STULET/UPPHITTAT-FORUMET
HUR TRÅDAR SKAPAS?
- Trådnamn: Årsmodell, Tillverkare och modell
- Inkludera bilder!
- Hittelön?
VARFÖR DESSA REGLER?
- Enklare att känna igen
- Lättare att kontakta dig
- Sätta åt tjuvjävlarna!
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR FORUMET TACK
Resultat 1 till 13 av 13
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    ingen hoj

Stulna hojar Stockholm söderort

Gillar inte MC och håller mig till fyrhjulingar men nu börjar det bli lite väl mycket hojjar ute på vägarna utan regplåt och förare utan hjälm och ett körsätt som skriker stulen.
    Ta inte mina försök till att peka ut modeller för 100% säkert då jag inte själv kör hoj utan bara sökt på nätet.
    En hoj är åter till ägare men just nu har jag vid ett par tillfällen sett vad som är en Kawasaki zx10 i områdena Älvsjö, Huddinge och Farsta utan regplåtar. Grön tank och verkar sakna de flesta andra kåpor samt har sannolikt legat ner ett par gånger.
    En annan är en KTM 690 med orange (?) ram som verkar vara lite strippad på kåpor och har körts av några friska gossar 15+ utan hjälm i söderort kring Huddinge och Hagsätra. Naturligtvis utan plåtar den med.

En sista sak... även om ni kör på två (ibland ett) hjul så använd blinkers.

Old dirtbag on two wheels! SuTens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Hoj
    Yamma
    Har du....... provat ringa polisen - har hört att de ska vara jävligt effektiva

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    ingen hoj
    Klart jag ringer polisen om det är uppenbart och dom står still eller håller sig inom ett område.
    Men de flesta rör sig ganska fort och att ringa in och säga att nu är den vid x och nu är den borta är bara ta upp deras tid.
    Polisen har faktiskt ganska bra koll trots allt. Men med 2 ton XC70 så är en 200hk plastraket på cykelvägar ganska svår att ta.
    Den är någonstans i söderort är inte en helt exakt beskrivning men jag förstår vad du menar då folk verkar rädda för att ringa polisen.
    Stod bakom en bil som blev uppenbart plundrad och bara jag ringde trots att 50 pers såg det.

Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Honda CBR900RR Fireblade & en Honda CBR1100XX Blackbird
    Det är väl det som är det svåra, att få tag på dem.
    Bästa brukar vara att hitta ett tillfälle när de står stilla. Typ över dagen. De körs ju oftast på kväll/natt.

Annars brukar det inte skada att fota dem och sprida bilderna.
    Nu får man ju inte kalla dem tjuvar om man inte är säker på att de är det. Men man kan ju kalla det idiotkörning, för det är det ju om man kör på gångväg, utan regplåt och hjälm.
    Glöm inte tagga era bilder på Instagram:
    #Sporthoj
    #McSommar
    #McSverige

Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Citat Ursprungligen postat av Wiseguy Visa inlägg
    Det är väl det som är det svåra, att få tag på dem.
    Bästa brukar vara att hitta ett tillfälle när de står stilla. Typ över dagen. De körs ju oftast på kväll/natt.
    ...eftersom killarna är iväg på jobbet på dagarna.
    IBA #40701

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    ingen hoj
    Östbergahöjden är nog ett hett tips för både bilar och MC.
    Finns minst två där som förser folk med bilar och hojjar och det rullar mycket falsksyltat i dom kvarteren (bekräftat).
    Ett rykte säger att det finns ett garage i Rågsved som huserar flera stulna audi S* som buskörs av smågrabbar.
    Har inte kunnat bekräfta det senare påståendet.
    Senast redigerat av Körhelstvolvo den 2016-07-27 klockan 21:01.

7. 2016-07-27, 21:54

Medlem SubSubs avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Hoj
    -?-
    Citat Ursprungligen postat av SuTen Visa inlägg
    Svenska förfallet "rullar" vidare i stadig takt.......
    Ähh, Östberga och Drogsved har varit Stockholms rövhål sedan 70-talet. Det fylls bara på med nya lowlifes över åren. Det enda positiva är att de är rätt kortlivade.

