MotoGP: 2016 HJC Helmets Grand Prix Brno

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det första stoppet Lorre gjorde misstänker jag var hans helt egna idé, teamet såg helt ställda ut när han kom in.

Fantastiskt att Iannone överhuvudtaget kunde köra med det framdäcket, såg riktigt jävligt ut.

Vettetusan, men enligt viasat blev han inkallad av teamet.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Så kul, rättvist, bra för Cal å teamet! :Bugar

Modigt och rätt av alla som valt, minst ett ;), hard däck! :tummenupp

MM bäst på soft-soft vilket också är kul. :)
Ianonne bäst på 0,8 framdäck. :hihi

Till Lorre å hans team ett stort: WTF? :va :dummer

Klart det skall vara wet race ibland! :fakta
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Onekligen fundersamt med Jlo ut o in i depå etc .. Riktigt kul med Cruchlow o VR patenterade uppkörning när de hårda sulorna börja jobba ordentligt :tummenupp
Mmm, efter sitt andra cykelbyte föreföll ju någon säkring brinna för den regerande mästaren, han hade inget att göra där han lade sig mellan topp-tioförarna i slutet av rejset! Jag ger sjutton i om än han är fem sekunder snabbare per varv, genom att ligga mellan två förare som kämpar om placeringar påverkar han trots allt då den bakre föraren inte fullt ut kan ta vara på eventuella misstag eller lämnade luckor av den framförvarande.

Det är lite förvånande att det agerandet gått så pass spårlöst förbi, i Moto2 i fjol utdelades ju bestraffning för samma fasoner...

Så kul, rättvist, bra för Cal å teamet! :Bugar

Modigt och rätt av alla som valt, minst ett ;), hard däck! :tummenupp ...
Ja, visst är det skoj att ett oortodoxt däcksval förefaller ha haft en rätt stor betydelse för rejsvinsterna under de två senaste rejshelgerna? :)
 
Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Kul race. Årets hjärnsläppspokal går till #99!

Kul för kalle att vinna! Det hade jag inte satsat pengar på! (tyvärr)

Ytterligare en segrare i år! Blir det fler?
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det är i vått väglag man ser vilka som kan köra. Tidigare säsonger var det mer frågan om vem som hade bäst programmerare.

Alltså, många som är duktiga i vått är kassa när det är torrt. Ex. Chris Vermeulen tog sin enda MotoGP-seger i regnrace, annars runt 6-7 som bäst. Jack Miller vann i vått, vanligen typ 15-20e. Finns många andra.

Men visst, för att vinna VM måste man såklart kunna köra både i vått och torrt...
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
En sak jag reagerade på var att alla som hade hårt bakdäck låg bra till mot racets slut, alla utom Lorenzo. Så man kan ju fråga sig varför, men det torde väl bero helt på dåligt självförtroende i det blöta. Han kanske gick in helt för tidigt och bytte hoj? :va

Hur som haver så är det riktigt längesedan MotoGP under en säsong hade så här många olika vinnare från så många olika teams. Riktigt kul tycker jag, även om det är under lömska förhållanden. :tummenupp

Riktigt ledsen blir jag dock när jag ser Pedrosa harva omkring bak i fältet. Han kanske laddar om för nästa säsong, men precis som någon undrade tidigare här i tråden så börjar man ju undra om han tappat gnistan lite. Synd att det inte blev nåt Yamaha för honom, hade så gärna velat se honom på den hojen.
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Kul att CC fick sin moto-gp vinst till slut. Vart en nagelbitare på slutet och lite flachback från phillip island 2014 då han gick omkull på sista varvet.

Miller var tydligen framme och växlade några ord med CC före starten. Han tyckte däckvalet var helt rätt och skulle valt hårt fram och bak själv.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Som många andra här så e jag lite förbryllad utav CC körning, grattz te han.
Men jag hoppades på att Barbera kunde knycka 3e platsen, han var värd det. aja, Baz på 4e å Barbera precis bakom inte hela världen. Dags att köpa sig Ducati plastmodell å limma ihop en nr 8 hoj :D
 

hakhap

Medlem
Gick med
26 Oct 2013
Ort
Oslo
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
http://www.motogp.com/en/news/2016/08/21/explaining-lorenzo-s-brno/208386

Jorge Lorenzo (P17): “It‘s a big pity because I was doing a great race. I only had some difficulties stopping the bike at the beginning when there was a little bit more water, and especially with the hard tyre on the exit I didn‘t have grip. I needed to be very careful and that is why I was quite far from the top. But little by little, as the track dried, the rear became better and I started to gain confidence. Seven laps before the end the front tyre tore up so I had to change bike twice - and then finished the race on the first bike in seventeenth. Rossi was unlucky in Mugello and I was unlucky today."
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hmm, så Lorenzos däck ramlade i bitar som Dovis och Iannones?
Iannone gjorde en jävligt imponerande prestation på ett däck som saknade halva slitbanan. :3freak
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Hur fan kunde Iannone...det där däcket...va i helvete...
Hatten av till Iannone att han tog sig till målflagg med det där däcket.

Såg ni när Baz tog Barbera i famnen och slängde upp han i luften? :D
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top