Ny på forumet och påväg mot hojkortet

hojkat

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki Gladius SFV650A
Hej!
Katarina heter jag, är 20 år och har precis påbörjat processen mot att ta A2. Insåg att jag knappt känner någon med hojintresse & -kunskap, så kände att jag ville finna folk att prata (och åka) tvåhjulingar med. Främst kanske någon som bor i Stockholmstrakten isåfall.
Hör av er om det låter intressant! :)
 

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Hej!
Katarina heter jag, är 20 år och har precis påbörjat processen mot att ta A2. Insåg att jag knappt känner någon med hojintresse & -kunskap, så kände att jag ville finna folk att prata (och åka) tvåhjulingar med. Främst kanske någon som bor i Stockholmstrakten isåfall.
Hör av er om det låter intressant! :)

Välkommen till forumet! :D

Roligt att du är på g med kortet! :D


Bor själv i nordvästra skåne, så lite svårt och sammåka... men sthlm är stort och här finns många från sthlm på forumet :D


Vad är det för hoj som lockar mest?
 

hojkat

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki Gladius SFV650A
Välkommen till forumet! :D

Roligt att du är på g med kortet! :D


Bor själv i nordvästra skåne, så lite svårt och sammåka... men sthlm är stort och här finns många från sthlm på forumet :D


Vad är det för hoj som lockar mest?

Tack så mycket!
Haha ja, det är ju en bit bort.. Tur att expertis över forumet finns att tillgå också :hihi
Just nu är det nog en kawasaki er6-n som känns mest aktuell som första hoj, men lyssnar gärna på tips ni kanske har om andra hojar.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Välkommen till Sporthoj.com

Medlemmarna på forumet kan vara lite "udda" men hoppas inte du skräms bort av detta.
bara säg till en moderator i så fall

// ww
 

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Tack så mycket!
Haha ja, det är ju en bit bort.. Tur att expertis över forumet finns att tillgå också :hihi
Just nu är det nog en kawasaki er6-n som känns mest aktuell som första hoj, men lyssnar gärna på tips ni kanske har om andra hojar.

Vad gjorde man innan internet? :gnissla


Er6an känns som ett smart val. Fina motorcyklar och omtykta.

Är själv ducati frälst och min första hoj va en Ducati Monster 620 :kär:kär:kär


Kör själv ensam men hade varit skoj och köra med andra. Inte hittat någon och köra med än x:/
 

hojkat

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki Gladius SFV650A
Vad gjorde man innan internet? :gnissla


Er6an känns som ett smart val. Fina motorcyklar och omtykta.

Är själv ducati frälst och min första hoj va en Ducati Monster 620 :kär:kär:kär


Kör själv ensam men hade varit skoj och köra med andra. Inte hittat någon och köra med än x:/

Eller hur!

Åh men en Monster är ju så fin.. Nåja, blir nog inget köp förrän nästa säsong så jag har nog tid på mig att hitta en riktigt bra hoj :)
 

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Eller hur!

Åh men en Monster är ju så fin.. Nåja, blir nog inget köp förrän nästa säsong så jag har nog tid på mig att hitta en riktigt bra hoj :)


Monster är fantastiskt fina....... men du vet italienska hojar... :crash

provkör många innan du köper så blir det bra :)
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kom till nåt tisdagsfika/möte hos MCE i Jakan så hittar du många att åka med, www.mce.se , å sen är det lite andra livliga aktiviteter oxå :)

Södra sidan så är det väl Rapeido som gäller :D www.rapido.se
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Som wizard sa. Ta vissa folks kommentarer med ennypa salt här, Men mestadels är alla snälla:). Vet att det finns nån mc klubb för tjejer. Har pink ladies som du heter om du letar i forum menyn. Men den verkar lite död, tror dom har en mer aktuell facebook sida. Hoppas nån annan kan fylla i jag har inte stenkoll.
Va har många väldigt duktiga medlemmar om du har frågor. Du kan "nästan" ställa vilken dum fråga som helst :)
Er6n är en bra hoj. Men som jag säger till alla. Ta och prova runt så mycket du kan. Du kommer nog bli glatt överaskad" vänners cyklar/mc firmor"
Lycka till hoppas du har det kul på hojen. O skräm inga gamla tanter o småbarn:)
 

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
Välkommen.

Ett tips kan vara start2ride i helgen i Gillinge. https://www.facebook.com/starttoride2015/

Vi ska dit några stycken i makligt tempo. Är du intresserad så är du välkommen att hänga med. Du får i såna fall komma med ungdomlig entusiasm så bidrar vi med gammal visdom:) De e bara messa i såna fall.

Annars kan jag också tipsa om Rapido, vid Globen. Snälla och trevliga människor.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Du ska ha en Busa.Nä visst f_n, det var ju A2 det handlade om.Hoppas det går bra ändå när du måste köra till sidan och med kortet. :crash

Mot bättre vetande så kan jag ändå inte hålla mig och måste fråga... Exakt vad menar du med "Hoppas det går bra ändå när du måste köra till sidan" ?

Det är lite kul att tjejen får minst två varningar att vissa är lite udda..... sen kommer Ankan, en av guds lite "speciella" barn. Är det inte jaktsäsong snart?
 

Solsyster

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2016
Ort
Arjeplog
Hoj
Kawasaki z1000sx 2017
Hej. Kul med en ung tjej som tar MC kort :). Själv tog jag MC kort ifjol efter att under många år varit passagerare. Det är så mycket roligare att köra själv. Jag köpte en er6 f (Ninja 650) innan jag var klar så övningskörde och gjorde även uppkörningen med den. I år har jag kört långt och mycket med den och jag verkligen älskar min ninja!
Lycka till med kortet och hojen:tummenupp
 

alltitude

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha mt 07
Tja!

Jag tog nyss kortet själv, i måndags faktiskt. Redan hunnit med en sväng till Norge också. Bor som du i Stockholm, Barkarby närmare bestämt. Det är ganska tunt i min bekantskap som kör hoj, styr gärna någon tur!
 

hojkat

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki Gladius SFV650A
Hej igen och tack för alla svar, varit lite upptagen så jag har inte varit inne här.
Tack för tipset om Gillinge, åkte faktiskt dit med en bekant!
I övrigt har det varit intensivt med körlektioner, skriver teorin om <2v så jag hoppas jag hinner boka uppkörning innan säsongen tar slut. Tack för alla lyckoönskningar! Ni som på riktigt är intresserade av att styra upp en framtida hojtur (lär visserligen dröja..) eller ta en kaffe och snacka motorcyklar får gärna slänga iväg ett PM :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top