2016 MotoGP: Gran Premio TIM di San Marino e della Riviera di Rimini

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jaha jaha, störtade in med andan i halsen för att se slutet av Q2 och tajmar starten av Moto3-kvalet, vad har hänt?

Eller whatteheck???2?
Det finns resultat för q1 på webben men livestreamen visar moto3.
För tewsan.....

Edit: bytte till Provider 2, nu är saker i fas.
Det här gillar jag icke.

Edit 2: Tito Rabat. Passar inte literklubbeklassen honom eller får han sekunda grejor?
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ser ut att bli ett spännande race i morgon, men varifrån fick Pirro den farten? Före Dovi och i andra startled! Har han mycket godis på den hojen eller är det bara en triljon varv på den banan som hjälper honom?

Andra reflektioner:
- CC förefaller ha fått en boost som håller även för varma förhållanden
- Pedrosa kan kanske överraska i racetrim och äntligen köra ifrån mittfältet. Kanske?
- Kommer Vinales att lida av fästet i morgon? Eller har Suzuki hittat något även för varma förhållanden?
- Lowes bara sex tiondelar bakom PEsp. Kommer Smith att få tillbaka sin hoj?
- Aprilia på hugget, fint kval från bägge hojarna.

JLo måste stå som favorit för morgondagen, men doktorn lär slåss med näbbar och klor. Frågan är om MM klarar att hålla Dovi bakom sig hela racet även denna gång? Att Vinales kommer att göra allt för att hänga med är nog rätt tydligt, frågan är väl om han bränner däcken i sina försök.

Min personliga outsider Pedrosa får nog tyvärr en alltför tuff uppgift ifrån mitten av tredje startled. Synd. Jag unnar verkligen den gossen att bli säsongens sjunde vinnare...

För säsongens skull hoppas jag på många hojar mellan MM och geten, av rent egoistiska skäl vill jag att säsongen ska leva ända fram till Valencia... :)

...Edit 2: Tito Rabat. Passar inte literklubbeklassen honom eller får han sekunda grejor?
Ptjaa, Tito har kämpat hårdare än de flesta för sina framgångar och nötte enligt uppgift hejdlöst inför sina framgångar i Moto2. Men i högsta serien krävs kanske såväl ett stenhårt psyke för att klara träningen som talang i toppklass. Det senare kanske inte kommer helt naturligt för Rabat, det förefaller som att Miller måhända står för den varan i teamet? Vad jag vet kör Miller och Rabat på samma material.
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Andra reflektioner:
- CC förefaller ha fått en boost som håller även för varma förhållanden

Ja, vore roligt om han kunde hålla ångan uppe, nu när han verkar återvunnit självförtroendet efter det miserabla året med Ducati. Han hade ju hyfsat tempo ett tag i slutet med Tech3.

För säsongens skull hoppas jag på många hojar mellan MM och geten, av rent egoistiska skäl vill jag att säsongen ska leva ända fram till Valencia... :)

I praktiken lär det ju krävas minst två DNF, eller närapå, av Marquez, för Rossi ska ha någon chans på mästerskapet.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Nåt jag funderade på:
* vad sa JL till MM när dom körde ut på Q2?
* Vad stod det på lappen han fick efteråt?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
ngn annan som har ljudproblem med viaplay, laggar som fan hos mig, ljudet försvinner var femte sekund för att återkomma i fem sekunder:mad:
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Vilket fantastiskt Moto2-race! Vilken insats av både Rins (skadat nyckelben), Baldassari (första vinst) och Nakagami (grym återhämtning från nionde till tredje). Inte bara i MotoGP som 2016 är en fantastisk säsong!

-edit- Baldassari var ju HELT slut, lät det som under post race intervjun.

-edit 2- varför är Giovanni Cuzari (teamägare till Baldassaris team) fortfarande kvar i depån? Hade han inte blivit dömd för förskingring eller skattebrott eller något liknande?
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vilken rysare! Vilken nagelbitare! Blir det åttonde...?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Och igen, ett helt grymt race!!
Sjukt snyggt kört av Pedrosa, kul att se honom tillbaka i toppform igen! Även bra kämpat av doktorn, men han saknade den där sista hundradelen...
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Riktigt kul för DP men VR först hade varit bättre för tabellen.

Även första gången på länge jag sett VR lite besviken över ett podium. Han ville verkligen vinna på hemmaplan.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jösses va Pedrosa körde! Kul att hans låga vikt äntligen är till fördel för honom. 8e segraren i år! :va
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Riktigt kul för DP men VR först hade varit bättre för tabellen.

Även första gången på länge jag sett VR lite besviken över ett podium. Han ville verkligen vinna på hemmaplan.

Det kändes som han hade en fin segergest planerad som inte blev av. Lite tråkigt att man inte fick reda på det.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Som jag just skrev till kompisen.
Marquez såg ut att våldta sin Honda på kvalet i går.
Pedrosa såg ut att utöva Sweet love med sin i dag, så jäkla snygg körning :)

Men vad är det med karln, när rossi o lorre båda ser ut som de vunnit på podiet så ser pedrosa ut som han av misstag nyss råkat skjuta sej själv med spikpistol i foten men inte vill visa det..

Nåja, köra kan han ju iaf och var väl värd vinsten :tummenupp
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
-edit 2- varför är Giovanni Cuzari (teamägare till Baldassaris team) fortfarande kvar i depån? Hade han inte blivit dömd för förskingring eller skattebrott eller något liknande?

Inte konstigare än att 6 amerikanska och 6 ukrainska idrottare som fällts för doping var med i Rio OS.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Som jag just skrev till kompisen.
Marquez såg ut att våldta sin Honda på kvalet i går.
Pedrosa såg ut att utöva Sweet love med sin i dag, så jäkla snygg körning :)

Men vad är det med karln, när rossi o lorre båda ser ut som de vunnit på podiet så ser pedrosa ut som han av misstag nyss råkat skjuta sej själv med spikpistol i foten men inte vill visa det..

Nåja, köra kan han ju iaf och var väl värd vinsten :tummenupp

Gissar på magont. Vem har inte fått turistmage i Italien?
http://www.slideserve.com/daphne/vem-best-mmer-du-eller-chefen
Men få det hela hålla ihop, loppet ut kan han. :tummenupp
Låg 1,6 s efter efter 1 varv, efter 8 varv 3,3 s efter, sedan började uppkörningen. Som ledde till att han låg 1a efter 22 varv. Och i mål efter 28 varv, 2,8 s före Rossi.
Imponerande.
Det jag tycker är tråkigt är att det har blivit ekonomirally av MotoGP.
Den som har mest bensin och däck kvar i slutet av loppet vinner.
Jag tycker det varit mycket roligare om man gått från 800cc till 600cc för MotoGP klassen. Osv för Moto2 och Moto3.
Men nu ville majoriteten hojtillverkarna sälja literhojar....
 
Last edited:
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top