Istället för motogp

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Är totalt ointresserad av att betala 400 spänn i månaden till viasat för att se på motogp några timmar varannan helg. Att köpa videopass på motogp.com är också svindyrt så det är inget alternativ. Vad finns det för andra serier att kolla på, som antingen är gratis eller kostar väldigt lite? British superbike känns ju som att det kan vara kul, med backlund som kör också.
 

Raderad medlem 61114

Guest
1000 spänn om året mycket? Dessutom kan du gå tillbaka massa år och kolla på gamla race.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Videopass hos motogp med allt vad det innebär, svindyrt?
Du kanske ska byta nick till snålpelle? :rofl

Skämt åsido, det är IMO det vettigaste alternativet om man inte nöjer sig med att kolla på gratis stream i taskig kvalité.
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Videopass dyrt? Blir ca 55kr/race om man slår ut det på en säsong och man får, som andra sagt, tillgång till mängder av extramaterial.
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Jag kör motogp pass tycker det är suveränt.
Hade viasat innan men detta är bättre.
Kan även ladda ner allt på racingforme.
Kanske kan försöka få en invite dit.
All racing finns där
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Antingen så är man väl intresserad av MotoGp och väljer det alternativ man tycker ger bäst valuta för pengarna eller så tittar man på fotboll kanske.
MotoGP videopass är ett suveränt och hyfsat billigt sätt att se allt som har med MotoGP att göra. Och så är kommentatorerena ljusår bättre än Viasats. :gnissla
Kostnaden är ju väldigt mycket lägre än vad Viasat vill ha. Enkelt beslut IMO. :tummenupp
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det finns en tråd i grannavdelningen som heter "Roliga saker bara snåla gör" ....
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Verkar inte finnas någon annan kul hojracing att titta på att döma av era svar, trist.

Kollade priserna på motogp.com och var inte så dyrt som jag hade för mig att det var. Visste inte att det var ett så provocerande ämne heller, ber om ursäkt ifall någon tog illa upp av det.

Men min fråga kvarstår ju ändå, finns det någon annan serie att följa som ni kan tipsa om?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Verkar inte finnas någon annan kul hojracing att titta på att döma av era svar, trist.

Kollade priserna på motogp.com och var inte så dyrt som jag hade för mig att det var. Visste inte att det var ett så provocerande ämne heller, ber om ursäkt ifall någon tog illa upp av det.

Men min fråga kvarstår ju ändå, finns det någon annan serie att följa som ni kan tipsa om?

Worldsbk? Fast det har varit lite småtrist med en förare som är totalt överlägsen.
WorldSSP är en jävligt spännande serie med omöjliga omkörningar.
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Verkar inte finnas någon annan kul hojracing att titta på att döma av era svar, trist.

Kollade priserna på motogp.com och var inte så dyrt som jag hade för mig att det var. Visste inte att det var ett så provocerande ämne heller, ber om ursäkt ifall någon tog illa upp av det.

Men min fråga kvarstår ju ändå, finns det någon annan serie att följa som ni kan tipsa om?

Som ulvhamne skriver så har du ju worldssbk på Eurosport 2 varannan helg, så visar dom också British superbike med Backlund.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Eurosport verkade ju inte så dumt faktiskt! 49kr/mån för att få tillgång till både BSB, WSBK och lite motocross och endurance efter en snabb koll. Visar de bara racen eller är det hela helgerna som visas med träningar och intervjuer, presskonferenser osv?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vart kan man bäst kolla på VM serierna? :)

WSBK ägs av Dorna, så de har samma plattform som MotoGP, men man får betala separat för WSBK. Billigare än MotoGP iofs, så det är väl rätt okej. Man får tillgång till gamla race och sånt med då, som med MotoGP. Deras sida är rörigare men man får lite intervuer och sånt med på köpet, och friträningarna och kvalen också.
Jag skyr TV-kanaler som synden, tycker allihopa är lika valhänta som Viasat, och vill inte ge någon av dem pengar.
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Eurosport verkade ju inte så dumt faktiskt! 49kr/mån för att få tillgång till både BSB, WSBK och lite motocross och endurance efter en snabb koll. Visar de bara racen eller är det hela helgerna som visas med träningar och intervjuer, presskonferenser osv?

