Video Hyperlapse över sommarens trip genom sydsverige.

CGIvan

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2010, Kawasaki Z750
Har gjort en Hyperlapse av hela mc-semestern (2200km och två veckor). Var första gången för både mig och min sambo som vi har semestrat med mc. Vi körde i genomsnitt 5h (plus raster och matpauser) om dagen de dagar vi körde, körde inte varje dag. Totalt tog det ungefär 30h att köra.

Släng gärna en kik och säg vad ni tycker. :) Eventuellt kommer jag även ladda upp klipp från de bästa vägarna som inte är uppsnabbade.

https://www.youtube.com/watch?v=dG18sNg_PU4&feature=youtu.be
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Ljudet/musiken som gör det otillgängligt att kolla på surfplatta eller mobiltelefon. Man blir tvungen att starta en dator för att se klippet (det blir så med upphovsrättsskyddad musik)

Kul film, lite konstig känsla dock att horisonten "vobblar" ungefär som när man har antiskak felinställd vid redigeringen av filmen
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Ljudet/musiken som gör det otillgängligt att kolla på surfplatta eller mobiltelefon. Man blir tvungen att starta en dator för att se klippet (det blir så med upphovsrättsskyddad musik)

Kul film, lite konstig känsla dock att horisonten "vobblar" ungefär som när man har antiskak felinställd vid redigeringen av filmen

Aha på så vis.
Äger ingen dator så då får det vara :)


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

CGIvan

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2010, Kawasaki Z750
Det var synd att det inte verkar gå att titta på för några. Jag har efter att läst kommentarerna även testat på mina pärons dator samt på min mobil (android) och det har funkat.

Pebl: Ja det vobblar en del. Har inte kört någon stabilisering på klippet, borde kanske ha gjort det. En del av vobblandet kommer nog också från att den interpolerar mellan bildrutorna (varannan bildruta är genererad).
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Lite svårt att njuta, speciellt med helbild, när det hoppar omkring. Lite bättre när bilden var i förminskat format. Trevlig musik.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top