Stulna hojar Stockholm söderort

Körhelstvolvo

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2016
Ort
Stockholm
Hoj
ingen hoj
Gillar inte MC och håller mig till fyrhjulingar men nu börjar det bli lite väl mycket hojjar ute på vägarna utan regplåt och förare utan hjälm och ett körsätt som skriker stulen.
Ta inte mina försök till att peka ut modeller för 100% säkert då jag inte själv kör hoj utan bara sökt på nätet.
En hoj är åter till ägare men just nu har jag vid ett par tillfällen sett vad som är en Kawasaki zx10 i områdena Älvsjö, Huddinge och Farsta utan regplåtar. Grön tank och verkar sakna de flesta andra kåpor samt har sannolikt legat ner ett par gånger.
En annan är en KTM 690 med orange (?) ram som verkar vara lite strippad på kåpor och har körts av några friska gossar 15+ utan hjälm i söderort kring Huddinge och Hagsätra. Naturligtvis utan plåtar den med.

En sista sak... även om ni kör på två (ibland ett) hjul så använd blinkers.
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Har du....... provat ringa polisen - har hört att de ska vara jävligt effektiva :fakta
 

Körhelstvolvo

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2016
Ort
Stockholm
Hoj
ingen hoj
Klart jag ringer polisen om det är uppenbart och dom står still eller håller sig inom ett område.
Men de flesta rör sig ganska fort och att ringa in och säga att nu är den vid x och nu är den borta är bara ta upp deras tid.
Polisen har faktiskt ganska bra koll trots allt. Men med 2 ton XC70 så är en 200hk plastraket på cykelvägar ganska svår att ta.
Den är någonstans i söderort är inte en helt exakt beskrivning men jag förstår vad du menar då folk verkar rädda för att ringa polisen.
Stod bakom en bil som blev uppenbart plundrad och bara jag ringde trots att 50 pers såg det.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det är väl det som är det svåra, att få tag på dem.
Bästa brukar vara att hitta ett tillfälle när de står stilla. Typ över dagen. De körs ju oftast på kväll/natt.

Annars brukar det inte skada att fota dem och sprida bilderna.
Nu får man ju inte kalla dem tjuvar om man inte är säker på att de är det. Men man kan ju kalla det idiotkörning, för det är det ju om man kör på gångväg, utan regplåt och hjälm.
 

Körhelstvolvo

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2016
Ort
Stockholm
Hoj
ingen hoj
Östbergahöjden är nog ett hett tips för både bilar och MC.
Finns minst två där som förser folk med bilar och hojjar och det rullar mycket falsksyltat i dom kvarteren (bekräftat).
Ett rykte säger att det finns ett garage i Rågsved som huserar flera stulna audi S* som buskörs av smågrabbar.
Har inte kunnat bekräfta det senare påståendet.
 
Last edited:

Körhelstvolvo

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2016
Ort
Stockholm
Hoj
ingen hoj
Hur är Trångsund när det gäller busar?
Fick ett anonymt tips idag att minst tre crossar framförts av nybyggare senaste veckan.
Hjälm var ersatt av näsduk för ansiktet och plåten hade dom glömt hemma stackarna.
 

Körhelstvolvo

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2016
Ort
Stockholm
Hoj
ingen hoj
Vinröd skåpbil med Rumänska skyltar skall ha setts med två MC eller mopeder i bagaget som var täckta med filtar i södra Stockholm.
Rör sig i Haninge, Värmdö, Handen.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Svenska polisorganisationen är ju så körd i botten just nu, att oddsen för hjälp är lägre än vad risken för att åka på ebola på nordpolen är... så typ obefintlig. :huvet Blev avprejad från vägen ca 2 min från Helsingborgs polishus där flera tydligen ringde polisen men de tyckte inte det var viktigt nog för deras tid. Nej nej men va fan då kan ju jag få välja att mina skattepengar inte går till dem då man inget får för dem. Får ju jobba arslet av sig för att ens snacka med någon och 11414 är under all kritik! :zpy
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Svenska polisorganisationen är ju så körd i botten just nu, att oddsen för hjälp är lägre än vad risken för att åka på ebola på nordpolen är... så typ obefintlig. :huvet Blev avprejad från vägen ca 2 min från Helsingborgs polishus där flera tydligen ringde polisen men de tyckte inte det var viktigt nog för deras tid. Nej nej men va fan då kan ju jag få välja att mina skattepengar inte går till dem då man inget får för dem. Får ju jobba arslet av sig för att ens snacka med någon och 11414 är under all kritik! :zpy

avprejad när du satt på hoj eller i bil & vad hände ? stack den som prejade dig ? vad hade han/hon för bil?
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Jag skulle förkarat vidare kanske,,,Körde hojen. Fick möte där den mötande bilen genade riktigt djupt i kurvan vid korsningen där man kan svänga höger mot djuramossa från vägen mellan Allerum och Domsten. Han hade hela sin bil på min sida av vägen så jag "prejades" ut i diket och välte med hojen. Det är nog 2 år sen nu så allt är dock löst redan. Föraren såg nog ingenting men det hindrade inte honom från att köra bil. :brinnerup
Var mest förbannad över att polisen inte ens brydde sig att köra ut och kolla läget. Speciellt då den andra föraren inte ville ge mig sina uppgifter. (Fick fram dem genom regnrfoto)

Polisen kan ju riva ut alla brott med straffskalor upp till 6 månader ur sina lagböcker då det inte ger något straff ändå... :huvet Fan helt stört att en sån organisation inte kan åka på brott då det saknas resurser! Det går bra nu!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top