Crutchlow efter Brno, så har de inte fått några nya delar de senaste racen, så det verkar inte som att det är den troligaste anledningen. Mer att Pedrosa fått till inställningarna just detta racet.
    Sju och en halv minuters lycka för motornörden. BRM V16 på okänd bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE

  19. #79
    Medlem #spaces avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Borås
    Hoj
    Gsx-r 1000 Racehoj
    Inlägg
    7 104
    Blogginlägg
    5
    Var Dani ensam i toppen om att köra det mjuka framdäcket ?
    R1000#56

  20. #80
    Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    I verkligheten, idag
    Hoj
    Ducati SuperSport 939S -17, CCM R30 -03
    Inlägg
    2 891
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    MM har helt enkelt överkört hojen så det skriker om det. Han har varit lite sådär på efterkälken hela säsongen mot hur han brukar se ut. Nu när resten av fältet verkat börja få rätsida på Hondan så börjar MM kanske komma av pallen.
    Hur tänker du då?
    Marquez hade fram till Tyskland (av nio race) 3 vinster, 3 andraplatser och 2 tredjeplatser. Men du och jag menar kanske inte samma sak med att vara på efterkälken?
    Sju och en halv minuters lycka för motornörden. BRM V16 på okänd bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE

Sidan 4 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Lär dig dragläget ordentligt så behöver du inte gasa alls dom flesta hojar orkar rulla igång på tomgång utan gaspådrag.

moddlaren
Vill du annonsera ovan? Klicka här