Hur får jag ett intyg för min lapp?

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
Seglar till Las Palmas för stunden, tänkte ta några dagar där, hyra en hoj för att se ön. Men nu ligger körkortet hemma. Orolig att inte få ut någon hoj, vore riktigt synd om ja tvingas åka buss.

Någon som vet om man kan få något intyg av någon myndighet som visar att jag har A-kort? Har mailat till Körkortsportalen, vad nu det är för något, men gissar att dem har fullt upp med annat, kaffe kanske.

Har ju inte förlorat eller blivit av med lappen vilket är vad alla sökträffar handlar om.

Legitimation i form av pass har jag med mig..
 

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
Mmm, hade en kompis som leta igenom lägenheten utan framgång. Precis som jag själv gjorde med taxin till flygplatsen väntandes nedanför. Det kanske är borta på riktigt ;)

Vore bra om man kunde logga in med sitt bankID o få tillgång på alla sina "papper"...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
http://www.korkortsverige.se/a/tappat_korkort
för det måste väl anses som tappat när du inte vet var det är.

Framme på Las Palmas så kan du nog få hyra en trampcykel eller kanske tom en moped !
Om du hittar ditt pass.
Och det räcker väl ? Ön är ju inte så stor...
Vad det gäller BankId, har du BankId med dig?
 
Last edited:

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
http://www.korkortsverige.se/a/tappat_korkort
för det måste väl anses som tappat när du inte vet var det är.

Framme på Las Palmas så kan du nog få hyra en trampcykel eller kanske tom en moped !
Om du hittar ditt pass.
Och det räcker väl ? Ön är ju inte så stor...
Vad det gäller BankId, har du BankId med dig?

Hjälper mig ju inte att anmäla det försvunnet.

Fick svar av transportstyrelsen o nu har jag ett intyg sänt till min adress via posten :huvet

=)

Känns som att det borde gå att lösa så jag får ett i min digitala mail-box också.

Mobilt BankID har man ju alltid på sig i telefonen. Men vad hjälper det?

Ön e typ fem mil i diameter, samt att det är en vulkan, inget jag trampar runt i solen.

Lovar lite schyssta bilder om ja får tag på en hoj...

- - - Updated - - -

http://www.korkortsverige.se/a/tappat_korkort
för det måste väl anses som tappat när du inte vet var det är.

Framme på Las Palmas så kan du nog få hyra en trampcykel eller kanske tom en moped !
Om du hittar ditt pass.
Och det räcker väl ? Ön är ju inte så stor...
Vad det gäller BankId, har du BankId med dig?

Hjälper mig ju inte att anmäla det försvunnet.

Fick svar av transportstyrelsen o nu har jag ett intyg sänt till min adress via posten :huvet

=)

Känns som att det borde gå att lösa så jag får ett i min digitala mail-box också.

Mobilt BankID har man ju alltid på sig i telefonen. Men vad hjälper det?

Ön e typ fem mil i diameter, samt att det är en vulkan, inget jag trampar runt i solen.

Lovar lite schyssta bilder om ja får tag på en hoj...
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Alltid bra o ha foto på viktiga id handlingar liggande på lämpligt ställe då man är ute o reser
 

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
Alltid bra o ha foto på viktiga id handlingar liggande på lämpligt ställe då man är ute o reser

Pass 1, Pass 2, Säkerhetskurs, Sjukintyg, sjömansbok, certifikat o kurser, vaccinationer, allt ligger på laptopen och i molnet. Men det där körkortet blir min fläck ;)

Svenska polisen nöjer sig med giltig ID-handling om man inte har med körkortet, tveksamt om alla EU-körkort ligger i samma databas. Någon som vet?
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Svenska polisen nöjer sig med giltig ID-handling om man inte har med körkortet, tveksamt om alla EU-körkort ligger i samma databas. Någon som vet?

Databasen är inte gemensam och det är ytterst tveksamt att du skulle få hyra en hoj på intyget som sist jag såg ett endast var på svenska. Det var iofs några år sedan.
 

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
Databasen är inte gemensam och det är ytterst tveksamt att du skulle få hyra en hoj på intyget som sist jag såg ett endast var på svenska. Det var iofs några år sedan.

Ja behöver en målvakt. Värdelösa kollegor man har som saknar A-kort ;)
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Tja om ön är 5 mil stor så har du inte så många poliser där - då kan du knalla in på polisstationen och förklara ditt ärende.Dom har en nationell möjlighet att kontakta sin federala enhet som via typ interpol kan bekräfta att du har körkort.

Det finns ett snabbsambandsorgan som gör sådana kontroller möjliga:tummenupp

Så om du är desperat så kan du ordna frikort , men då får du vara smidig och se snäll ut när du besöker den lokala polisen:tummenupp - det går att ordna:fakta

Annars får du cykla eller köra moppe:D
 

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
Tja om ön är 5 mil stor så har du inte så många poliser där - då kan du knalla in på polisstationen och förklara ditt ärende.Dom har en nationell möjlighet att kontakta sin federala enhet som via typ interpol kan bekräfta att du har körkort.

Det finns ett snabbsambandsorgan som gör sådana kontroller möjliga:tummenupp

Så om du är desperat så kan du ordna frikort , men då får du vara smidig och se snäll ut när du besöker den lokala polisen:tummenupp - det går att ordna:fakta

Annars får du cykla eller köra moppe:D

Nu har vi någon som snackar gott! Blir till att stryka skjortan hela kvällen.

Har haft Polisen i åtanke, inte för att ja e jätteförtjust i spansktalande polisstationer, men det e nog värt o lägga två timmar där.
 

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
I ett par jeans i min garderob låg körkortet, två dagars körning gav 36 mil. Jättenöjd med turen o ön, håller man sig bara borta från charterområdena är det fint!

IMG_9023.jpgIMG_9038.jpgIMG_9065.jpgIMGhh_906bb9.JPGIMG_9083.jpgIMG_vhvv9093.jpgIMG_9104.jpgIMG_9105.jpg


Hade jag vart data-expert hade jag kunnat få alla bilder rätt och kanske lyckats infoga den sista fetaste som nu inte kom med
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Vad kostade det att hyra hoj?
 

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top