Kommunikation Körkortsprövare

Christian8906

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2015
Ort
Töreboda
Hoj
Yamaha Dragstar 650 (1998)
Som rubriken lyder så har ju jag alltid trott att det bara jag själv som kan höra körkortsprövaren, men fick Tisdags veta utav min Körskolelärares farsa att så är inte fallet, jag som kör upp kan självfallet prata tillbaka om ja nu inte uppfattar vad han säger, någon mer som visste detta? Elle har jag missat något eller allmänt väck? haha :dummer
 

Nacuden

Medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 -2009
Om du går tillbaka ett par år så är det korrekt! Idag finns det 2-vägs radio.
 

Christian8906

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2015
Ort
Töreboda
Hoj
Yamaha Dragstar 650 (1998)
Om du går tillbaka ett par år så är det korrekt! Idag finns det 2-vägs radio.

Ofan, jag då får man ju tänka sig för vad man säger, men kanske lite positivt ändå, att kunna ha en dialog med prövaren. kanske blir mera avslappnad på det viset när man kör, ex, koppla bort att man är på ett körprov genom att prata vardagliga saker?
 

Zadde

Medlem
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Norrköping
Hoj
CB1000R -14
När jag körde upp i somras var det enbart envägs. Så verkar skilja från stad till stad.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Det var tvåvägsradio när jag körde upp förra året, han tjatade att jag skulle köpa en tenere och inte någon hornet (som jag körde upp på) för det såg ut som en moppe med mig på :)
 

Christian8906

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2015
Ort
Töreboda
Hoj
Yamaha Dragstar 650 (1998)
Det var tvåvägsradio när jag körde upp förra året, han tjatade att jag skulle köpa en tenere och inte någon hornet (som jag körde upp på) för det såg ut som en moppe med mig på :)

haha, ja där ser man, men kanske positivt ha tvåvägsradio. sitta snacka kanske gör en mer avslappnad
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Vi snackade lite om var jag bodde och så, han ville nog lugna mig lite för jag var rätt nervös. Visade sig att vi bodde relativt nära varann.
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Envägs kommunikation när jag körde upp för fyra år sedan. Hade faktiskt inga problem att höra vilket jag var lite rädd för. Skulle dock varit trevligt med två-vägs. Hade en väldigt trevlig och bra diskussion efteråt, det första han sa var att jag var godkänd och sedan gick vi igenom körningen och han hade bra synpunkter som typ "gasa mer, du kör ju hoj".
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
När jag körde upp så var tvåvägskommunikationen att jag skulle skaka på huvudet om jag inte hörde...
 

Dragkedjan

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Floda
Hoj
Street triple R -14
Jag körde upp med 2-vägs. Vi satt och kommenterade brudar på uppkörningen. :tummenupp
Rätt eller fel, men det fick mig iaf. att slappna av rejält och inte tänka för mycket:fakta

Jag körde upp i Vårgårda/Alingsås:tummenupp
 

Christian8906

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2015
Ort
Töreboda
Hoj
Yamaha Dragstar 650 (1998)
imorgon är det min tur, ja kommer va mig själv snacka lite lagom så man blir mer avslappnad och inte tänka på de är uppkörning:)
 

stringbikini

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Ort
Skövde
Hoj
Honda cbr600rr
Lite halvtråkigt väder i att göra uppkörningen på! men återkoppla gärna hur de gick för dig! du ska se att de inte är så farligt som man tror :tummenupp
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag körde upp i Uppsala förra året och hade 2-vägskommunikation av typen "Kan du repetera det där? Det bara brusar och sprakar" och "sa du in mot stan eller inte mot stan". Han tröttnade ganska fort och sa åt mig att köra till ett fik där nästa aspirant väntade.:tummenupp
 

Christian8906

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2015
Ort
Töreboda
Hoj
Yamaha Dragstar 650 (1998)
Lycka till! Hoppas du får byta profilbilden till en med hoj istället för i en bil! ;)


Jaha då var det äntligen gjort, Uppvärmningen i morse var katastrof alltså, Men när det väl va dags briljerade jag, så jag fick mitt A-Kort. fan vilken underbar känsla alltså, kan inte sluta le alltså, börja känna att ja får kramp i ansiktet, haha. Ses på vägarna :yoparty
 

Nacuden

Medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 -2009
Gratulerar! Glöm ej att respektera andra i trafiken! Blev omkörd av en respektlös motard i en rondell strax innan en övergångsställe där en vinglande 2-bent med mobilen i handen som "verkade" vara på väg över!
 

Christian8906

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2015
Ort
Töreboda
Hoj
Yamaha Dragstar 650 (1998)
Gratulerar! Glöm ej att respektera andra i trafiken! Blev omkörd av en respektlös motard i en rondell strax innan en övergångsställe där en vinglande 2-bent med mobilen i handen som "verkade" vara på väg över!
Ja jag råkade ut för en idiot idag när ja skulle lämna företräde för det var högerregel, jag stannade lät bilen köra först, och precis då kommer det någon idiot i en volvo och blåser om i full fart på min vänster sida. Hur tänker folk eller. Men fick plus för att ja talade om att ja skulle vara uppmärksam för vi kommer snart fram till en korsning med högerregel, tydligen några som inte uppmärksamma de tydligen

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top