Medlem Mjölnaren75s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    Gsx-r1000 -2013, -11, Sym 200 Yoyride
    Citat Ursprungligen postat av SuTen Visa inlägg
    Svenska förfallet "rullar" vidare i stadig takt.......
    Och i allt snabbare takt men det är ju frivilligt då folk röstat fram dessa regeringar.
    fgfgfgf

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    ingen hoj
    Hur är Trångsund när det gäller busar?
    Fick ett anonymt tips idag att minst tre crossar framförts av nybyggare senaste veckan.
    Hjälm var ersatt av näsduk för ansiktet och plåten hade dom glömt hemma stackarna.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    ingen hoj
    Vinröd skåpbil med Rumänska skyltar skall ha setts med två MC eller mopeder i bagaget som var täckta med filtar i södra Stockholm.
    Rör sig i Haninge, Värmdö, Handen.

Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Hoj
    YZF1000R, Fz1-n 07. Tidigare er-6n och NSR 125.
    Svenska polisorganisationen är ju så körd i botten just nu, att oddsen för hjälp är lägre än vad risken för att åka på ebola på nordpolen är... så typ obefintlig. Blev avprejad från vägen ca 2 min från Helsingborgs polishus där flera tydligen ringde polisen men de tyckte inte det var viktigt nog för deras tid. Nej nej men va fan då kan ju jag få välja att mina skattepengar inte går till dem då man inget får för dem. Får ju jobba arslet av sig för att ens snacka med någon och 11414 är under all kritik!
    Forza Rossi ! =)

Tjuvjägare wonderwizards avatar
    Reg.datum
    okt 2003
    Hoj
    Utan.. blir det en kawasukionda nästa gång ?
    Citat Ursprungligen postat av Schnell Visa inlägg
    Svenska polisorganisationen är ju så körd i botten just nu, att oddsen för hjälp är lägre än vad risken för att åka på ebola på nordpolen är... så typ obefintlig. Blev avprejad från vägen ca 2 min från Helsingborgs polishus där flera tydligen ringde polisen men de tyckte inte det var viktigt nog för deras tid. Nej nej men va fan då kan ju jag få välja att mina skattepengar inte går till dem då man inget får för dem. Får ju jobba arslet av sig för att ens snacka med någon och 11414 är under all kritik!
    avprejad när du satt på hoj eller i bil & vad hände ? stack den som prejade dig ? vad hade han/hon för bil?
    R6-99, R1-99, VFR800-98, R1-04, R1-05, R1-06, R1-09, R6-06, RD350 YPVS-83, R1-08 .. tror jag håller mig till Yamaha

Moderator i Stulet/Upphittat Forumet + RoH - Riders of Helsingborg

Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Hoj
    YZF1000R, Fz1-n 07. Tidigare er-6n och NSR 125.
    Jag skulle förkarat vidare kanske,,,Körde hojen. Fick möte där den mötande bilen genade riktigt djupt i kurvan vid korsningen där man kan svänga höger mot djuramossa från vägen mellan Allerum och Domsten. Han hade hela sin bil på min sida av vägen så jag "prejades" ut i diket och välte med hojen. Det är nog 2 år sen nu så allt är dock löst redan. Föraren såg nog ingenting men det hindrade inte honom från att köra bil.
    Var mest förbannad över att polisen inte ens brydde sig att köra ut och kolla läget. Speciellt då den andra föraren inte ville ge mig sina uppgifter. (Fick fram dem genom regnrfoto)

Polisen kan ju riva ut alla brott med straffskalor upp till 6 månader ur sina lagböcker då det inte ger något straff ändå... Fan helt stört att en sån organisation inte kan åka på brott då det saknas resurser! Det går bra nu!
    Forza Rossi ! =)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Här får det plats rätt många per kvadratmeter mark...

BrooklynS
Vill du annonsera ovan? Klicka här