Honda cb900f café (som alla andra)

Marcus80

Guest
Får väl lägga upp mitt projekt med.
Fick tag i en gammal honda cb 900 f från 1981. Han jag köpte den av hade påbörjat någon form av bygge. Sedan hade det avstannat och stått i 2 år.
När jag hämtade den så startade den inte. Han hade bytt tändspolar, tändkablar och tändstift. Så där började projektet.

 

Marcus80

Guest
Projektet har rullat på. Fick den att starta då det visade sig att han blandat ihop vilka tändkablar som skulle sitta vart.
Nu går motorn så då var det bara börja riva.



Blev bara en motor kvar i ramen. Ska ha hjälp av en kompis att lyfta ur den någon dag sedan skall ram och delar över till en annan vän som har furuborgs mekaniska och blästra av allting. Tanken liger klar för lack och den färgen dök upp igår. Tanken blir pärlvit från volvo p1800 och ramen kommer bli brons/brun.
Ny sadel är beställd
Nya mätare är beställda
Nya broms och kopplingsgrepp är beställda
Clipons är beställda
Och fästen för att flytta blinkers är beställda.

Nu väntar vi bara på att allt skall ramla in med posten
 

Marcus80

Guest
Det har inte hänt så mycket. Har ju både sambo, barn, häst och hund så står man längst ner på fritidslistan. Väntar dock på jag ska få komma iväg att blästra ramen. Efter det kommer svets jobben ta vid för att flytta tändningslås mm.
Kommer även försöka mig på att tillverka en fram och bakskärm. Listan med beställa saker har utökats till nya styrlager, ny toppackning och cylinder fotspackning.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top