Vet inte hur det är att se online på deras hemsida. Men på tv kanalen Eurosport 2 visar dom bara racen.
Det som suger med att se det på tv:n är att det aldrig börjar i tid så ska man spela in det som jag brukar göra så får man spela in programmet innan och efter aktuellsändning för att få med allt.

Så är det ju givetvis reklamavbrott mitt i racen också så klart :(


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Moto GP sänds på TV6 nu.
Gratis kanal så man behöver inga abonnemang.
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Verkar inte finnas någon annan kul hojracing att titta på att döma av era svar, trist.

Kollade priserna på motogp.com och var inte så dyrt som jag hade för mig att det var. Visste inte att det var ett så provocerande ämne heller, ber om ursäkt ifall någon tog illa upp av det.

Men min fråga kvarstår ju ändå, finns det någon annan serie att följa som ni kan tipsa om?
Jag tycker du har fått helt omotiverat trista och taskiga svar. Jag tycker som du. Har du något emot att ladda ner från kickass (jag vet, nere just nu) etc? Där finns ju det mesta. Massor av racing också. MotoGP samma kväll etc.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag har väntat på att Viasat ska bli vettiga i deras prissättning, kan vara skönt att slötitta på TV och flippa förbi lite motorkanaler. Men över OS har jag hört de även skiter på sina kunder genom att sända allt annat än motorsport. Motor = inte simning eller bordtennis.

Hur som, har haft Viasat men deras grundutbud är inget vidare, sen för att få motorkanalerna så blev det ändå totalt 650 kr i månaden!! Och då måste man ha Canal Digital för att få alla bra vanliga TV-kanaler (Discovery och allt det där). Galenskaper.

Problemet med MotoGP pass är ju att det inte finns en app spoilerfri app för att streama till t.ex Chromecast. Då hade jag köpt det, men jag minns när jag hade det senast att man alltid fick lov att hålla för ögonen för att spela upp ett race utan att inse resultat. För även videopreviewn är ibland en ordentlig spoiler...

Har därför inte på över ett år tror jag sett ett live MotoGP race, blir därmed mest WorldSBK som är på Europsport (som Viasat inte har...)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har väntat på att Viasat ska bli vettiga i deras prissättning, kan vara skönt att slötitta på TV och flippa förbi lite motorkanaler. Men över OS har jag hört de även skiter på sina kunder genom att sända allt annat än motorsport. Motor = inte simning eller bordtennis.

Hur som, har haft Viasat men deras grundutbud är inget vidare, sen för att få motorkanalerna så blev det ändå totalt 650 kr i månaden!! Och då måste man ha Canal Digital för att få alla bra vanliga TV-kanaler (Discovery och allt det där). Galenskaper.

Problemet med MotoGP pass är ju att det inte finns en app spoilerfri app för att streama till t.ex Chromecast. Då hade jag köpt det, men jag minns när jag hade det senast att man alltid fick lov att hålla för ögonen för att spela upp ett race utan att inse resultat. För även videopreviewn är ibland en ordentlig spoiler...

Har därför inte på över ett år tror jag sett ett live MotoGP race, blir därmed mest WorldSBK som är på Europsport (som Viasat inte har...)

Videopass-appen har no-spoiler iaf (och man kan ställa in det till default-sidan). Använde det den här helgen.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Videopass-appen har no-spoiler iaf (och man kan ställa in det till default-sidan). Använde det den här helgen.

Yes, om du är på rätt enhet osv så kan du hitta dit via ett bokmärke. Men det är inte alltid man tänker så utan man som sagt RÅKAR gå fel, eller att previewn spoilar.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top