Tips på högfartsbanor i södra Sthlm

Dewrim

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2015
Ort
Huddinge
Hoj
Kawasaki Z750 -13
Hejsan,

Mitt första inlägg här på SH.

Jag kör upp nästa vecka och skulle behöva träna lite på högfartsbanan. Jag undrar därför om någon känner till områden i södra Sthlm där folk brukar träna på just detta. Vet att de finns norrut vid Barkarby flygfält. Borde väl finnas på södra sidan också? Kanske nån stor parkering som är lämplig? Jag är ny i sthlm och känner därför inte till staden så bra.

Tack på förhand.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
I håga industriområde i Tungelsta kör dom, vet dock inte om grindarna in är öppna jämt. Jag TROR de är det ofta då området delas av flera företag där det brukar hänga folk näst intill jämt. Banan ligger vid pilen, intill järnvägen.

hågabana.jpg
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Annars Jordbro industriområde, Lagervägen. Där fick jag öva med körskolan när jag tog kortet. Ingen hit under kontorstid då det är tung trafik i området, men stället är stendött efter typ 17.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Visserligen inte södra Stockholm. Men i Södertälje, vid scaniarinken (AXA sports center kanske det heter nu) finns en stor och mestadels tom parkering med banorna utmärkta i asfalten. Nära till snabbmat, biltema och övrig shopping om behov skulle uppstå.

Egna koner tas med fördel med. Trafikskolorna som kör där har i fallet jag var handledare varit tillmötesgående. Så länge vi inte var i vägen för deras (Betalande) elever var det inga problem att köra jämte dem.

Lycka till på dagen D och din vidare övningskörning på egen hand efter klarat förarprov!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top