Hjälp: Har Cardo Packtalk men får inte Spotify att fungera?

Salvion

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R 1200 GS - 2011
Hej på er

Någon som har ett tips om hur jag får min Packtalk att funka så att jag kan lyssna på musik eller talböcker?
Jag har har min Packtalk parad med min GPS (Tomtom Rider 410) och jag hör navigeringsanvisningar perfekt.
Jag har min mobil Google Nexus 6P parad med min Tomtom och det funkar hur bra som helst, jag får samtal via gps och den uppdaterar väginfo i realtid.

MEN jag får inte Cardos app att ansluta till min Packtalk, har ominstallerat appen och försökt diverse med telefonen utan att lyckas.
När jag är fullt inkopplad slår jag på tex Spotify och allt ljud kommer då ur telefonens högtalare men inte i headset?

Jag fattar inte vad som är fel?
Kollar man på Cardos hemsida är det mejl som gäller....

Någon som kan hjälpa mig?
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Om du sk*ter i att para med gpsen och bara ser till att para scalan med luren då?
 

Salvion

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R 1200 GS - 2011
Om du sk*ter i att para med gpsen och bara ser till att para scalan med luren då?

Har provat detta med samma misslyckade resultat.
Har också testat med min föregående gps, Garmin Zumo 660 och inte där heller funkar musiken.
Allt annat funkar på båda.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Kolla så du väljer utenhet bluetooth i appen. Vet att det i den inbyggda navigatorn i iPhone går att välja utkälla på telefonen.
Har du lite flyt är det detta som strular.
 

Cofra

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
S1000R
Jag köpte för en stund sedan två Packtalks jag med och har ännu inte lyckats få dem att fungera med min Sony Xperia Z3 trots att jag följer instruktionerna strikt. Får bara en varning som säger "Connection status: Update device software www.cardosystems.com" trots att jag har uppdaterat till nyaste Firmware enligt hemsida. Telefonen hittar Packtalk'sen och listar dem som Bluetooth-enheter men appen känns inte vid dem.

Har testat nollställning av både headset och telefon mm. men utan framgång än så länge.
 
Last edited:

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675
Du skall inte ansluta telefonen via gpsen. Packtalk har två simultana Bluetooth-kanaler som du ansluter till telefon respektive gps. Tal går via Bluetoothprofilen headset eller handsfree medan musik går via A2DP. GPSen har förmodligen inte stöd för A2DP och därför får du inte fram musiken. Cardo appen måste också ha direktkontakt med Packtalk för att fungera, det går inte att ha GPSen emellan.
Jag kör Packtalk med Nexus5 mobil samt Garmin 390 och allt funkar klockrent.
 

Salvion

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R 1200 GS - 2011
Du skall inte ansluta telefonen via gpsen. Packtalk har två simultana Bluetooth-kanaler som du ansluter till telefon respektive gps. Tal går via Bluetoothprofilen headset eller handsfree medan musik går via A2DP. GPSen har förmodligen inte stöd för A2DP och därför får du inte fram musiken. Cardo appen måste också ha direktkontakt med Packtalk för att fungera, det går inte att ha GPSen emellan.
Jag kör Packtalk med Nexus5 mobil samt Garmin 390 och allt funkar klockrent.

Mycket intressant, skall försöka att se om jag kan göra dom inställningarna du talar om, dock har jag inte grepp om det nu för jag behöver ju komma in i Appen för att göra det och den ansluter inte, och då sitter jag här vid datorn utan att gps är igång, men jag kanske missat att tänka på något?
 

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675
Du behöver inte appen för att para varken telefon eller GPS. Kolla i manualen hur du parar telefon på kanal A och GPS på kanal B via knapparna (minns inte i huvudet). Så fort telefonen är parad kommer appen att connecta.
 

Salvion

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R 1200 GS - 2011
Du behöver inte appen för att para varken telefon eller GPS. Kolla i manualen hur du parar telefon på kanal A och GPS på kanal B via knapparna (minns inte i huvudet). Så fort telefonen är parad kommer appen att connecta.

klockren hjälp, nu har jag fått telefonen att känna av packtalk och appen också, det där med kanaler verkade fungera, skall fortsätta i veckan (förbereda första jobbdagen efter semestern i morgon)
Mycket uppskattad hjälp, pedagogiskt så till och med jag begrep :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top